Vragen tijdens solliciteren voor Consultant bij TOPdesk | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren voor Consultant bij TOPdesk

Sollicitaties bij TOPdesk

2,5

Reviews geschreven in het:Nederlands (4), Engels (3)

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in augustus 2017.

Verrassend, heel vreemd iets wat je nog nooit tegen bent gekomen of zelfs zou verwachten:
De sollicitatie word gehouden door ongeschikte personen die niet de juiste achtergrond opleiding hebben en al zeker niet voldoende ervaring. Ze komen zeer amateuristisch over en zijn laag op niveau. De symptomen die de medewerkers voor doen lijkt veel verband te hebben met Ontwijkende Persoonlijkheidsstoornis. De medewerkers van de sollicitatie procedure hebben moeite met sociaal contact leggen.

• 80% van het gesprek ging namelijk over de middelbare school en welke vakken je hebt gevolgt en hoe dat hebt ervaren. Welke richting je hebt gekozen op de middelbare school en waarom. De focus bij topdesk ligt namelijk bij de middelbare school wat naar mijn mening toch erg vreemd is.
    Daarnaast vinden ze het bij top desk heel vreemd als je een andere taal goed beheerst, ze begrijpen niet het nut om een extra buitenlandse taal goed te beheersen en dat vinden ze maar vreemd. Maar toch geven ze aan dat ze internationaal zijn.   Vraag beantwoorden

Reactie van TOPdesk

8 sep. 2017 – HR Advisor

Jammer dat je het gesprek met ons zo hebt ervaren. Gelukkig is zo'n eerste gesprek vooral om te kijken of er een klik is. Die was er duidelijk niet. We hopen dat je snel met veel plezier bij een andere werkgever aan de slag kan!

Andere sollicitatiereviews voor TOPdesk

Afgewezen aanbod

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in mei 2019.

Fijn sollicitatiegesprek. Informeel, maar wel zakelijk / prettige sfeer. Voldoende ruimte om vragen te stellen en tevens wordt gekeken in hoeverre er een match is tussen jou als persoon en de organisatie TopDesk.

• Er wordt ingegaan op ambitie en toekomstperspectief. Ik heb gevraagd om meer inzicht te verkrijgen in hoe het werk van een consultant er concreet uitziet. In een vervolggesprek werd mij de mogelijkheid geboden om in gesprek te gaan met een huidige medewerker. Ik kon hem al mijn vragen stellen: hoe is het om bij TopDesk te werken, hoe ziet je dag eruit, tevens heb ik een inkijkje in het systeem gekregen. De sollicitatieprocedure heb ik dan ook als zeer prettig en positief ervaren. Zeker een aanrader. Helaas heb ik voor een baan bij een andere werkgever gekozen omdat dit qua baaninhoud beter bij mij past (de kant die ik op wil gaan en ambities die ik heb).   Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Delft

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in februari 2019.

obv mijn brief werd ik uitgenodigd voor een gesprek en dat was met 2 personen. 1 iemand van HR en 1 teamleider van de afdeling. het was een informeel gesprek met een goede uitleg van de procedure en aanpak van het gesprek.

• ik werd gevraagd om een klein testje/opdracht te doen om te zien hoe ik problemen / puzzels aanpakk. dat was okay   Vraag beantwoorden

Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in juni 2019.

In 3 gesprekken heb ik 6 verschillende mensen gesproken. Geen recruiters, maar echte consultants en projectleiders. Dat vond ik zeer prettig, want het zorgde ervoor dat de gesprekken inhoudelijk en op niveau waren.

• Beschrijf implementatieprojecten waarbij je in het verleden betrokken bent geweest en geef aan wat er wel en niet goed ging.   Vraag beantwoorden