Vragen tijdens solliciteren bij PwC | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij PwC

Sollicitaties bij PwC

3,1

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij PwC in september 2016.

eerste ronde: Motivatiebrief en cv, tweede ronde: online assessments, derde ronde: recruiter interview, vierde ronde: partner interview, vijfde ronde: case. vooral partner gesprek is lastig en moet je goed voorbereiden. bij assurance hebben ze altijd veel mensen nodig, dus wellicht dat je daar sneller wordt toegelaten.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij PwC.

De sollicitiatieprocedure begint met het aanmaken van een profiel op hun website en te appliceren voor een bepaalde functie die je beoogt. Hiervoor upload je je cv. Hierna word je gecontacteerd om enkele stappen te doorlopen, waaronder een HR interview, het oplossen van een business case met 2 senior consultants en als laatste een gesprek met een manager.

Sollicitatiegesprek voor de functie Project Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij PwC.

Er werd mij verteld dat de functie niet meer beschikbaar was door de pandemie. Echter werd er een dag later diezelfde vacature nog online gezet en werd ik gebeld dat ze toch geen klik met mij hadden. Wel zagen ze mij als een PWC kandidaat. Ik heb een tweede interview gehad met een andere afdeling waarbij ik weer te horen kreeg dat ik niet bij de afdeling paste maar wel echt een Pwc kandidaat ben. Ik zou nog gebeld worden om te kijken of het mogelijk is om mij voor weer een andere afdeling voor te stellen dit is echter nog niet gebeurt.

• Standaard vragen

- Vertel is iets over jezelf?
      - Hoe ga je met conflicten om?
      etc.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Tax

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij PwC.

CV en motivatie, assesment en twee gesprekken. eerste gesprek wegens corona via webex, tweede gesprek op het kantoor van pwc in amsterdam. Goed op de hoogte gehouden van de status.

Sollicitatiegesprek voor de functie Forensic Accounting

Neutrale ervaring

Eerst een gesprek met recruiter, daarna gesprek met een senior forensic accountant
    Een tweede keer kwam ik terug voor een gesprek met een manager
    Over het algemeen was het een vrij vlot gesprek dat niet zeer gestructureerd was

Sollicitatiegesprek voor de functie Tax Consultant

Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC in april 2020.

Eerst kort telefonisch gesprek over motivatie en met uitleg over sollicitatieprocedure.
    Dan de standaard online testen zoals bij alle big 4. Numeriek, verbaal, analytische en persoonlijkheidstest.
    Interview met HR
    Interview met 2 managers

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit

Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

business case met verschillende mensen, in een groep een bepaald rollenspel spelen. Assesment op de computer. Twee verschillende interviews waarbij de basis vragen worden gesteld maar waar ook het departement en het bedrijf meer wordt uitgelicht.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam) in januari 2020.

Na de online sollicitatie kijkt men (HR) naar je cv en motivatie. Mits HR positief is krijg je binnen enkele dagen een link om het assessment te maken. Het assessment (persoonlijkheids- en motivatietest niet meegerekend) is goed te doen, echter krijg je ''maar'' 30 vragen. Tijd kan krap zijn dus pas op dat je niet te lang stilstaat bij 1 vraag. Gesprek zelf was vooral meer een kennismaking dan een gesprek waar je 1000 vragen krijgt.

• Heb je ervaring in een zakelijke omgeving?   1 antwoord

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij PwC.

Vlot verlopen, heel goede uitleg gekregen over het bedrijf en de werking vooral van Allan Ramiha, een zeer ervaren en gemotiveerde persoon. Ik voelde mij al onmiddelijk op mijn gemak.

• Beschrijf de taken die je moet doen voor deze functie in een 5-tal a 10-tal punten   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam) in november 2019.

1. Linkedin screening
    2. Koffie gesprek met associate (informele kennismaking)
    3. Motivatiebrief + cv
    4. Assesment
    5. Sollicitatie gesprek met manager en senior manager
    6. DSI screening (background check)

De gesprek waren fijn. Ik voelde mij op mijn gemak met de gesprekspartners en kon de meeste vragen goed beantwoorden.

• Waarom PwC?
      Waarom deze functie?