Vragen tijdens solliciteren bij ORMIT | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij ORMIT

Sollicitaties bij ORMIT

3,5

Reviews geschreven in het:Nederlands (28), Engels (11), Frans (10)

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Trainee

Neutrale ervaring

Eerst moesten er een aantal testen worden vervolledigd online (numeriek, verbaal en abstract). Daarna volgde een kort interview over de telefoon. Hier werd vooral gepeild naar je motivatie en kennis over het bedrijf, een kort deel van het gesprek ging door in het Frans. De volgende stap is een in-depth interview met casus.

• -Waarom heb je gesolliciteerd bij ORMIT?
      - Wat is ORMIT?
      - Beschrijf je opleiding en hoe die verliep   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Duurde een volledige dag. Eerst een groepsspel waarbij de hele groep een lat tegelijk moet in de lucht houden. Daarna nog interviews, in-basket case, rollenspel,... Allemaal met een focus op het psychologische (meer dan op het intellectuele).

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

1. Online assessment (taal, numeriek & abstract(
    2. Verkennend gesprek
    3. Nieuw assessment (PAPI-3 Test)
    4. 2 Rollenspelen (testen hoe je reageert op pushback, je krijgt een 2de kans bij een van de gesprekken waarbij je de net gekregen feedback moet toepassen)

• Stel jezelf voor op een creative manier in 5 minuten (met voorbereiding)   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Moeilijk sollicitatiegesprek

CV en motivatie, assessment, gesprekken en dag op hoofdkantoor. Dag op hoofdkantoor was pittig maar ook een van de leerzaamste ervaringen die je tijdens solliciteren mee zal maken. Raad aan om goed te slapen van tevoren!

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

De sollicitatieprocedure was transparanten en verliep snel. Binnen een week na het versturen van mijn sollicitatiebrief had ik het assessment gemaakt en kon ik op gesprek komen. De selectiedag was daarnaast een erg leerzame dag waar je een mooi rapport van krijgt toegestuurd.

• De vragen zijn er vooral opgericht er achter te komen wie jij als persoon bent en of je bij het type mens past dat Ormit zoekt.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Multi-company

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (Brussel (België)) in maart 2020.

Eerste ronde: CV + motivatiebrief
    Tweede ronde: 4 video's online
    Derde ronde: assessment day in de voormiddag
    Vierde ronde: assessment day in de namiddag

Tijdens de 3e en 4e ronde werden er allerhande proeven gedaan (businesscase, rollenspel, persoonlijkheidstest, ...)

Sollicitatiegesprek voor de functie Traineeship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

1 CV opsturen
    2 Testjes ontvangen (easy)
    3 Interview met een psychologe (???) met als 2e deel een case study die je ZELF moet verzinnen.

==> Deze psychologe begreep amper waarover de job ging die je uiteindelijk ging uitvoeren, zat heel de tijd te GAPEN en MET HAAR HAAR TE SPELEN tijdens het interview en had zeker wel 4 pagina's notities gepakt in plaats van écht te luisteren. Heel vreemd dat zo een persoon U dan moet beoordelen op jouw kunnen en intelligentie.

Het bedrijf biedt minimale arbeidsvoorwaarden aan in ruil voor coachings en groeimogelijkheden maar verwachten van de kandidaten dat ze al van dag 1 perfect zijn. Waar komen jullie dan nog tussen met coaching? (scam ?)

Kortom: Heel vreemde sollicitatieprocedure, beetje hautaine houding van de recruiter en voelde niet de aangeprezen waarden aan waarmee ze zo hard uitpakken.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT.

Eerst zijn er capaciteitstesten + video-interview, daarna volgt een phonescreen. Eens dit goed verloopt, word je uitgenodigd voor een persoonlijk interview. Daarna volgen persoonlijkheidstesten en als laatste stap een assessmentdag met presentatie over jezelf, rollenspelen en bespreking van persoonlijkheidstesten

• Vraag naar praktische voorbeelden + hoe ik omging met bepaalde situaties, wat voor effect dit op me had   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (De Bilt) in januari 2020.

Ormit heeft een uitgebreide selectie met verschillende rondes waarbij vanaf moment 1 duidelijk wordt dat ze hier veel ervaring in hebben. In een relatief korte periode (bij mij aantal weken) doorloop je de volgende stappen:
    1). CV en aantal antwoorden op vragen via de website opsturen
    2). Uitnodiging online capiciteitentest
    3). Uitnodiging ronde 1 met onderdeel kennismakingsgesprek en onderdeel themainterview
    4). Online persoonlijkheidstest (meer tussenstap als voorbereiding op)
    5). Assesementdag met onderdeel presentatie, psychologisch gesprek en rollenspellen

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ORMIT (Brussel (België)) in december 2019.

Eerst moet je online solliciteren. Wanneer je CV goed wordt bevonden krijg je 3 cognitieve test doorgestuurd en 1 lijst met vragen waarbij je gefilmd wordt. Vervolgens als dit allemaal goed is, word je uitgenodigd voor een diepte interview. Dan mag je, als het opnieuw goed is, door naar de volgende ronde en dat is een assesment day.

Cognitieve test:
    -numeriek
    -Redeneren
    -interpretatie

Assesment day:
    -Presentatie van jezelf (max 5min) op een creatieve manier, maar wel professioneel. Je krijgt geen beamer of computer ter beschikking.
    -3 rollenspellen
    -Interview over persoonlijkheidstest die je doorgestuurd krijgt als ze je goed genoeg bevinden in het diepte interview.

• Diepte interview: Case oplossen in het Engels: Actueel probleem beschrijven. 2 voorwaarden: geen kennis van zaken (dus geen groepswerk, thesis... over gedaan) en het moet actueel zijn.   1 antwoord