Vragen tijdens solliciteren voor Corporate Management Trainee bij KLM | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren voor Corporate Management Trainee bij KLM

Sollicitaties bij KLM

3,0

Reviews geschreven in het:Nederlands (8)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM.

Aanmelden, vervolgens online assessment en persoonlijkheidstest maken, als je daar doorheen komt een video-pitch en een schrijfopdracht. Vervolgens worden je pitch, schrijfopdracht, CV en motivatie beoordeeld en word je wel of niet uitgenodigd voor een gesprek. Daarna assessment dag en eindgesprek.

Andere sollicitatiereviews voor KLM

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in februari 2020.

Eerst maak je online een profiel aan. Dat profiel bestaat uit 6 onderdelen. CV, motivatiebrief, assessment, game based assessment, video pitch en F*ck up verhaal. Op de onderdelen assessment en Game based assessment kun je afvallen. Mocht je score daar echter voldoende voor zijn en de rest van je profiel is goed genoeg, dan mag je op gesprek komen. Dit gesprek duurt ongeveer 45 min en gaat over persoonlijkheid, CV en motivatie. Aan het einde maak je een korte case.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in januari 2019.

Helaas niet verder gekomen dan stap 4 (CV & Motivatie). Wel een capaciteitentest(Stap 1), competentietest (Stap 2) en Videopitch gedaan (Stap 3). Procedure was duidelijk, online omgeving was handig. Je hebt een week de tijd om stap 1 tot en met 3 te doen en dit lijkt me ruim voldoende.

• Voor de videopitch: Wat is jouw grootste talent en waar blijkt dit uit?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Na een online capaciteitentest volgt een persoonlijkheidstest. In mijn geval bestond de persoonlijkheidstest uit een game. Tot mijn verbazing en teleurstelling bestond deze game uit verschillende mini-games waar snel geklikt moest worden of een volgorde lampjes onthouden moest worden. Dit zegt naar mijn mening niet heel veel over iemands persoonlijkheid. Toch kwam uit deze game dat mijn persoonlijkheid niet goed aansloot op het profiel dat KLM zoekt.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in november 2018.

Ronde 1: Online assessment (oa capaciteitentest, persoonlijkheidstest en videopitch)
    - Voorbereiding voor de videopitch is handig: doet je webcam het, draag je representatieve kleding en zit je voor een nette achtergrond? Oefen hem een paar keer zodat je echt overtuigend tegen je laptop kan praten. De vraag die je moet beantwoorden is: "wat is jouw grootste talent?"

• Ronde 2: CV-selectie
     - Hier heb je zelf geen invloed op, duurt 2 weken ongeveer
    • Ronde 3: Eerste selectiegesprekken
    - Zorg dat je KLM als corporate, de KLM cultuur én je specifieke voorkeuren (afdeling/opdracht) goed kent!
    • Ronde 4: Q&A met Management Trainees (facultatief)
    • Ronde 5: Assessmentdag
    • Ronde 6: Eindgesprek met een divisiedirecteur

• Waarom wil je bij een corporate als KLM werken?   1 antwoord

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in augustus 2018.

Inleveren van cv, motivatiebrief. Daarna krijg je een verzoek tot het maken van een online assessment, een online persoonlijkheidsassessment en een online videopitch. Als je de twee assessments voldoende scoort dan wordt je videopitch in combinatie met je motivatiebrief en cv beoordeeld.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in mei 2018.

Zoals beschreven op de website, ik ben tot en met de asestmentdag gekomen. Daar viel ik af. In mijn ogen was het een iets wat onpersoonlijk traject waar er van uit hen alleen maar na gegaan werd of jij het type persoon bent die in hun vacature beschreven staat.

• Over welke eigenschap beschikte je broertje of zus die jij graag zou willen hebben? Hoe motiveer jij een groep onwillige medewerkers op leeftijd? Waar ben je trots op? Noem een voorbeeld dat je de leiding nam?   Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in november 2017.

Snel en vlot. Duidelijke informatie. IQ test is zeer goed te doen, persoonlijkheidstest was ook prima. Tot slot moest je een videopitch insturen van 1 minuut (let op: je krijgt hier voor 2 kansen voor). Daarom is het van te voren wel handig even te oefenen. Wel werd er aangeraden niet te veel in te studeren en enthousiast te presenteren.