Sollicitatievragen voor een Corporate Management Trainee bij KLM

Bijgewerkt op Apr 14, 2021

Als u wilt filteren op sollicitatiegesprekken, moet u zich of .
Er zijn 9 van meer dan 90 sollicitatiegesprekken gevonden

Online gesolliciteerd100%
3.1
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in Apr 2021

O.b.v. cv en enkele motivatievragen krijg je te horen of je de assessment mag maken. Assessment bestaat uit twee delen. Eerste deel is IQ-test (denk aan figuurreeksen en analogieën), mits je bij deze test bovengemiddeld scoort krijg een uitnodiging voor de tweede test. De tweede test is een persoonlijkheids- en drijfveren test. Bij andere bedrijven wordt deze vaak direct / samen met IQ-test gedaan. De test is goed te doen, mits je oefent. Na 1 gesprek (selectie is heel streng) ga je door naar de assessmentdag en mits deze goed is heb je nog eindgesprek(ken). Zelf afgevallen na eerste gesprek (ongeveer 10% van de mensen die zich aanmeldt mag maar op gesprek, hoe meer aanmeldingen hoe lager dit percentage wordt uiteraard).

• - Waarom KLM? - Waarom een / dit traineeship? - Heb je ervaring met leidinggeven? - Wat voeg jij toe aan KLM? - Hoe motiveer je een oude(re) groep werknemers?
    Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Aanmelden, vervolgens online assessment en persoonlijkheidstest maken, als je daar doorheen komt een video-pitch en een schrijfopdracht. Vervolgens worden je pitch, schrijfopdracht, CV en motivatie beoordeeld en word je wel of niet uitgenodigd voor een gesprek. Daarna assessment dag en eindgesprek.

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in Feb 2020

Eerst maak je online een profiel aan. Dat profiel bestaat uit 6 onderdelen. CV, motivatiebrief, assessment, game based assessment, video pitch en F*ck up verhaal. Op de onderdelen assessment en Game based assessment kun je afvallen. Mocht je score daar echter voldoende voor zijn en de rest van je profiel is goed genoeg, dan mag je op gesprek komen. Dit gesprek duurt ongeveer 45 min en gaat over persoonlijkheid, CV en motivatie. Aan het einde maak je een korte case.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in Jan 2019

Helaas niet verder gekomen dan stap 4 (CV & Motivatie). Wel een capaciteitentest(Stap 1), competentietest (Stap 2) en Videopitch gedaan (Stap 3). Procedure was duidelijk, online omgeving was handig. Je hebt een week de tijd om stap 1 tot en met 3 te doen en dit lijkt me ruim voldoende.

1 persoon vond dit sollicitatiegesprek nuttig

Moeilijk sollicitatiegesprek

Na een online capaciteitentest volgt een persoonlijkheidstest. In mijn geval bestond de persoonlijkheidstest uit een game. Tot mijn verbazing en teleurstelling bestond deze game uit verschillende mini-games waar snel geklikt moest worden of een volgorde lampjes onthouden moest worden. Dit zegt naar mijn mening niet heel veel over iemands persoonlijkheid. Toch kwam uit deze game dat mijn persoonlijkheid niet goed aansloot op het profiel dat KLM zoekt.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in Nov 2018

Ronde 1: Online assessment (oa capaciteitentest, persoonlijkheidstest en videopitch) - Voorbereiding voor de videopitch is handig: doet je webcam het, draag je representatieve kleding en zit je voor een nette achtergrond? Oefen hem een paar keer zodat je echt overtuigend tegen je laptop kan praten. De vraag die je moet beantwoorden is: "wat is jouw grootste talent?" • Ronde 2: CV-selectie - Hier heb je zelf geen invloed op, duurt 2 weken ongeveer • Ronde 3: Eerste selectiegesprekken - Zorg dat je KLM als corporate, de KLM cultuur én je specifieke voorkeuren (afdeling/opdracht) goed kent! • Ronde 4: Q&A met Management Trainees (facultatief) • Ronde 5: Assessmentdag • Ronde 6: Eindgesprek met een divisiedirecteur

• Waarom wil je bij een corporate als KLM werken?
1 persoon vond dit sollicitatiegesprek nuttig

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in Aug 2018

Inleveren van cv, motivatiebrief. Daarna krijg je een verzoek tot het maken van een online assessment, een online persoonlijkheidsassessment en een online videopitch. Als je de twee assessments voldoende scoort dan wordt je videopitch in combinatie met je motivatiebrief en cv beoordeeld.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in May 2018

Zoals beschreven op de website, ik ben tot en met de asestmentdag gekomen. Daar viel ik af. In mijn ogen was het een iets wat onpersoonlijk traject waar er van uit hen alleen maar na gegaan werd of jij het type persoon bent die in hun vacature beschreven staat.

• Over welke eigenschap beschikte je broertje of zus die jij graag zou willen hebben? Hoe motiveer jij een groep onwillige medewerkers op leeftijd? Waar ben je trots op? Noem een voorbeeld dat je de leiding nam?
4 personen vonden dit sollicitatiegesprek nuttig

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in Nov 2017

Snel en vlot. Duidelijke informatie. IQ test is zeer goed te doen, persoonlijkheidstest was ook prima. Tot slot moest je een videopitch insturen van 1 minuut (let op: je krijgt hier voor 2 kansen voor). Daarom is het van te voren wel handig even te oefenen. Wel werd er aangeraden niet te veel in te studeren en enthousiast te presenteren.

2 personen vonden dit sollicitatiegesprek nuttig
RSS-feed</>Embed

Loopbanen die populair zijn bij KLM-werkzoekenden

Intern

Werkt u bij KLM? Deel uw ervaringen