Vragen tijdens solliciteren bij KPMG | Glassdoor.nl

Sollicitaties bij KPMG

3,0

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

3 onderdelen: 1) KPMG Ready app game based assessment 2) online videogesprek: 6 vragen via video, één in het Frans, één in het Engels, daarna 11 schriftelijke vragen, persoonlijke gegevens 3) enquête persoonlijkheid

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

Eerst moet je motivatiebrief + cv sturen. Als deze goedgekeurd wordt moet je het assessment maken. Dit bevat een algehele IQ test met verschillende onderdelen en wordt gevolgd door het beoordelen van een aantal scenario's die d.m.v. video's gepresenteerd worden.
    Voor het assessment moet je boven een bepaalde norm scoren waarna je uitgenodigd wordt voor een eerste gesprek.
    Na een eerste gesprek volgt eventueel een tweede gesprek.

• Vertel wat over jezelf
      Waarom kies je voor het adviesvak?
      Waarom KPMG?
      Vertel wat over je thesis   Vraag beantwoorden

Neutrale ervaring

Eerst heleboel online testen en video-interview. Hierna HR gesprek op kantoor, gevolgd met gesprek met managers afdeling. Karakter, interesses en profiel worden vooral getest. Kennis Frans en Engels komt ook aan bod.

• HR: standaard vragen (sterktes/zwaktes, waarom KPMG/Big four, interesses, studies, etc.)
      Managers: ook redelijk veel HR-achtige vragen, peilen interesse in tax meer dan kennis.   Vraag beantwoorden

De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG.

De procedure bestond uit een paar stappen.
    De eerste stap was de cv doorsturen. Een paar dagen later kreeg ik de uitnodiging voor de volgende stap.
    Deze bestond uit 3 delen: Persoonlijkheidstest, game based assessment en een aantal vragen beantwoorden via de webcam.

Na het afronden van alle 3 de delen werd ik kort nadien al gebeld met de uitnodiging naar de volgende en laatste ronde op het kantoor zelf.
    Hier was een gesprek met een partner en een gesprek met iemand van HR.
    De dag nadien kreeg ik te horen dat alles in orde was en werd er een moment afgesproken voor de laatste dingen telefonisch te regelen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Advisor

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Zaventem (België)) in december 2019.

Sollicitatieprocedure bestond uit online testen en online interview + ook twee persoonlijke interviews op kantoor. Op kantoor nog eens een gesprek met HR en met de business. Online werd er vooral naar je skills gekeken, op kantoor vooral naar je interesses

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Auditor

Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Zaventem (België)) in december 2019.

De sollicitatieprocedure verloopt in 3 fases. Eerst vindt er een screening van je CV plaats. Als dit positief is, word je uitgenodigd voor een kort kennismakingsgesprek met iemand van HR. Daarna volgt een gesprek met een audit manager. Als je dit gesprek succesvol afrondt, ontvang je een aanbieding.

• Waarom KPMG en niet een andere Big Four?
      Waarom Audit?
      Waar zie je jezelf in 5 jaar?
      2 korte vragen in het Frans en Engels.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 8 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amsterdam).

Stap 1: CV + Motivatie (Week 1)
    Stap 2: Talent Pitch (Assessment) (Week 2)
    Stap 3: 1e gesprek (Week 4)
    Stap 4: 2e gesprek (Week 6)
    Stap 5: Telefonisch gesprek arbeidsvoorwaarden en aanbod (Week 7)
    Stap 6: Screening (Week 8, 9, 10, 11)
    Stap 7: Aanvang dienstverband

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Staff

Anonieme werknemer in Amstelveen

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Amstelveen).

Gesolliciteerd op een vacature via de website. In diezelfde week heb ik het assessment gekregen. Binnen twee weken kon er een kennismakingsgesprek worden gepland. Na een week werd er een tweede gesprek ingepland en in diezelfde week groen licht gekregen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Technical Consultant

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Zaventem (België)) in november 2019.

De eerste stap is digitaal en bestaat uit 3 onderdelen. Je speelt tot max 2u lang een spelletje uit op een applicatie, neemt een halfuur de tijd om een persoonlijkheidstest af te leggen (survey) en uiteraard: het video-interview. De vragen vielen goed mee, je had wel geen tweede kans om op een vraag te antwoorden. Op de selectiedag mag je een escapegame spelen, krijg je een volledige rondleiding door het prachtige kantoor, spreek je met HR en uiteindelijk met de final bosses: de managers van jouw departement.

• Je grootste professionele uitdaging (Frans, mondeling), waarom KPMG (schriftelijk), vertellen over je thesistopic en de reden dat je die koos (schriftelijk), ...   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie WO

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij KPMG (Rotterdam) in november 2019.

Online assessment & interview en insturen van CV en motivatie. Online assessment bestond uit verbaal redeneren, numerieke toets, situational judgment test en persoonlijkheids test. Dit kan geoefend worden online.