Vragen tijdens solliciteren bij McDonald's | Glassdoor.nl

Sollicitaties bij McDonald's

1,6

Sollicitatiegesprek voor de functie Crewmember

Anonieme werknemer in Roermond

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Roermond) in juni 2020.

Online gesolliciteerd en werd na 2 dagen ongeveer gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Mijn gespreknwas in de ochtend en heb ik als zeer positief en prettig ervaren. Besproken werden verwachtingen van beide kanten, ervaring en beschikbaarheid. Ik werd enkele dagen later gebeld dat ik was aangenomen.

Heel basic procedure, gewoon binnenwandelen, formulier invullen en that's it. Je moet echt heel weinig doen of heel weinig kunnen om binnen te geraken. Daarna een account maken op Mcdo4me om je uren te kunnen zien.

Sollicitatiegesprek voor de functie Student

Anonieme werknemer in Brugge, West-Vlaanderen (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Brugge, West-Vlaanderen (België)) in maart 2020.

Online solliciteren
    daarna werd ik via mail gecontacteerd om langs te komen
    bij aanwerving werd je uitgenodigd om langs te komen voor een onthaaldag.
    hier krijg je reeds uitleg over alle werking + kledij

• waarom wil je bij ons werken
      Ben je ook bereid om in het weekend te werken.   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's.

Nadat ik had gesolliciteerd, mocht ik op gesprek komen. Tijdens dit gesprek werd er dus achterhaald of ik bij de functie paste. Nadat ik was aangenomen, had ik een oriëntatiemoment waarop je meer uitleg kreeg en je vragen kon stellen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Medewerker

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Brussel (België)) in september 2019.

Telefonisch, korte vragen, welke opleiding ik gedaan had, of ik ervaring had en coronamaatregelen besproken. Werd helaas uiteindelijk niet aangenomen omdat ik te weinig ervaring had en waarschijnlijk niet goed tot mijn recht kom daar.

Sollicitatiegesprek voor de functie Crewlid

Anonieme werknemer in Winschoten

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Winschoten) in december 2018.

aanmelden via website na het aanmelden kreeg ik 4 dagen hierna een email. hierin stond dat ik was uitgenodigd voor een oriëntatie gesprek. na dit gesprek mocht ik 1 week later mijn contract tekenen.

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Breda) in januari 2015.

Online een cv en motivatie ingestuurd, ik kreeg vervolgens een telefoontje met een uitnodiging voor een gesprek. Na dit gesprek was er een introductie dag met uitleg over het bedrijf en het contract.

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 4 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Geleen) in december 2014.

Je krijgt een blaadje waar je in kunt vullen welke dagen je wilt werken en hoeveel uur. Ook beschrijf je of je naar school gaat en naar welke school. Vervolgens moet je je persoongegevens opschrijven. Dit blaadje lever je in en na een tijdje word je gebeld voor een sollicitatie gesprek. Voor dit gesprek moet je gewoon bij de McDonalds zelf komen

• Op welk station ik wilde werken
      Of ik naar school ging
      Of ik hobby's had
      Hoeveel uur ik wilde werken   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Crew Member

Anonieme werknemer in Zwolle, Overijssel

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Zwolle, Overijssel) in oktober 2014.

- Gesprek met afdelingsmanager, paar open vragen gesteld, volgende dag telefoontje dat je meteen kan beginnen

Het was een erg open gesprek met een relaxte sfeer. Er is absoluut geen voorbereiding vereist, de MacDonalds heeft meer vraag dan aanbod als het gaat om arbeidskrachten in de keuken. Niemand die dit gesprek ingaat hoeft zich zorgen te maken, als men geen strafblad heeft (word naar gevraagd) dan is de kans extreem groot, zoniet zeker, dat je word geaccepteerd.

Onderhandeling

Schooldagen waren onderhandelbaar, het inplannen van avond/daguren was echter moeilijk onhandelbaar, al was het mij wel gelukt om dit (nachtshifts) in de eerste instantie te vermijden. Echter, toen ik de mogelijkheid had om in nachtshifts te werken werd ik continu ingepland in die shift. Mocht je een gruwelijke hekel hebben aan nachtshifts (neem het van oude medewerkers aan; het is zwaar), laat absoluut goed merken dat je daar niet voor beschikbaar bent, verzin desnoods iets. Help jezelf!

Sollicitatiegesprek voor de functie Crewlid

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Etten-Leur

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij McDonald's (Etten-Leur) in november 2013.

Je word tijdens het gesprek gevraagd hoeveel ervaring je hebt, wat je er precies van verwacht, hoe groot je productkennis is en waarom je voor de mc gekozen hebt. Als je hoort dat je bent aangenomen moet je nog een keer naar het hoofdkantoor om kleding te passen en een presentatie bij te wonen over veiligheid op de werkvloer. Daarna word je pas ingewerkt op de vloer zelf.