Sollicitatievragen bij De Kleine Consultant

Bijgewerkt op Aug 17, 2021

Als u wilt filteren op sollicitatiegesprekken, moet u zich of .
Er zijn 7 van meer dan 7 sollicitatiegesprekken gevonden

3.6
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

Sollicitaties naar topfuncties bij De Kleine Consultant

Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant

Er zijn twee rondes bij het interview proces. Er wordt gevraagd naar je persoonlijke motivatie en er is een businesscase waarin gerekend moet worden. Ook kan er een schattingsvraag gesteld worden.

• Hoeveel pingpongballen passen in een auto.
    Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant

Een fijne ervaring waar veel positieve en negatieve feedback wordt gegeven en een proces dat heel serieus wordt genomen. Twee rondes: in de eerste een case, in de tweede ingezoomd op motivatie.

• Hoe zou je de kleur rood uitleggen aan iemand die blind is en nog nooit van de kleur heeft gehoord?

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant

Pittig, maar goed begeleid. Via de e-mail werd mij ruim van tevoren nuttige informatie verschaft waarmee ik de verschillende onderdelen van de sollicitatie (o.a. SMART vaardighedentest, guesstimate en gestructureerde case analyse) goed kon voorbereiden.

Anonieme werknemer

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant

Eerst worden alle cv's bekeken en de beste worden geselecteerd om op interview te komen. Het interview is net als bij een echt consultancy bedrijf met een case waar de competentie van de solicitant wordt getest. Het eerste gesprek duurt 1 uur. (20 minuten persoonlijke informatie en 40 min case). Na de eerste ronde krijg je dezelfde dag nog een telefoontje om te laten weten of je naar de tweede ronde mag. Deze ronde is volledig gericht op je persoonlijkheid.

• Als je een slechte karaktereigenschap kon wisselen voor een goede eigenschap die je niet hebt, wat zou het zijn?

Anonieme werknemer in Rotterdam

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 1 week. Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant (Rotterdam) in Feb 2016

The interview process had 3 stages: 1. Submit application files (cover letter, cv, etc.) 2. First interview with current consultants with personal/behavioural interview, guesstimate, graph analysis and case 3. Second interview with directors - depends on your weak points during the first interview and those will definitely be tested again during this second interview

• What are the costs of cleaning every single (traffic) sign next to all highways in the Netherlands?

De Kleine Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Aanbod afgewezen

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant (Amsterdam) in Apr 2013

Het interview was kort en erg aangenaam. bij mijn interview waren twee werkenemers aanwezig. Het interview bestond uit een tweetal case vragen en vragen die over je persoonlijke prestaties en eigenschappen gingen. Ze gaven je veel tijd en hulpmiddelen om op gang te komen. Over het algemeen een hele goede ervaring en een leuk bedrijf.

Anonieme werknemer in Amsterdam

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 week. Ik heb gesolliciteerd bij De Kleine Consultant (Amsterdam) in Nov 2011

Er zijn verschillende fases. Meestal bestaat het uit 2 rondes, de eerste om motivatie, analytische vaardigheden, begrip van consultancy en numeriek redeneren te testen en natuurlijk of je goed bent in het oplossen van zaken. De twee ronde wordt meestal aangemerkt als "sociale ronde", waar wordt gekeken of je past in de organisatie. Ben je een aardig iemand om mee om te gaan? Laat zien dat je van sociale interactie houdt en tijd doorbrengen met andere mensen. Plezier is het meest belangrijke dat je uit deze baan zult krijgen.

• Hoeveel ping-pong ballen passen er in een middelgrote auto?
RSS-feed</>Embed

Loopbanen die populair zijn bij De Kleine Consultant-werkzoekenden