Vragen tijdens solliciteren bij KPMG | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij KPMG

Sollicitaties bij KPMG

3,0

Reviews geschreven in het:Nederlands (54), Engels (5709), Duits (265), Frans (149)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Den Haag

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Den Haag) in september 2014.

Not too hard if you are dedicated. Dress yourself with a tie and match your belt with your shoes. First interview was with a recruiter which was mostly about my personality (do I fit the profile). The second interview was with a senior manager and a assistant manager who asked me questions about auditing.

• Standard questions;
      -Why audit?
      -What does an auditor
      -etc etc   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Antwerpen (België)

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Antwerpen (België)) in november 2017.

- Een gesprek met de HR-verantwoordelijke. Dit gesprek ging voornamelijk over je persoonlijkheid, motivatie, kennis van het bedrijf en ook je talenkennis werd getest.
    - Een gesprek met een manager. Hier werden meer algemene kennisvragen gesteld.
    Na de algemene gesprekken volgden een businesscase

• Wat zijn de verschillende mogelijkheden om voorraad te waarderen in een onderneming   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Assistant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent (België)
    Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Gent (België)) in november 2016.

Uitgebreid, 2 gesprekken en een case. Er werd een volledige dag voorzien. Eerst een gesprek met HR waarin CV werd uitgepluisd. Dan een gesprek met 2 managers waarbij ook technische vragen gesteld werden. Daarna een case met twee op te lossen. Niet heel erg moeilijk. Uiteindelijk mochten er maar 4 van de 20 personen beginnen werken.

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Staff

Anonieme werknemer in Amstelveen

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amstelveen) in november 2018.

Na online sollicitatie een online assessment gemaakt. Deze bestond uit een IQ-test, persoonlijkheid test, capaciteiten test. Na succesvol afronden van dit assessment een diepte-interview op het hoofdkantoor met een recruiter en een senior medewerker van de betreffende afdeling.

Eerste deed ik een online test. Het duurde langer dan anderhalf uur. De test is anders dan vroeger en is als IQ test. Toen wacht ik een week voor het interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Advisory Associate

Anonieme werknemer in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Brussel (België)) in december 2016.

In het begin zijn het standaardvragen, maar na een tijdje vragen ze andere vragen aan de hand van de antwoorden die men geeft, dus dit is bij iedereen een beetje anders.
    Er zijn HR vragen zoals, waarom KPMG en niet andere big four, cv doorlopen, vertel iets over uw eigen, vertel positieve eigenschappen, hetzelfde voor negatieve eigenschappen. Uw motivatie uitleggen in het frans.

Onderhandeling

Bij een big four is er niet echt iets onderhandelbaar als je geen ervaring hebt. Iedereen verdient (denk ik toch) even veel in het begin.

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amsterdam) in december 2017.

Na het schrijven van een motivatiebrief word je uitgenodigd om het assessment te maken, waarna ik meteen op gesprek kon met iemand uit de business. Het gesprek verliep soepel, waarna i keen paar dagen later werd teruggebeld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Leuk gesprek! In het begin vooral vragen over mijn studies, werkevaring en gemaakte keuzes. Hierna heb ik enkele cases moeten maken die erg vergelijkbaar zijn met raadsels. Tot slot zelf enkele vragen kunnen stellen om een beter beeld van de organisatie te krijgen. In overall, een positieve ervaring.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Anonieme werknemer in Amstelveen
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amstelveen) in januari 2018.

Vrij lange sollicitatieprocedure. Eerst een CV check en motivatie brief, daarna meerdere online assessments. Vervolgens nog twee keer op het kantoor geweest voor interview rondes. De eerste interview ronde focuste zich meer op motivatie terwijl de tweede ronde zich meer focuste op technische kennis.

• - Wat zijn verschillende waarderingsmethodieken   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Assurance

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Een gesprek met twee personen op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Vragen varieerde van hoe ik bepaalde cases aan zou pakken tot vragen over hoe ik mijn persoonlijk ontwikkeling de komende jaren voor me zag.