Vragen tijdens solliciteren bij Redbook ICT | Glassdoor.nl

Glassdoor maakt gebruik van cookies om uw ervaring op de site te verbeteren. Doorgaan houdt in dat u akkoord gaat met het gebruik van onze cookies. OK | Meer info

Vragen tijdens solliciteren bij Redbook ICT

Laatst bijgewerkt 29 dec. 2016
1 Sollicitatiereview

3,0

Sollicitaties naar topfuncties bij Redbook ICT

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: Populair Datum Moeilijkheid

Filter

Sorteren: Populair Datum Moeilijkheid
Reviews geschreven in het: Nederlands (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Salesforce Developer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Almere
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Redbook ICT (Almere) in december 2016.

Ik heb gesolliciteerd via de website van Redbook. Het eerste contact was telefonisch. Er werd daarna meteen een afspraak gemaakt en er werd ook gevraagd om een sollicitatieformulier in te vullen. Het eerste gesprek was met de eigenaar van het bedrijf. Het was erg ongedwongen maar wel indringend.

Er word gebruik gemaakt van een methode die ook is uitgelegd. De methode heet START. Het maakte het gesprek makkelijker omdat je weet wat voor soort antwoorden van je verwacht worden.

Bij het einde van het gesprek werd meteen feedback gegeven en werd een vervolgafspraak gemaakt. Ik vond dat een beetje confronterend maar ook wel weer transparant. Er werd ook kosteloos een aantal trainingen aangeboden. Ik ben echter niet verdergegaan met de sollicitatie omdat ik een andere aanbieding heb aangenomen die iets meer vastigheid geeft. Het verdienmodel bij Redbook is namelijk nogal ondernemend en daardoor kun je heel veel verdienen maar het kan ook tegenzitten. Ik heb er erg over getwijfeld want het is zeker interessant maar vanwege de recente aankoop van een nieuw huis toch maar gekozen voor een vast salaris.

Ik werd na het gesprek trouwens even naar het station toe gebracht, het was al laat en donker dus dat was wel erg attent.

• Of ik makkelijk kan leren en of ik voorbeelden kan geven waaruit dat blijkt. Een andere vraag was of ik bereid ben om te knokken voor bepaalde doelen om te halen. Een voorbeeld prive was ook goed en ik ben een fanatieke sporter, vele partijen gewonnen dus dat zat wel goed.   Vraag beantwoorden

Reactie van Redbook ICT

29 dec. 2016 – Managing Director

Bedankt voor deze review. We gebruiken inderdaad de STAR interview methode. Die gaat ervan uit dat de beste voorspelling over hoe iemand in de toekomst functioneert afgeleid wordt van voorbeelden uit ... Meer