Vragen tijdens solliciteren bij Deloitte | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Deloitte

Sollicitaties bij Deloitte

3,0

Eerst op de website een motivatiebrief en CV moeten uploaden. Daarna werd ik uitgenodigd tot een online selectietest, die iq en persoonlijkheid meet. Heb deze test succesvol gemaakt en ben daarna uitgenodigd voor het interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Werkstudent Cyber Security

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam, MO (Verenigde Staten)

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam, MO (Verenigde Staten)) in april 2018.

eerst cv en motivatiebrief dan assesment, dan nog twee gesprekken. Het is slim om de assesment vooraf te oefenen, er zijn meerdere sites die oefening aanbieden (tegen betaling). Op het moment dat je goed ingelezen bent, moet het lukken om binnen te komen. Verder vinden ze geen slordigheid in cv en gesprek belangrijk. Mijn cv was slordig en ik wist niet goed wat de cyber unit deed. Dat heeft mij de das omgedaan.

• Wat wil je binnen onze organisatie doen?   1 antwoord

Ze hadden mijn CV opgemerkt en ben zelf gecontacteerd door hun. Zeer aangename mensen, laten je direct op je gemak voelen. Eerst een klein telefoongesprek met HR, dan een virtuele koffie om bedrijf voor te stellen, dan weer een interview met HR om mogelijkheden te bespreken en als laatste een interview met manager, partner.

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte.

Inzicht test, gevolgd door gesprek met hr en partner. De inzicht test was voornamelijk gericht op inzicht en rekenvaardigheid. Het gesprek peilde naar je interesse en je kennis van frans en engels.

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte.

Aangenaam gesprek waar je vooral kon kennismaken met wat de functie precies inhoudt, jezelf voortstellen en er werd ook gepeild naar inhoudelijke kennis, kennisvragen van een degelijk moeilijkheidsniveau, zoals je kan verwachten

• Stel jezelf voor
      Waarom zou jij een geschikte kandidaat zijn
      Inhoudelijke vragen   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Risk Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zaventem (België)
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Zaventem (België)) in maart 2020.

De sollicitatieprocedure bestond uit het inzenden van een CV en motivatieletter, op basis daarvan was er een eerste selectie en werd je opgebeld voor een gesprek. Na dit gesprek nodigen ze je uit voor een hele dag bij Deloitte zelf. In het licht van de hele coronacrisis werd dit vervangen door een heel aantal online gesprekken. Eerste korte voorstelling van de functie en achter 3 gesprekken; 1 met HR, 1 met een senior manager en het laatste met een partner.
    Zeer aangename gesprekken!

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Anonieme werknemer in Zaventem (België)

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Zaventem (België)) in maart 2020.

Aangenaam gesprek met senior consultant en partner. Eerst enkel senior consultant om wat vragen te beantwoorden en daarna kwam de partner erbij om meer concreet maar nog steeds zeer relaxed te worden.

• Wat zie je jezelf doen bij deloitte   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte in maart 2020.

Begonnen met online een applioatie in te dienen. Hierna werd ik opgebeld door de HR-recruiter en volgde er een algemeen gesprek over interesses, wie je bent, waarom Deloitte,.. Hierna werden er drie gesprekken ingepland, met de HR-recruiter, de manager en een partner. Er kwam geen volledige case aan te pas, maar er werden wel enkele technische vragen gesteld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Werkstudent Consulting

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam) in februari 2020.

Belofte - binnen x aantal dagen bellen- werden élke ronde niet nagekomen. Laatste ronde, gesprek gehad op woensdag. Zou donderdag of vrijdag uitslag krijgen, heb maandagmiddag zelf moeten bellen om mijn eigen afwijzing te moeten horen, na al drie gesprekken te hebben gehad. Had wel iets professioneler gekund.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Zaventem (België)) in januari 2020.

1) Business Case oplossen en presenteren in groep, 2) 1 HR gesprek met algemene vragen over achtergrond en motivatie, 3) 1 op 1 gesprek met 2 medewerkers (senior en partner) van het departement met daarin persoonlijke en technische vragen.

• Waaraan denk je bij het concept van flexibele verloning?   1 antwoord