Vragen tijdens solliciteren voor Management Trainee bij KLM | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren voor Management Trainee bij KLM

Sollicitaties bij KLM

2,8

Reviews geschreven in het:Nederlands (5), Engels (1)

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in februari 2020.

Helder. Je krijgt fatsoenlijke feedback op je sollicitatie. De lat ligt erg hoog dus je moet overal goed om scoren om door te mogen. Wees kort en bondig; dit wordt ook gezegd wanneet de sollicitatie begint

Andere sollicitatiereviews voor KLM

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in januari 2019.

Na het behalen van de intelligentie test en persoonlijkheidstest (die met voorbereiding heel goed te doen zijn), helaas uitgevallen naar aanleiding van CV selectie. Bestuurs- of leidinggevende ervaring is een must

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in november 2017.

Cv opgestuurd waarna ik direct een email kreeg toegestuurd met een capaciteiten test. Nadat ik de test had gehaald mocht ik op gesprek met een recruiter en een trainee. Bij aankomst zaten er minstens 10 andere sollicitanten in de wachtruimte. Gesprek was lichtelijk vijandig en onpersoonlijk. Ze hebben een bepaald type in hun hoofd en mocht je dat niet zijn val je meteen af. Er wordt niet gevraagd naar wat jij zoekt in een nieuwe baan, alleen maar wat zij willen zien. Ik had aangegeven dat ik meerdere sollicitaties had lopen en daardoor werd mijn motivatie in twijfel genomen of ik deze baan wel echt wil.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in november 2017.

Zeer snelle sollicitatieprocedure. Veel rondes, maar ze worden strak achter elkaar gepland waardoor je er snel doorheen kunt lopen. De eerste rondes zijn online, waardoor je ze op je eigen tempo kunt doen. Na de online rondes volgt een eerste gesprek, dit heb ik als een vragenvuur ervaren. Er was weinig ruimte voor mij om vragen terug te stellen. Elk antwoord dat ik gaf werd op doorgevraagd, dus bedenk goed wat je wilt bereiken met je antwoord. Toch was ik door naar de assessmentdag. Hier onderga je meerdere testen en rollenspellen, wat moeilijk is. Helaas ben ik hier niet doorheen gekomen.

• Welke eigenschappen hebben je broers/zussen die jij niet hebt, maar wel zou willen hebben?
      Waar heb je leiderschap getoond? Zou je het achteraf anders aanpakken?
      Waarom heb je bepaalde keuzes in je studie gemaakt?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Brussel (België)) in oktober 2017.

Online sollicitatie met verschillende stappen, eerst cv en motivatiebrief, dan capaciteiten test ( cijfer reeksen, figuur reeksen, analogieën en numeriek redeneren) een persoonlijkheids- vragenlijst en een video vraag beantwoorden gedurende 1 minuut.

• Maak een 1min. video over de vraag wat is uw grootste talent/skill.   1 antwoord