Vragen tijdens solliciteren bij First Consulting | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij First Consulting

Sollicitaties bij First Consulting

2,9

Reviews geschreven in het:Nederlands (24), Engels (7)

Sollicitatiegesprek voor de functie Senior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting.

4 gesprekken van ongeveer een uur, met een business consultant, dan manager, dan de oprichter en als laatste de algemeen directeur. Allemaal informele gesprekken, vooral gericht op kijken of je past bij hoe ze zijn en bij wat ze doen (en ze geen risico's zien daarmee). Dat gebeurt in elk gesprek opnieuw.

De gesprekken gaan beide over werkgerelateerde en persoonlijke zaken en er wordt goed doorgevraagd. Je karaktereigenschappen worden daarin bijvoorbeeld gedestilleerd uit de dingen die je vertelt en daar wordt dan naar gevraagd. He is zeker geen eenzijdig gesprek - openheid vanuit First is er ook als je vragen stelt.

• Omschrijf jezelf eens als projectleider   Vraag beantwoorden
    • Waarom heb je voor de studie gekozen die je gedaan hebt   Vraag beantwoorden
    • Je vertelt iets over wat je interessant vindt qua werk en adh daarvan wordt bijvoorbeeld gevraagd of je conflictzoekend of mijdend bent   Vraag beantwoorden

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting.

4 gesprekken, waarvan de eerste twee met medewerkers en de laatste twee met partners. De sollicitaties volgen snel achter elkaar. Bij mij was er 1 sollicitatie online ivm corona. Een dag na ieder gesprek krijg je te horen of je door bent naar de volgende ronde. Er is geen case. Echter door corona was mijn sollicitatie stop gezet.

Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting (Utrecht) in augustus 2020.

4 rondes waarbij je een goed beeld krijgt van de organisatie en de mensen. Alle gesprekspartners werken zelf ook bij First en kunnen daarom ook goed vertellen over de sfeer en hoe de werkzaamheden er uit zien

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting.

Er zijn vier rondes, waarvan de eerste twee gesprekken met 'directe collegas' zijn en de laatste twee met een van de partners. Het zijn prettige gesprekken en het gaat erom om jou als persoon te leren kennen.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting in december 2019.

Er was een duidelijke planning, rondes konden snel na elkaar plaatsvinden, persoonlijke gesprekken waarin werd gezocht naar een fit met de andere medewerkers. Kreeg dezelfde of de dag erna al uitslag, ze geven echter geen feedback.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Business Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting (Utrecht) in december 2019.

De sollicitatieprocedure bestond uit vier gesprekrondes.

De eerste ronde was met een junior consultant, de rol waar jij in zou stromen.

De tweede ronde met een managend consultant.

De derde ronde met een van de oprichters.

En de laatste en vierde ronde met een van de huidige partners.

Overall erg persoonlijke gesprekken en bespreken wat je waar geleerd hebt (cv doorspreken).

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting (Utrecht) in december 2019.

Het zijn vier losstaande gesprekken met verschillende personen, die unaniem en onafhankelijk van elkaar ja moeten zeggen. Over het algemeen waren het fijne gesprekken.

Ik ben de eerste drie gesprekken goed doorgekomen en helaas na het laatste gesprek (geert vd goor) toch nog afgevallen.
    Hij wil graag concrete voorbeelden kunnen horen en ik kon daar niet zo goed op komen, het was niet mijn beste gesprek.
    Het is dus goed je te beseffen dat wat voor het ene gesprek goed genoeg was, voor het andere niet perse zo is. Ze bekijken niet het totaalplaatje: als 1 van de interviewers twijfelt gaat het niet door, en dat was bij mij het geval.
    Helaas kleeft bij mij wel de nasmaak dat je erg overgeleverd bent aan de voorkeur van de personen waarmee je praat en of je daar een klik mee hebt.
    Ongeacht daarvan vind ik het wel mooi dat ze geen capaciteitentest e.d. doen en volledig op basis van gesprekken selecteren.
    Als het lukt om iedere week een afspraak in te plannen duurt de gehele procedure dus ongeveer een maand.

• Welk type opdrachten lijkt je leuk om bij ons te doen?   Vraag beantwoorden
    • Wat voor iemand was jij op de middelbare school? Iemand die alles altijd op tijd af had, iemand die op het laatste moment nog alles af moest raffelen..   1 antwoord
    • Wat zijn 3 goede en 3 slechte eigenschappen?   Vraag beantwoorden
    • Welke kernwaarde past het meest/minst bij jou?   Vraag beantwoorden

Na een cv screening bestaat de sollicitatieprocedure uit vier gesprekken, goede manier om ook het bedrijf en de cultuur te leren kennen. Tijdens de gesprekken is ook voldoende ruimte om vragen te stellen en de medewerkers te leren kennen (groot voordeel is dat alle sollicitatiegesprekken met directe collega's zijn, dus niet met recruiters).

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting.

Consultant kwam onervaren en ongeïnteresseerd over. Vroeg niet door bij mijn antwoorden op inhoudelijke vragen en was niet kritisch. Achteraf een vreemde sollicitatieprocedure. Wellicht een tip voor bedrijf om eerste gesprek met twee mensen van First te voeren, om niet alleen elkaar aan te vullen maar ook de kandidaat scherp te houden. Toevallige klik tussen consultant en kandidaat lijkt te veel van belang dan daadwerkelijke motivatie, inhoudelijke kennis en competenties.

Anonieme werknemer in Den Haag

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij First Consulting (Den Haag) in februari 2019.

De procedure duurt vier weken en bestaat in totaal uit vier gesprekken waarbij wordt ingegaan op je cv en motivatie. Het eerste gesprek is met een consultant, het tweede gesprek met een manager en de laatste twee gesprekken zijn met de twee oprichters afzonderlijk.

• Waarom First Consulting? Wat lijkt je leuk aan procesverbetering? Vertel me over je scriptieonderwerp. Kun je drie goede en drie slechte eigenschappen noemen?   Vraag beantwoorden