Vragen tijdens solliciteren bij Rabobank | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Rabobank

Laatst bijgewerkt 5 mei 2018

2,9

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (27), Engels (44), Duits (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Young Professional Programme IT

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht).

1e ronde: CV + motivatiebrief
    2e ronde: capaciteitentest (figuurreeks, matrixen, cijferreeks) en persoonlijkheidstest
    3e ronde: gesprek met recruiter en (oud-)trainee
    4e ronde: eind selectie dag. Eerste deel van de dag bestond uit een groepsspel (brug bouwen van papier), een presentatie geven die gedeelte voorbereid kon worden en waarvoor op de dag zelf nog aanvullende vragen worden gegeven, motivatiegesprek met recruiter en manager. Tweede deel van de dag bestond uit verschillende speedinterviews mbt beschikbare functies met de desbetreffende manager.

• Wat kunnen anderen van jou leren? Wat moeten we jou niet laten doen?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie UX

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht) in december 2017.

Ik werd gebeld na aanleiding van mijn aanmelding voor een inhousedag. De sollicitatie bestond uit drie fases, eerst moest ik een PI-test doen.
    Daarna had ik een gesprek met de recruiter en een oud-trainee, waarbij het vooral over mij als persoon ging.
    Als laatste was er een sollicitatie dag. Tijdens de sollicitatie dag moesten we eerst een korte groepsopdracht doen (een toren van papier bouwen), een pitch voor een stelling schrijven en presenteren, en nog een gesprek met de manager van het team waar je in zou komen houden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Legal

Anonieme werknemer in Utrecht

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht) in augustus 2017.

Na het indienen van mijn cijferlijsten, CV en motivatiebrief volgde een persoonlijkheidsgesprek. Dit was een algemeen gesprek over mijn interesses en om te zien of er een "klik" was. Hierna volgde een tweede inhoudelijk gesprek met 2 senior medewerkers.

Moeilijk sollicitatiegesprek

extreem uitgebreide procedure met veel testen. late reacties. en lange tijdsduur voordat je overal doorheen bent. Tevens een groepsopdracht moeten uitvoeren met een jury. extreem uitgebreide procedure met veel testen. late reacties. en lange tijdsduur voordat je overal doorheen bent. Tevens een groepsopdracht moeten uitvoeren met een jury.

• IQ test, normen en waarden test, gesprek met psycholoog, en interviewvragen   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Credit Risk Modeller

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht) in maart 2017.

De eerste ronde was een kennismakingsgesprek van driekwartier met een recruiter en een manager. Ik begreep dat bij Rabobank standaard de eerste ronde driekwartier is. De recruiter deed eerst een introductie van zichzelf. Vervolgens vertelde de manager iets over zichzelf. Daarna was het mijn beurt om mijzelf te introduceren. Toen ik dat gedaan had, werden een aantal vragen gesteld. Veel vragen gingen over mijn cv.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht).

1. CV, motivatie & cijferlijsten
    2. capaciteiten test (figuurreeksen, cijferreeksen, matricen van het bedrijf picompany)
    3. online persoonlijkheids test ( ook van picomany)
    4. gesprek met recruiter & oud trainee
    5. eind selectie dag op kantoor, bestaande uit een van te voren voor te bereiden presentatie en rollenspel
    6. aanbod

het gesprek met de recruiter en trainee was vooral motivatie en voorbeelden geven over kwaliteiten die je hebt.
    de presentatie voor de eindselectie dag kreeg je 2 dagen om voor te bereiden. De business case ging over hoe je de rabobank future proof kan maken en hoe jij daar persoonlijk bij kan helpen. de presentatie mocht 10 minuten duren en je moest een powerpoint maken.
    Tussen de presentatie en rollenspel in kregen we een rondleiding en een lunch.
    Ik kreeg meteen aan het eind van de middag te horen dat ik een aanbod kreeg.

Sollicitatiegesprek voor de functie Young Professional Program IT

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht) in januari 2017.

Er zijn verschillende rondes. Eerst moet er een assessment gemaakt worden. Aan de hand van de score hierop wordt je wel/niet uitgenodigd voor een eerste gesprek. Bij goed gevolg van het eerste gesprek volgt een ronde waarin je een groepsrollenspel hebt, een presentatie moet geven en nogmaals jouw motivatie moet toelichten.

• Waarom een traineeship? Waarom een bank? Waarom Rabobank? Waarom jij?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Young Professional Programme IT

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank (Utrecht) in november 2016.

1ste ronde: motivatiebrief + CV
    2de ronde: capaciteitentest (figurenreeks, cijferreeks en matrixfiguren)
    3de ronde: sollicitatiegesprek
    4de ronde: selectiedag waarbij er een groepsrollenspel wordt uitgevoerd, een presentatie wordt gegeven met betrekking tot een actuele stelling en een motivatiegesprek met een recruiter en manager.

Gedurende het sollicitatieproces wordt er met name naar uw persoonlijkheid gekeken en niet zozeer naar werkervaring en achtergrond. Naar mijn inziens wordt gedurende het sollicatiatieproces te weinig nadruk op je werkverleden gelet.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Rabobank.

uitnodiging ontvangen voor een informeel diner, zeer informeel een gesprek gehad over de industrie en de verscheidene bedrijfstakken. Later verder uitgenodigd voor een interview waarin me enkele vragen gesteld werden over mijn CV en kennis over de industrie

• Interpersoonlijke vragen als technische vragen - Balansmatige veranderingen kunnen uitleggen bij een overname, DCF model, Valuation metriics...   Vraag beantwoorden

Open sollicitatie, kennismakingsgesprek. Vriendelijke manager. Het was meer een kwestie van is er een klik, dan allerlei ingewikkelde sollicitatie procedures. Geen test of case, maar twee gesprekken. Open sollicitatie, kennismakingsgesprek. Vriendelijke manager. Het was meer een kwestie van is er een klik, dan allerlei ingewikkelde sollicitatie procedures. Geen test of case, maar twee gesprekken.