Vragen tijdens solliciteren bij KPMG | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij KPMG

Laatst bijgewerkt 18 mrt. 2019

3,0

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (49), Engels (5434), Duits (247), Frans (138)Meer
Sorteren:

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Den Haag

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Den Haag) in september 2014.

Not too hard if you are dedicated. Dress yourself with a tie and match your belt with your shoes. First interview was with a recruiter which was mostly about my personality (do I fit the profile). The second interview was with a senior manager and a assistant manager who asked me questions about auditing.

• Standard questions;
      -Why audit?
      -What does an auditor
      -etc etc   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Antwerpen (België)

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Antwerpen (België)) in november 2017.

- Een gesprek met de HR-verantwoordelijke. Dit gesprek ging voornamelijk over je persoonlijkheid, motivatie, kennis van het bedrijf en ook je talenkennis werd getest.
    - Een gesprek met een manager. Hier werden meer algemene kennisvragen gesteld.
    Na de algemene gesprekken volgden een businesscase

• Wat zijn de verschillende mogelijkheden om voorraad te waarderen in een onderneming   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Assistant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent (België)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Gent (België)) in november 2016.

Uitgebreid, 2 gesprekken en een case. Er werd een volledige dag voorzien. Eerst een gesprek met HR waarin CV werd uitgepluisd. Dan een gesprek met 2 managers waarbij ook technische vragen gesteld werden. Daarna een case met twee op te lossen. Niet heel erg moeilijk. Uiteindelijk mochten er maar 4 van de 20 personen beginnen werken.

Eerste deed ik een online test. Het duurde langer dan anderhalf uur. De test is anders dan vroeger en is als IQ test. Toen wacht ik een week voor het interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Advisory Associate

Anonieme werknemer in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Brussel (België)) in december 2016.

In het begin zijn het standaardvragen, maar na een tijdje vragen ze andere vragen aan de hand van de antwoorden die men geeft, dus dit is bij iedereen een beetje anders.
    Er zijn HR vragen zoals, waarom KPMG en niet andere big four, cv doorlopen, vertel iets over uw eigen, vertel positieve eigenschappen, hetzelfde voor negatieve eigenschappen. Uw motivatie uitleggen in het frans.

Onderhandeling

Bij een big four is er niet echt iets onderhandelbaar als je geen ervaring hebt. Iedereen verdient (denk ik toch) even veel in het begin.

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Leuk gesprek! In het begin vooral vragen over mijn studies, werkevaring en gemaakte keuzes. Hierna heb ik enkele cases moeten maken die erg vergelijkbaar zijn met raadsels. Tot slot zelf enkele vragen kunnen stellen om een beter beeld van de organisatie te krijgen. In overall, een positieve ervaring.

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amsterdam) in december 2017.

Na het schrijven van een motivatiebrief word je uitgenodigd om het assessment te maken, waarna ik meteen op gesprek kon met iemand uit de business. Het gesprek verliep soepel, waarna i keen paar dagen later werd teruggebeld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Auditor

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Brussel (België)) in februari 2018.

Via jobbeurs in contact gekomen met het bedrijf en snel een interview gekregen. Interview was een één-richtingsgesprek, weinig interactie langs hun kant. Vragen waren redelijk praktijk gericht, minder op persoonlijkheid.

Sollicitatiegesprek voor de functie IT Audit

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Eindhoven

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Eindhoven) in juni 2017.

Eerst schrijf je een brief naar de betreffende functie. Als de recruiter je al kent, gaat deze gelijk door naar de afdeling. Kent de recruiter je niet, is het afwachten. Wanneer de afdeling je wilt spreken, zul je eerst een capaciteitentest moeten maken, bestaande uit 3 onderdelen (rekenen, taalkundig en analyseren). Wanneer je dit behaalt, wordt je uitgenodigd voor een gesprek. Gaat dit gesprek goed, krijg je een vervolg gesprek met de partner die de betreffende afdeling leidt. Als dit goed gaat, wordt je aangenomen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Stagiair

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Gent (België)) in maart 2017.

HR interview op het kantoor zelf in Gent. Ik heb geen aanbod gekregen omdat de stage al bezet was door een andere student. Testen vond ik zelf niet zo moeilijk en HR interview verliep normaal.