Sollicitatievragen bij Provolve IT

Bijgewerkt op Oct 17, 2021

Als u wilt filteren op sollicitatiegesprekken, moet u zich of .
Er zijn 5 van meer dan 5 sollicitatiegesprekken gevonden

2.6
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

Sollicitaties naar topfuncties bij Provolve IT

Anonieme werknemer

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT in Sep 2021

Kennismakingsgesprek Hier leer je elkaar kennen en bespreken jullie de mogelijkheden vanuit de beiden partijen. Als het vanuit beiden partijen goed bevalt komt er een 2e gesprek. Vervolggesprek Dit gesprek zal ongeveer één uur duren om de vacature te bespreken en over Provolve IT zelf. Ook heb ik meteen een proef aanbod gekregen om een beeld te krijgen over het contract. Eindgesprek Hierbij zal een aanbod gedaan worden en kan je sparren over de primaire en secundaire voorwaarden. Mocht er nog andere vragen aan de pas komen dan kan je die natuurlijk stellen. Over het gehele proces waren het eerlijke en realistische gesprekken. Tijdens de gesprekken word er ook besproken in welke richting je het liefst op wil gaan en hier word ook naar gehandeld!

• In welke richting wil je doorgroeien.
    Vraag beantwoorden

Provolve IT

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Almere

Aanbod afgewezen

Ik heb via een recruiter gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT (Almere) in Sep 2021

Ik ben via LinkedIn benaderd om een sollicitatieproces te starten. Daarna is er een verkennend telefoongesprek ingepland via een tool waarbij ik zelf online een afspraak in kon dienen. Dit duurde ongeveer tien minuten, en toen de wederzijdse interesse er was mocht ik nogmaals zelf een afspraak inplannen voor een uitgebreider Teams-overleg. Hierin is de functie, wat het bedrijf doet en wat er voor mij als potentiële medewerker aan voordelen en verantwoordelijkheden aan vast zitten zeer duidelijk uitgelegd. Vervolgens is er een kort vervolggesprek geweest nadat ik wat tijd had gehad om over alles na te denken en toen de wederzijdse interesse nog steeds aanwezig was zijn er twee referenties van mij nagebeld. Toen dit allemaal in orde was kwam er een voorstel op tafel, waar nog over gepraat kon worden en waarin zeer veel flexibiliteit getoond is. De hele ervaring was zeer vriendelijk, openhartig en realistisch ingestoken, er werd niks beter voorgedaan dan het was en voor alle positieve aspecten hadden de heren ook concrete voorbeelden om te tonen.

• Provolve was vooral aan het kijken of mijn interesse in de sector lag waarin zijn actief zijn, en of ik aansluit bij hun kernwaarden (eerlijkheid, transparantie, vertrouwen en vrijheid) en in zo'n omgeving kon werken.

Anonieme werknemer

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT in Jul 2021

Ik had een erg positieve ervaring tijdens mijn sollicitatieproces. mijn eerste gesprek verliep erg gemoedelijk. Als eerst was er een (informele) kennismaking waardoor ik mij meteen op m'n gemak voelde. Hierop volgend werd er wat verteld over het bedrijf en daarna kwamen nog wat diepgaandere vragen over o.a. opleiding, werkervaring, etc. In conclusie was ik erg tevreden met het verloop van de sollicitatieprocedure bij Provolve IT.

Anonieme werknemer in Hoofddorp

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT (Hoofddorp) in Mar 2020

Ik heb mijn werkervaring en interesses op een carrière onderdeel van tweakers.net achtergelaten en daar kwam enkele weken later een match uit bij Provolve IT. Hierop volgde een videogesprek en verschillende e-mails en telefoongesprekken waaruit bleek dat de match klopte. Omdat op dat moment de toekomst wat minder zeker werd vanwege Covid19 kwam het beide partijen beter uit nog even te wachten, in de tussentijd bleef er wel contact en konden we het gesprek enkele maanden later weer oppakken. Communicatie met Provolve IT werd door mij als zeer verfrissend en modern ervaren.

• Er werden niet zozeer standaard vragen gesteld, het was gewoon een gesprek waar ik vooral het idee kreeg dat er heel goed geluisterd werd. In de gesprekken kwam ook duidelijk naar voren wat verwacht werd en wat ik mocht verwachten.

Anonieme werknemer in Zoeterwoude

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 7 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Provolve IT (Zoeterwoude) in Mar 2020

Op 21 januari 2020 werd ik gevraagd door Dereck om een koffiemoment te doen. Ik had geen enkel vermoeden wat er ging gebeuren. Ik had kort daarvoor een succesverhaal geschreven omtrent ESD. Ik dacht dat het daar over zou gaan. Het koffiemoment hadden we in Zoeterwoude op dinsdag 11 februari 2020. Dereck heeft het over de toekomst gehad en over ESD. Dereck stelde een vraag om bij Provolve aan de slag te gaan en of ik daar over na wil denken. Het huidige salaris wilde hij niet weten. Hij wilde een eigen aanbod doen als ik verder wilde gaan. Dat vond ik zo gaaf dat ik daar niet lang over na hoefde te denken. Het tweede gesprek hebben we telefonisch gedaan op donderdag 5 maart 2020. Dat was een goed en fijn gesprek. Dereck heeft mij na het gesprek een aanbieding gedaan. We waren toen bijna afgerond, maar helaas gooide Covid19 vlak daarna roet in het eten en stond het even stil, wat een logisch gevolg was. Maar altijd nog de intentie om over te stappen. Tussentijds hebben we elkaar steeds op de hoogte gehouden. Afgelopen maand is het proces versneld en is er een nieuwe aanbieding gekomen. Daar ben ik mee akkoord en er is vandaag getekend. Helemaal blij mee. Sinds 2013 sta ik in contact met Dereck en heb hiervoor vaak ESD getest en uitgeprobeerd. Een mooi product!

• Een echt sollicitatiegesprek is het niet geweest en zo is het gesprek niet gegaan.
RSS-feed</>Embed

Werkt u bij Provolve IT? Deel uw ervaringen