Vragen tijdens solliciteren bij Deloitte | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Deloitte

Sollicitaties bij Deloitte

3,0

Eerst op de website een motivatiebrief en CV moeten uploaden. Daarna werd ik uitgenodigd tot een online selectietest, die iq en persoonlijkheid meet. Heb deze test succesvol gemaakt en ben daarna uitgenodigd voor het interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Werkstudent Cyber Security

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam, MO (Verenigde Staten)

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam, MO (Verenigde Staten)) in april 2018.

eerst cv en motivatiebrief dan assesment, dan nog twee gesprekken. Het is slim om de assesment vooraf te oefenen, er zijn meerdere sites die oefening aanbieden (tegen betaling). Op het moment dat je goed ingelezen bent, moet het lukken om binnen te komen. Verder vinden ze geen slordigheid in cv en gesprek belangrijk. Mijn cv was slordig en ik wist niet goed wat de cyber unit deed. Dat heeft mij de das omgedaan.

• Wat wil je binnen onze organisatie doen?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Legal Consultant

Neutrale ervaring

Eerst wordt je opgebeld, dan wordt je uitgenodigd voor een Business case, deze duurt een halve dag, als je hierop geslaagd bent dan volgt er een gesprek met een HR en een gesprek met een manager.

• Waarom Deloitte?
      De standaard vragen.
      Een Engelse vraag.
      Bij de director inhoudelijke vragen die polsen naar uw kennis.   Vraag beantwoorden

Erg aangenaam gesprek! Het waren twee gesprekken, enerzijds met HR om de standaard sollicatievragen te krijgen en anderzijds met een director van het departement om op kennis getest te worden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Het betrof een online gesprek waarbij er vragen werken gesteld over de motivatie en welke afdeling van deloitte er zijn en welke er eventueel geschikt zouden zijn met mijn studies en profiel

• wat is de motivatie om als junior bij deloitte te solliciteren?   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte.

Na een korte telefonische screening kom je in de eerste ronde. Daar heb je een gesprek met HR over persoonlijke kenmerken, achtergrond en CV. Indien je geslaagd bent voor je HR gesprek mag je naar de volgende ronde. Voor de job waar ik voor solliciteerde betrof dit een case study met managers van het team waarbij ik solliciteerde. Deze case study is een algemene case study zoals je wel vaker tegenkomt in consulting. Hier ging het om een verlieslatend bedrijf opnieuw winstgevend te maken. Tijdens deze ronde worden zowel uw strategisch inzicht als uw kwantitatieve en kwalitatieve skills gestest.
    In de laatste ronde ga je een gesprek aan met de partner. Dit gesprek dient voornamelijk om kennis te maken en de fit met het bestaande team (qua cultuur) na te gaan. Maak dit gesprek interessant en toon dat je weet waarover je praat in functie van de job waarvoor je solliciteert.

• - Geef een voorbeeld van een succes in je vorige job?
      - Basis case study over winst vergroten van bedrijf
      - Waarom deze job?
      - Waarom moeten we u kiezen?
      - Hoe ziet u de toekomst van *een bepaalde sector/industry*   Vraag beantwoorden

2 gesprekken, eerste met HR medewerker tweede met directeur. Ook een intelligentie toets moeten maken, kijken wat je goede en zwakke punten zijn. Vervolgens gesproken over vaardigheden en dergelijke. Ook later uitleg gegeven over opleiding.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Eerst is er een online assessment, daarna twee gesprekken. Het eerste gesprek gaat over motivatie. Tijdens het eerste gesprek wordt ook een minicase voorgelegd. Deze moet je on the go oplossen. Het tweede gesprek staat vooral in het teken van een grotere case.

Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte.

Capaciteitentest, kennismakingsgesprek met manager en HR, tweede gesprek met manager en partner. Aan de hand van de uitkomst van de capaciteitentest en mijn motivatiebrief werd het eerste gesprek gevoerd. In het tweede gesprek werd meer ingegaan op de functie en wat mijn rol hierin kan zijn.

Sollicitatiegesprek voor de functie Financieel Analist

Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte.

Schrijven van een motivatie brief en alle cijfers van middelbare school en universiteit. Vervolgens volgt een capaciteiten en persoonlijkheidstest. Daarna volgen gesprekken met onder andere de recruiter en mensen van het team. Als laatste moet je met de partner