Vragen tijdens solliciteren voor Management Trainee bij ORMIT | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren voor Management Trainee bij ORMIT

Sollicitaties bij ORMIT

4,0

Reviews geschreven in het:Nederlands (9), Frans (1)

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
Moeilijk sollicitatiegesprek

CV en motivatie, assessment, gesprekken en dag op hoofdkantoor. Dag op hoofdkantoor was pittig maar ook een van de leerzaamste ervaringen die je tijdens solliciteren mee zal maken. Raad aan om goed te slapen van tevoren!

Andere sollicitatiereviews voor ORMIT

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

De sollicitatieprocedure was transparanten en verliep snel. Binnen een week na het versturen van mijn sollicitatiebrief had ik het assessment gemaakt en kon ik op gesprek komen. De selectiedag was daarnaast een erg leerzame dag waar je een mooi rapport van krijgt toegestuurd.

• De vragen zijn er vooral opgericht er achter te komen wie jij als persoon bent en of je bij het type mens past dat Ormit zoekt.   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

Eerst zijn er capaciteitstesten + video-interview, daarna volgt een phonescreen. Eens dit goed verloopt, word je uitgenodigd voor een persoonlijk interview. Daarna volgen persoonlijkheidstesten en als laatste stap een assessmentdag met presentatie over jezelf, rollenspelen en bespreking van persoonlijkheidstesten

• Vraag naar praktische voorbeelden + hoe ik omging met bepaalde situaties, wat voor effect dit op me had   Vraag beantwoorden

Anonieme werknemer in De Bilt
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (De Bilt) in januari 2020.

Ormit heeft een uitgebreide selectie met verschillende rondes waarbij vanaf moment 1 duidelijk wordt dat ze hier veel ervaring in hebben. In een relatief korte periode (bij mij aantal weken) doorloop je de volgende stappen:
    1). CV en aantal antwoorden op vragen via de website opsturen
    2). Uitnodiging online capiciteitentest
    3). Uitnodiging ronde 1 met onderdeel kennismakingsgesprek en onderdeel themainterview
    4). Online persoonlijkheidstest (meer tussenstap als voorbereiding op)
    5). Assesementdag met onderdeel presentatie, psychologisch gesprek en rollenspellen

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (Brussel (België)) in december 2019.

Eerst moet je online solliciteren. Wanneer je CV goed wordt bevonden krijg je 3 cognitieve test doorgestuurd en 1 lijst met vragen waarbij je gefilmd wordt. Vervolgens als dit allemaal goed is, word je uitgenodigd voor een diepte interview. Dan mag je, als het opnieuw goed is, door naar de volgende ronde en dat is een assesment day.

Cognitieve test:
    -numeriek
    -Redeneren
    -interpretatie

Assesment day:
    -Presentatie van jezelf (max 5min) op een creatieve manier, maar wel professioneel. Je krijgt geen beamer of computer ter beschikking.
    -3 rollenspellen
    -Interview over persoonlijkheidstest die je doorgestuurd krijgt als ze je goed genoeg bevinden in het diepte interview.

• Diepte interview: Case oplossen in het Engels: Actueel probleem beschrijven. 2 voorwaarden: geen kennis van zaken (dus geen groepswerk, thesis... over gedaan) en het moet actueel zijn.   1 antwoord

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

Eerst moest ik enkele tests invullen, daarna een kort telefoongesprek over mijn motivaties en over mezelf in het Nederlands en het Frans. Daarna moest ik een video solicitatiegesprek voeren, over mijn motivaties opnieuw in het Nederlands en het Frans.

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

Hoe de procedure er uit zag in grote lijnen: CV selectie > capaciteitentest > twee gesprekken op kantoor > assessmentdag > aannamegesprek

CV selectie: ze letten heel erg op nevenactiviteiten, dus zorg dat die er goed op staan.
    Capaciteitentest: als je door bent naar deze ronde krijg je duidelijke info met wat ze van je vragen voor de capaciteitentest. Ik kreeg een mail met sites waar je test kon oefenen. Dit helpt heel goed!
    Twee gesprekken op kantoor: twee type gesprekken met telkens een ander persoon. Duurt elk ongeveer 45 minuten. Eerste gesprek was persoonlijk om te kijken of er een klik was (zie onderstaande vragen). Tweede gesprek was een case van een onderwerp wat ik zelf mocht aandragen. Ik was hiervan van tevoren over geïnformeerd, maar ik wist nog steeds niet goed wat ik kon verwachten. Uiteindelijk werd het tijdens de gesprekken duidelijk dat ze willen beoordelen hoe jij een probleem analyseert en zou aanpakken.
    Assessmentdag: een hele dag weer op kantoor. Ik begon met een korte presentatie over mijzelf. Vervolgens doorloop je een programma waarbij je o.a. rollenspellen moet doen en je hebt een gesprek met een psycholoog. Dit laatste gesprek was een heel persoonlijk gesprek, wat ik zelf prettig vond. Over het geheel vond ik het een intensieve en goedgeorganiseerde dag.
    Ikzelf kreeg de volgende dag een telefoontje met de uitslag van het assessment en een terugkoppeling van mijn kwaliteiten en ontwikkelpunten.

Anonieme werknemer in De Bilt
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (De Bilt) in april 2018.

Na een goedgekeurd CV en motivatiebrief mag je het assessment (thuis) maken. Als deze score hoog genoeg is word je uitgenodigd voor het eerste 'matchgesprek'. Vervolgens vindt er een selectiedag plaats.

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Anonieme werknemer in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (Brussel (België)) in juli 2017.

Alles staat zeer transparant weergegeven op de bedrijfswebsite. Er zijn verschillende stappen die doorlopen moeten worden. Bij elke stap wordt sowieso (positief of negatief) feedback gegeven. Afhankelijk van je eigen agenda kan de procedure lang aanslepen, of kan ja alles op 1 week doorlopen.