Vragen tijdens solliciteren bij Huawei Technologies | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Huawei Technologies

Laatst bijgewerkt 27 mei 2018

2,8

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (4), Engels (905), Duits (14), Frans (6)

Sollicitatiegesprek voor de functie Procurement Manager

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Garching b.München (Duitsland)

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Huawei Technologies (Garching b.München (Duitsland)) in februari 2018.

Je wordt uitgenodigd op hun kantoor. Eerst is er een verkennend gesprek met HR, nadien verschillende rondes met de departementen waarvoor je solliciteert en je eindigt met een gesprek met de directeur.

• Wat doe je als je bedrijfsprocessen moet volgen ook al zijn deze soms contra-productief?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Huawei Technologies (Amsterdam) in juni 2016.

Three rounds interview in total in an afternoon:
    1. Technical interview concerning about your study background, your understanding about the systems and software.
    2. Project manager interview about your motivation, your ability and thinking of solving problems.
    3. Project director interview about personal information and the salary.

• Given a software, how will you test it?

Could you explain how do you finish your thesis project from the beginning to the end, step by step?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Manager

Anonieme werknemer in Amsterdam
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Huawei Technologies (Amsterdam) in juni 2016.

Ik heb met 4 verschillende mensen gesproken. Toen heeft het een aantal weken geduurt voordat ik terugkoppeling kreeg van HR. Ik moest toen nog een keer op gesprek komen met een lokale representant van het bedrijf waarna ik te horen kreeg dat ik zou worden aangenomen. De volgende stap was dat ik officieel moest solliciteren, waarbij ik het salaris dat in het eerste aanbod zat moest aangeven als mijn gewenste salaris. Er was dus weinig ruimte tot onderhandelen

Sollicitatiegesprek voor de functie Sales Assistant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Huawei Technologies.

Ik ben op schillende gesprekken geweest voor verschillende functies. Ze stellen geen moeilijke vragen. Er was iemand van HR die een persoonlijke vraag stelde. Dat vond ik maar raar. Je wordt natuurlijk op voorhand uitgenodigd door een mail. Tijdens het gesprek, zeker als je solliciteert naar een klinkende titel (bv sales manager) en je bent blank, zullen ze je heel mooie dingen beloven. Je moet er niets van geloven, hoe mooier de beloftes klinken, hoe minder de kans dat je echt gaat krijgen! Huawei doet dit ze zoveel mogelijk blanke mensen willen aanwerven om zo de Europese markt te veroveren. Ze denken dat ze dit kunnen bereiken voor "blanke gezichten" in te zetten om meer klanten binnen te halen. HR had dit tijdens een lunch ter sprake gebracht en ik had spijt dat ik dat niet had opgenomen!!

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (905), Duits (14), Frans (6)