Vragen tijdens solliciteren bij Provolve IT | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Provolve IT

Sollicitaties bij Provolve IT

2,0

Sollicitaties naar topfuncties bij Provolve IT

Reviews geschreven in het:Nederlands (2)

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT (Hoofddorp) in maart 2020.

Ik heb mijn werkervaring en interesses op een carrière onderdeel van tweakers.net achtergelaten en daar kwam enkele weken later een match uit bij Provolve IT. Hierop volgde een videogesprek en verschillende e-mails en telefoongesprekken waaruit bleek dat de match klopte. Omdat op dat moment de toekomst wat minder zeker werd vanwege Covid19 kwam het beide partijen beter uit nog even te wachten, in de tussentijd bleef er wel contact en konden we het gesprek enkele maanden later weer oppakken. Communicatie met Provolve IT werd door mij als zeer verfrissend en modern ervaren.

• Er werden niet zozeer standaard vragen gesteld, het was gewoon een gesprek waar ik vooral het idee kreeg dat er heel goed geluisterd werd. In de gesprekken kwam ook duidelijk naar voren wat verwacht werd en wat ik mocht verwachten.   Vraag beantwoorden

Reactie van Provolve IT

13 okt. 2020 – CEO

Heel erg bedankt voor deze positieve ervaring omtrent het sollicitatieproces. Altijd goed om te lezen hoe dit wordt ervaren. We heten je van harte welkom bij ons en kijken uit naar een fijne samenwerking!

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 7 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT (Zoeterwoude) in maart 2020.

Op 21 januari 2020 werd ik gevraagd door Dereck om een koffiemoment te doen. Ik had geen enkel vermoeden wat er ging gebeuren. Ik had kort daarvoor een succesverhaal geschreven omtrent ESD. Ik dacht dat het daar over zou gaan. Het koffiemoment hadden we in Zoeterwoude op dinsdag 11 februari 2020. Dereck heeft het over de toekomst gehad en over ESD. Dereck stelde een vraag om bij Provolve aan de slag te gaan en of ik daar over na wil denken. Het huidige salaris wilde hij niet weten. Hij wilde een eigen aanbod doen als ik verder wilde gaan. Dat vond ik zo gaaf dat ik daar niet lang over na hoefde te denken.
    Het tweede gesprek hebben we telefonisch gedaan op donderdag 5 maart 2020. Dat was een goed en fijn gesprek.
    Dereck heeft mij na het gesprek een aanbieding gedaan. We waren toen bijna afgerond, maar helaas gooide Covid19 vlak daarna roet in het eten en stond het even stil, wat een logisch gevolg was. Maar altijd nog de intentie om over te stappen. Tussentijds hebben we elkaar steeds op de hoogte gehouden. Afgelopen maand is het proces versneld en is er een nieuwe aanbieding gekomen. Daar ben ik mee akkoord en er is vandaag getekend. Helemaal blij mee.

Sinds 2013 sta ik in contact met Dereck en heb hiervoor vaak ESD getest en uitgeprobeerd. Een mooi product!

• Een echt sollicitatiegesprek is het niet geweest en zo is het gesprek niet gegaan.   1 antwoord

Reactie van Provolve IT

13 okt. 2020 – CEO

Fijn dat we ondanks covid-19 gewoon in contact bleven. Hierdoor heeft het proces wat langer geduurd dan normaal. Bedankt voor de mooie woorden. We verwelkomen je graag bij Provolve IT en kijken uit naar een mooie samenwerking!