Vragen tijdens solliciteren bij KLM | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij KLM

Laatst bijgewerkt 6 jun. 2018

3,3

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (23), Engels (18)

Pittige capaciteitentest welke aan een zeer hoge standaard wordt gekoppeld. Ik ben hier niet doorheen gekomen na goede voorbereiding van een aantal dagen. Er wordt gezocht naar explicitiete kennis omtrent berekeningen maken, vermogen om logisch te redeneren en andere.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KLM.

1. Cv en motivatiebrief opsturen

2. Recruitment portfolio aanmaken

- cognitieve capaciteitentest maken (door als de testuitslag voldoet aan de door KLM gestelde norm)
    - persoonlijkheidsvragenlijst (door als profiel goed aansluit bij het profiel dat KLM zoekt)
    - videopitch van 1 minuut opnemen

3. Beoordeling cv, motivatie en videopitch
    4. Eerste gesprek

• Heb je wel eens leiding moeten geven aan mensen die moeite hadden met gezag? Zo ja, hoe ging jij hier mee om?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Je moet veel dingen voorbereiden, perssonlijkheidstest capaciteiten test en 1 minuut pitch. Sowieso die pitch erg moeilijk om te doen. Je kan wel veel van deze dingen oefenen vooraf. Daarna krijg je een assessment day waarbij je ook rollenspellen meot doen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Cabin Attendant

Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in januari 2018.

Bestaat uit 3 rondes: ronde 1 is een personal pitch en een Engels gesprek. Ronde 2 is een groepsopdracht, een soort 'escape room' waarbij je moet samenwerken. Ronde 3 is een persoonlijk interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Corporate Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in december 2017.

1e ronde: capaciteitentest (diagrammen, analogieën, figuurreeksen en cijferreeksen), persoonlijkheidstest en videopitch
    2e ronde: motivatiebrief en cv
    3e ronde: sollicitatiegesprek van 30 min. met een recruiter
    4e ronde: q&a met huidige trainees (facultatief)
    5e ronde: assessmentdag in Den Haag met een psycholoog, KLM recruiters en oud KLM trainees. Deze dag bestond uit een case, verkortte capaciteitentest, 3 rollenspellen, postbak management simulatie oefening, dialoog met een oud KLM trainee, interview met een psycholoog en KLM recruiter (hier viel ik af)
    6e ronde: eindgesprek met divisie directeur

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in november 2017.

Cv opgestuurd waarna ik direct een email kreeg toegestuurd met een capaciteiten test. Nadat ik de test had gehaald mocht ik op gesprek met een recruiter en een trainee. Bij aankomst zaten er minstens 10 andere sollicitanten in de wachtruimte. Gesprek was lichtelijk vijandig en onpersoonlijk. Ze hebben een bepaald type in hun hoofd en mocht je dat niet zijn val je meteen af. Er wordt niet gevraagd naar wat jij zoekt in een nieuwe baan, alleen maar wat zij willen zien. Ik had aangegeven dat ik meerdere sollicitaties had lopen en daardoor werd mijn motivatie in twijfel genomen of ik deze baan wel echt wil.

Sollicitatiegesprek voor de functie Corporate Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Amsterdam) in november 2017.

Snel en vlot. Duidelijke informatie. IQ test is zeer goed te doen, persoonlijkheidstest was ook prima. Tot slot moest je een videopitch insturen van 1 minuut (let op: je krijgt hier voor 2 kansen voor). Daarom is het van te voren wel handig even te oefenen. Wel werd er aangeraden niet te veel in te studeren en enthousiast te presenteren.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Schiphol) in november 2017.

Zeer snelle sollicitatieprocedure. Veel rondes, maar ze worden strak achter elkaar gepland waardoor je er snel doorheen kunt lopen. De eerste rondes zijn online, waardoor je ze op je eigen tempo kunt doen. Na de online rondes volgt een eerste gesprek, dit heb ik als een vragenvuur ervaren. Er was weinig ruimte voor mij om vragen terug te stellen. Elk antwoord dat ik gaf werd op doorgevraagd, dus bedenk goed wat je wilt bereiken met je antwoord. Toch was ik door naar de assessmentdag. Hier onderga je meerdere testen en rollenspellen, wat moeilijk is. Helaas ben ik hier niet doorheen gekomen.

• Welke eigenschappen hebben je broers/zussen die jij niet hebt, maar wel zou willen hebben?
      Waar heb je leiderschap getoond? Zou je het achteraf anders aanpakken?
      Waarom heb je bepaalde keuzes in je studie gemaakt?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KLM (Brussel (België)) in oktober 2017.

Online sollicitatie met verschillende stappen, eerst cv en motivatiebrief, dan capaciteiten test ( cijfer reeksen, figuur reeksen, analogieën en numeriek redeneren) een persoonlijkheids- vragenlijst en een video vraag beantwoorden gedurende 1 minuut.

• Maak een 1min. video over de vraag wat is uw grootste talent/skill.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KLM in juni 2017.

Eerst een lange en brede online capaciteitentest.
    Vervolgens een eerste gesprek met twee recruiters. De vacature was breed geformuleerd met een lange lijst aan gewenste eigenschappen, maar het gesprek concentreerde zich alleen op een paar daarvan. De meeste vragen gingen over leiderschap. De nadruk lag daarbij voor 90% op het menselijke aspect van een team drijven en minder op het succesvol inhoudelijk richting geven aan een project.
    Het interview voelde vooral als een klassiek vragenvuur en minder als een gesprek.