Vragen tijdens solliciteren bij Info Support | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Info Support

Sollicitaties bij Info Support

3,3

Sollicitaties naar topfuncties bij Info Support

Reviews geschreven in het:Nederlands (3)

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Info Support in september 2016.

- telefoongesprek of mail contact over welke afstudeeropdracht je wilt (kan ook op de website bekeken worden)
    - daarna volgt een capaciteiten- en persoonlijkheidstest

De sollicitatie procedure verliep goed, er werken snel afspraken gemaakt voor een gesprek.

• - waarom heb je voor infosupport gekozen?
      - wat zie je in deze opdracht?
      - waar ben je goed in?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie BI Consultant

Anonieme werknemer in Veenendaal
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Info Support (Veenendaal).

Werving via een corporate recruiter. Daarna een selectie bestaand uit twee gesprekken en een assessment. Het eerste gesprek (zoals ik het mij herinner) was een "sociaal selectiegesprek" waarin de procedure ook verder werd uitgelegd. Erg positief en spontaan. Daarop volgde een technische vragenlijst en een assessment. Aan de hand van de vragenlijst werd het tweede gesprek gevoerd, waarin werd doorgevraagd over technische zaken die ik had aangegeven te weten.

• Als ik in code "a++" uitvoer, is dat dan een atomaire actie? (Waarom wel / niet?)   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Afstudeerder

Anonieme werknemer in Veenendaal

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Info Support (Veenendaal) in januari 2016.

De eerste ronde is een assessment van GITP, deze test bevat de Captain Analogieën, Captain Cijferreeksen, GITP-CT Figuurklassen, en een persoonlijkheids/motivatie test. De scores van deze assessment worden vergeleken met de gemiddelde scores van andere HBO'ers. Vervolgens krijg je een interview met de recruiter betreft deze resultaten. De volgende fase is het beantwoorden van technische vragen van de business unit manager en de baas van het kenniscentrum (de vragen kan je voorbereiden). Let op, ze zijn opzoek naar de vragen die je niet weet om te kijken hoe je omgaat met onderwerpen waar je geen kennis van hebt; voorbereiden op deze fase heeft dus niet echt veel zin.

• Met welk diagram in UML zou je een ERD vergelijken? Wat zijn de belangrijkste verschillen? Wanneer zou je welk diagram gebruiken?

Wat is de relatie tussen Models en Diagrams in UML?

Wat zijn de overeenkomsten/verschillen tussen een Analysis Model (Functioneel Ontwerp) en een Design Model (Technisch Ontwerp)? Uit welke diagrammen bestaan deze modellen?

Vergelijk (R)UP (of Scrum) met de waterval-methodiek, wat zijn de belangrijkste verschillen?

Welke (toegevoegde) waarde heeft (R)UP (of Scrum) voor een project?

Wat is een loop-invariant en wat is een class-invariant?

Ken je, naast Object Oriëntatie nog andere programmeerparadigma's? Zo ja, wat zijn de verschillen?

Stel je moet een class-library bouwen die thread-safe moet zijn. Hoe zou je dat aanpakken?

Vergelijk C# met een andere programmeertaal die je kent, wat zijn belangrijke verschillen?

Is .NET platform-onafhankelijk?

Waarom wel of waarom niet?

Wat zijn de voordelen van het gebruik van Generics?

Wat is een 'strongly named assembly' en wat zijn daar de voordelen van?

Wat is de relatie tussen de Garbage Collector, een destructor en Dispose()?

Vergelijk Java met een andere programmeertaal die je kent, wat zijn de belangrijkste verschillen?

Wat is het verschil tussen een Integer en een int?

Welke zou je waarvoor gebruiken?

Wat is een java virtual machine?

Is dit nuttig?

Wat is een signed jar en wat zijn daar de voordelen van?

Wat is het nut van het gebruik van 'packages'?

Ben je bekend met het begrip "Virtual Memory"? Kun je beschrijven hoe dit werkt?

Wat is de relatie tussen Processen en Threads? Hoe zijn prioriteiten in het algemeen geregeld?

Wat is een 'Shell'? Kun je een aantal voorbeelden geven? Waar zitten de verschillen?

Wat is de hoofdtaak van een Operating System?

Wat is het verschil tussen User Mode en Kernel Mode? Is dit onderscheid nuttig?

Ben je bekend met het begrip Transactie?

Hoe zou je een Transactie definiëren?

Wat zijn de ACID-properties? Zijn die allemaal even belangrijk?

Hoe zorgt een DBMS dat aan de ACID-properties voldaan wordt?

Ben je bekend met het begrip "IsolationLevel"? Wat houdt dit in?

Welke IsolationLevels ken je?

Is de keuze van een IsolationLevel een 'technische' of een 'functionele' keuze?

Wat is het nut van het gebruik van Stored Procedures?

Vergelijk een data warehouse oplossing met een transactie verwerkend systeem (OLTP), wat zijn de belangrijkste verschillen?

Welke verschijningsvormen van BI ken je?

Welke onderdelen van een DWH toepassing kan je onderscheiden?

Welke BI tools ken je en wat zijn de verschillen?

Wat is het verschil tussen Datawarehousing en Data Mining?

Er zijn twee DWH guru’s, Inmon en Kimball.

Waar zitten belangrijke verschillen/overeenkomsten in hun theorie?

Wat is het verschil tussen ROLAP en MOLAP

Ken je nog andere verschijningsvormen?

Welke type dimensies onderscheid je bij dimensioneel modelleren?

Waarom wordt er vaak een surrogate key gebruikt?   Vraag beantwoorden