Vragen tijdens solliciteren bij EY | Glassdoor.nl

3,0

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij EY in september 2017.

CV & motivatiebrief - telefonisch gesprek - assesments. Eerst ontving ik het assesment niet via de mail vanwege een fout in hun server of iets. Daarna aantal keer gebeld om toch nog het assesment te kunnen afronden. Maar blijkbaar was de telefoon van de recruiter kapot dus die was niet te bereiken. Uiteindelijk via een andere medewerker van EY toch nog het assesment ontvangen, deze gemaakt en nooit meer wat gehoord. Niet meer achteraan gebeld want had geen zin meer om hier stage te lopen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Transaction Advisory

Anonieme werknemer in Diegem (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Diegem (België)) in december 2019.

De procedure was aangenaam en goed georganiseerd. Ik heb online gesolliciteerd.
    - Eerst een kort telefoongesprek met HR om te peilen naar motivatie en talen
    - Online testen van Hudson (logical and verbal reasoning)
    - Selectionday met groepscase, writing exercise & HR interview 1 op 1
    - Nadien een partnergesprek

• Standaardvragen in Frans, Waarom EY, Leg het proces van due dil uit   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Stage

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen (België)
    Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Antwerpen (België)).

Cv en motivatiebrief online indienen
    Online test voor iq te testen
    Interview met manager en iemand van human resources.
    Enkele korte vragen waarin werd gepeild naar de interesse en de ervaring.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Indirect Tax Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Brussel (België)) in november 2019.

CV ingediend, via mail direct een uitnodiging gekregen voor online testen en een selection day. Op deze dag moet je jezelf voorstellen, een gesprek met HR en een business case.

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

Deze verliep goed en vlot. Heb hier een zeer goede ervaring mee. Wel duurde het soms wat langer voor ik antwoord kreeg op mijn mail. Werd uitgenodigd op het kantoor in Diegem voor een gesprek. Dit verliep rustig en was zeer aangenaam.

• Wat zou u doen indien uw merkt dat u de deadline niet zult halen?   1 antwoord

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Amsterdam).

telefoongesprek recruiter, online assessment en achtergrond check, sollicitatiegesprek. voortvarend, inzichtelijk, geen overbodige franje, wel veel werk. Zeer professionele en vriendelijke benadering van alle mensen betrokken bij het sollicitatieproces. Er wordt veel waarde gehecht aan persoonlijkheid.

• Bied de onderneming op langere termijn wel genoeg uitdaging?
      hoe ga je om met minder leuk werk?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij EY in oktober 2019.

Eerst moest ik een online testen afleggen. Kort daarna heb ik een telefoontje gehad dat ik geslaagd was op de testen. Ik mocht op gesprek komen. Het gesprek viel goed mee maar doordat ik weinig kennis heb van tax en ik te laat heb gesolliciteerd (opleidingen in augustus) kon ik helaas niet bij EY beginnen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Junior

Anonieme werknemer in Diegem (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Diegem (België)).

Na contact testen moeten afleggen en deze waren positief. Hierna een afspraak gemaakt voor een gesprek te Diegem, dit gesprek vond plaats bij een recruiter en de manager van het audit departement van de vestiging waarvoor ik gesolliciteerd had.

• Waarom moeten we u niet aannemen?
      Waarom EY?
      Wat versta jij onder audit?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

1. Telefonische kennismaking met HR medewerker
    2. Een online Assessment in de vorm van een capaciteitstest en en persoonlijkheidsvragenlijst
    3. 1e gesprek met HR medewerker en senior manager. Het is erg positief dat er tijdens een gesprek een persoon uit het vakgebied bij zit.
    4. Aanbod

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

Eerst CV en motivatiebrief doorgemaild. Vervolgens opgebeld om online testen af te nemen (numeriek en verbaal vermogen). Eén week gewacht om dan antwoord te krijgen dat deze positief waren. Daarna uitgenodigd op gesprek met HR in het kantoor.