Vragen tijdens solliciteren bij Shell | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Shell

Sollicitaties bij Shell

3,4

Reviews geschreven in het:Nederlands (87), Engels (1672), Portugees (16), Spaans (10)Meer

Afgewezen aanbod

Na de aanmelding op de website maak je meerdere assessments zoals numerical, abstract en logical. Nadat deze klaar zijn krijg je een tijdje later te horen of je door mag met een digitale interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Stage

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik wilde een stage aanvragen, maar het blijkt dat ze geen stage opdrachten op hbo niveau hebben. Wel hebben ze stage opdrachten voor mbo niveau, dus op dat niveau kan er wel stage gelopen worden

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Program

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amersfoort
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Shell (Amersfoort) in oktober 2019.

Behoorlijk pittige sollicitatie procedure. Eerste ronde CV uploaden, tweede ronde cognitieve test, derde ronde on-demand video interview. Ik strandde bij ronde 3. Tijdens dit interview moet je jezelf opnemen terwijl je antwoord geeft op een aantal vragen. Je hebt steeds ongeveer een minuut om je vraag voor te bereiden en dan 3 minuten om je antwoord te presenteren. Het moeilijke aan dit onderdeel is dat je maar 1 kans hebt, dus geen pauze of opnieuw proberen. Daarnaast moet het allemaal in het engels, wat het niet makkelijker maakt. Dit onderdeel voelt onnatuurlijk, ik denk dat een echt interview beter zou gaan.

• Noem een voorbeeld van een situatie waarin je onder druk stond en een moeilijke taak moest uitvoeren. Schets de situatie. Hoe pakte je het aan? Waarom pakte je het zo aan? Wat was de uitkomst van je aanpak?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leiden
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Shell (Leiden) in augustus 2019.

Assessment ronde 1: cognitieve en persoonlijkheidstest en een on demand interview. Assesments zou ik goed oefenen en het interview zo goed mogelijk proberen voor te bereiden. Denk vooral goed na over je competenties en bedenk hier voorbeelden bij.

• Wanneer heb je feedback ontvangen en waarom vroeg je ernaar?   1 antwoord

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Shell (Den Haag) in juli 2019.

Eerst online gesolliciteerd door CV + motivatiebrief op te sturen. Vervolgens ontving ik een uitnodiging om de capaciteitentest (numeriek, verbaal en logisch redeneren) af te nemen. Er was ook een test om je werkstijl te pijlen.

Een paar weken later moest ik een on-demand online interview doen. Het is even wennen om de vragen op te nemen i.p.v. iemand aan de ander kant van het gesprek hebben. Vragen waren volledig gericht op competencies en ervaringen. Hierbij moet je kunnen bewijzen dat je de Shell CAR kwaliteiten bezit en deze kunnen vertellen volgens de STAR-methode.

Als laatste werd ik uitgenodigd voor de final assessment online. Dit duurder bijna 3 uur en bestond uit een case study en een interview met twee assessors. De vragen waren volledig gericht op competencies.

De sollicitatieprocedure was heel erg fijn. Iedereen die ik gesproken of gemaild heb was heel behulpzaam, aardig en professioneel. Je hebt bij Shell het gevoel dat ze echt hun best doen om jou alle informatie te geven die je nodig hebt om je beste been voor te zetten. Als je goed oplet en tijd investeer in de voorbereiding kom je al heel ver.

• Benoem een situatie waarin jij iemand moest overtuigen van jou mening of standpunt?   Vraag beantwoorden
    • Benoem in situatie waar je in team met mensen van verschillende/diverse culturen moest werken?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Shell.

Ronde 1: sollicitatiebrief en cv
    Ronde 2: online assessment (persoonlijkheid en (numerieke) competenties)
    Ronde 3: video interview waarin je telkens 30 seconden te tijd hebt om een vraag te beantwoorden in 3 min
    Ronde 4: final assessment

• Video interview:
      1: waarom shell
      2,3,4 competentie (bijv op het gebied van feedback geven)
      5 biggest accomplishment   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Program

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Shell (Amsterdam) in mei 2019.

Online aangemeld met cijferlijsten, CV en motivatiebrief. Snel erna een stel capaciteiten-testen moeten voltooien. Enkele uren daarna uitgenodigd voor korte video's waarin ik een stel vragen moet beantwoorden (i.e. waarom solliciteer je .. etc). De laaste ronde, met een 2.5 uur case interview helaas niet gehaald.

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Program

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Shell (Rotterdam) in mei 2019.

Het begint met een motivatiebrief en cv uploaden en daarna ontvang je een uitnodiging om een cognitieve test, numerical en taal test te maken. Daarna volgt een on-demand video interview waarbij je 5 vragen moet beantwoorden. Je krijgt 1 minuut om je antwoord voor te bereiden. Daarna volgde bij mij een 2 uur durende video interview met twee managers van een Shell London en Milaan.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Shell in april 2019.

eerst schrijf je je in door middel van een formulier op hun website. na enige tijd krijg je een email met een link toegstuurd waar je het online assessment kan maken. Dit assessment bestaat uit een gedeelde verbal, numerical en abstract reasoning. In totaal zijn dit 50 vragen binnen 12 minuten. Vervolgens komt er een soort van persoonlijkheidstest, waarin wordt gekeken hoe je over bepaalde dingen denkt en hoe je zou reageren in verschillende situaties. Helaas daarna te horen gekregen dat ik niet verder was. Dit volledig zonder feedback, dus ik heb geen idee waar het mis is gegaan.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Shell in oktober 2018.

Online sollicitatie waarna je direct een uitnodiging ontvangt om een capaciteiten- en persoonlijkheidstest te maken. De vragen zijn makkelijk maar de tijdsdruk is hoog. Vrijwel direct daarna ontving ik een afwijzing, helaas zonder vermelding van reden. Het vreemde aan de persoonlijkheidstest is dat er heel duidelijk uit de vragen op te maken valt wat het meest gewenste antwoord, maar er wordt nogal wat pseudo-psychologie toegepast om daaruit conclusies te trekken.