Vragen tijdens solliciteren bij KPMG | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij KPMG

Laatst bijgewerkt 14 mei 2018

2,9

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (32), Engels (4643), Duits (199), Frans (95)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Leuk gesprek! In het begin vooral vragen over mijn studies, werkevaring en gemaakte keuzes. Hierna heb ik enkele cases moeten maken die erg vergelijkbaar zijn met raadsels. Tot slot zelf enkele vragen kunnen stellen om een beter beeld van de organisatie te krijgen. In overall, een positieve ervaring.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Auditor

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Brussel (België)) in februari 2018.

Via jobbeurs in contact gekomen met het bedrijf en snel een interview gekregen. Interview was een één-richtingsgesprek, weinig interactie langs hun kant. Vragen waren redelijk praktijk gericht, minder op persoonlijkheid.

Neutrale ervaring

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Drie gesprekken, een assessment en een thuisopdracht. proces duurde erg lang en communicatie met recruitment liep niet altijd goed. Geboden salaris viel erg tegen, schijnbaar betaalt men slecht in vergelijking tot de markt.

• Men vroeg naar functiegerelateerde voorbeelden in mijn huidige werk   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amsterdam) in december 2017.

Na het schrijven van een motivatiebrief word je uitgenodigd om het assessment te maken, waarna ik meteen op gesprek kon met iemand uit de business. Het gesprek verliep soepel, waarna i keen paar dagen later werd teruggebeld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Anonieme werknemer in Antwerpen (België)

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Antwerpen (België)) in november 2017.

- Een gesprek met de HR-verantwoordelijke. Dit gesprek ging voornamelijk over je persoonlijkheid, motivatie, kennis van het bedrijf en ook je talenkennis werd getest.
    - Een gesprek met een manager. Hier werden meer algemene kennisvragen gesteld.
    Na de algemene gesprekken volgden een businesscase

• Wat zijn de verschillende mogelijkheden om voorraad te waarderen in een onderneming   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amstelveen) in september 2017.

Ik had een vriendelijke en luchtig gesprek. Eerst gewoon CV doorgenomen. Daarna namen we samen de uitslag van de persoonlijkheidstest door. Hier kwam uit dat ik niet bepaald overeen kwam met de organisatie. Daarna een case voorgelegd gekregen, deze was lastig (hoeveel stoelen heb ik nodig om alle wachtkamers in Nederland te vullen).

• Als u morgen Minister van VWS was welke 3 thema's zou u direct aanpakken?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Kontich, Antwerpen (België)).

Zeer vlot gesprek, heel vriendelijke omgang. Binnen de dag telefoon gehad dat ik mocht langskomen. Daarna in de namiddag telefoon gekregen dat ik door mocht naar tweede ronde. Gebeurde allemaal op een kort tijdsbestek.

• Stel je voor, waar zie je jezelf binnen 5 jaar, sterke punten (met vb)   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Online Marketeer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amstelveen
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amstelveen) in juni 2017.

KPMG stuurt je eerst een online test toe, deze is niet al te moeilijk al zit er een krappe tijdslimiet op. Als je deze test voldoende maakt wordt je uitgenodigd voor een gesprek. Het gesprek was zeer gemoedelijk met 2 huidige senior medewerkers van de afdeling.

Sollicitatiegesprek voor de functie IT Audit

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Eindhoven

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Eindhoven) in juni 2017.

Eerst schrijf je een brief naar de betreffende functie. Als de recruiter je al kent, gaat deze gelijk door naar de afdeling. Kent de recruiter je niet, is het afwachten. Wanneer de afdeling je wilt spreken, zul je eerst een capaciteitentest moeten maken, bestaande uit 3 onderdelen (rekenen, taalkundig en analyseren). Wanneer je dit behaalt, wordt je uitgenodigd voor een gesprek. Gaat dit gesprek goed, krijg je een vervolg gesprek met de partner die de betreffende afdeling leidt. Als dit goed gaat, wordt je aangenomen.

Sollicitatiegesprek voor de functie HR

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Rotterdam) in maart 2017.

Ik heb mijn sollicitatiebrief en cv opgestuurd en een telefonisch gesprek gehad met de manager van de afdeling waar ik terecht zou komen. Daarna uitgenodigd om een assessment te maken. Uiteindelijk na een paar dagen teruggebeld om de assessment uitkomst te bespreken en te bespreken of de sollicitatieprocedure voortgezet zou worden

• Vooral nadruk op: Waarom deze specifieke stage?   1 antwoord