Vragen tijdens solliciteren bij EY | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij EY

Sollicitaties bij EY

3,0

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij EY in september 2017.

CV & motivatiebrief - telefonisch gesprek - assesments. Eerst ontving ik het assesment niet via de mail vanwege een fout in hun server of iets. Daarna aantal keer gebeld om toch nog het assesment te kunnen afronden. Maar blijkbaar was de telefoon van de recruiter kapot dus die was niet te bereiken. Uiteindelijk via een andere medewerker van EY toch nog het assesment ontvangen, deze gemaakt en nooit meer wat gehoord. Niet meer achteraan gebeld want had geen zin meer om hier stage te lopen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Diegem (België)

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Diegem (België)).

CV en motivatiebrief doorgestuurd.
    Eerst 3 testen maken online thuis (persoonlijkheid, nummeriek en logisch redeneren), dit waren standaard testen die veel worden gebruikt.
    Daarna op gesprek bij een HR-recruiter op het hoofdkantoor.

• Welke rol neem je op in een groep?
      Waarom EY?
      Wat is audit?
      Hoe ga je om met stress?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Diegem (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Diegem (België)) in februari 2019.

1. Online applicatie waar ze je profiel screenen
    2. Kort telefoongesprek met HR
    3. Online testen
    4. Selection day: korte pitch van jezelf, gesprek met manager en HR, individuele case en groepscase
    5. Gesprek met de partner

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

zeer positief ervaren, vrij netjes via de e-mail en telefonisch benaderd. De sollicitatieprocedure duurde wel vrij lang. Uiteindelijk is er geen duidelijkheid gegeven met wie ik het gesprek zou hebben, pas op de dag zelf.

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

1 assesment day (op voorhand wel online testen), deze bestond uit een groespdiscussie, individuele case en een gesprek met een manager en een HR persoon. Nog dezelde dag werd er een aanbod gedaan

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY in mei 2016.

Interview met senior, manager/partner, en HR. Het was eerder een gesprek dan een interview, geen al te moeilijke of diepgaande vragen dus. De vragen peilden eerder naar interesses dan naar kennis. Verder ook een groepsopdracht om te testen of je in team kan werken, en een korte eenvoudige test voor Engels en Frans te testen.

• Waarom EY? Wie heeft er zoal belang bij dat een Private Equity bedrijf geaudit wordt? Wat zijn enkele waarderingsmethoden voor een bedrijf of project?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Staff

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Amsterdam).

1. Telefonische kennismaking met HR medewerker
    2. Een online Assessment in de vorm van een capaciteitstest en en persoonlijkheidsvragenlijst
    3. 1e gesprek met HR medewerker en senior manager. Het is erg positief dat er tijdens een gesprek een persoon uit het vakgebied bij zit.
    4. Aanbod*

* bij twijfel volgt een 2e gesprek is mij verteld. Ik kreeg echter meteen een aanbod na het 1e gesprek.

Sollicitatiegesprek voor de functie Strategy Consultant

Anonieme werknemer in Jakarta (Indonesië)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 4 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Jakarta (Indonesië)) in maart 2015.

The slowest interview process I ever had in my life.

After applying it took some time to receive any notification. When you try to reach EY they were not responding. When I forgot about applying at EY, I received a message to conduct a test. It was also unclear what kind of test I would need to do. Again, it took a while after I receive a message for an interview.

The interview consists of a case study plus the regular interview session. The case study was a real life case. You have to prepare a presentation I which you showcase the EY team your way of thinking and presenting. After this, it took again some time until you got to know whether you are hired or rejected.

Sollicitatiegesprek voor de functie Staff Accountant

Anonieme werknemer in Antwerpen (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY (Antwerpen (België)) in april 2016.

Eerst en vooral werden de testen Online opgestuurd--> hier heb ik niets meer over gehoord
    Vervolgens werd een telefonisch gesprek gevoerd met HR wat zeer algemeen was over de CV , waarom je stage wilt doen , je motivatie etc
    Ten slotte een finaal gesprek met director en senior manager op de locatie zelf

• Vragen naar u Cv en een aantal technische vragen   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Advisor

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij EY.

Assesment, HR interview, manager interview, partner interview. Procedure was vrij vlot en goed georganiseerd. Vragen waren ook vriendelijk beantwoord. Positieve indruk gekregen. Assesment bestaat uit wiskundige verhaal sommetjes die goed te maken als je even oefent van tevoren.

• Standaardvragen die in elk sollicitatiegesprek te verwachten zijn. Vragen over je sterke en zwakke punten, gedrag voorbeelden etc. Ook globale vragen over het vakgebied waar je voor solliciteert kan je verwachten.   Vraag beantwoorden