Vragen tijdens solliciteren bij TOPdesk | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij TOPdesk

Laatst bijgewerkt 10 mei 2019

2,6

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (9), Engels (25)
Sorteren:

Sollicitatiegesprek voor de functie IT Business Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen (België)
    Afgewezen aanbod

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Antwerpen (België)) in december 2017.

Eerste gesprek met twee medewerkers. Zeer open en amicale sfeer. Er wordt gevraagd naar je interesses, je 'verhaal' en er wordt gekeken of dit past bij het profiel van TOPdesk. Liegen heeft geen zin, er wordt gezocht naar de beste oplossing voor jou. Zeker geen eenrichtingsgesprek dus, beide kanten hebben een belangrijk verhaal te vertellen.

• Geen lastige vragen. Het is geen klassiek "ondervragingsinterveiw".   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in augustus 2017.

Verrassend, heel vreemd iets wat je nog nooit tegen bent gekomen of zelfs zou verwachten:
    De sollicitatie word gehouden door ongeschikte personen die niet de juiste achtergrond opleiding hebben en al zeker niet voldoende ervaring. Ze komen zeer amateuristisch over en zijn laag op niveau. De symptomen die de medewerkers voor doen lijkt veel verband te hebben met Ontwijkende Persoonlijkheidsstoornis. De medewerkers van de sollicitatie procedure hebben moeite met sociaal contact leggen.

• 80% van het gesprek ging namelijk over de middelbare school en welke vakken je hebt gevolgt en hoe dat hebt ervaren. Welke richting je hebt gekozen op de middelbare school en waarom. De focus bij topdesk ligt namelijk bij de middelbare school wat naar mijn mening toch erg vreemd is.
      Daarnaast vinden ze het bij top desk heel vreemd als je een andere taal goed beheerst, ze begrijpen niet het nut om een extra buitenlandse taal goed te beheersen en dat vinden ze maar vreemd. Maar toch geven ze aan dat ze internationaal zijn.   Vraag beantwoorden

Reactie van TOPdesk

8 sep. 2017 – HR Advisor

Jammer dat je het gesprek met ons zo hebt ervaren. Gelukkig is zo'n eerste gesprek vooral om te kijken of er een klik is. Die was er duidelijk niet. We hopen dat je snel met veel plezier bij een... Meer

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in december 2012.

Voor iedere functie binnen het bedrijf geldt dezelfde sollicitatieprocedure, op deze manier nemen ze alleen mensen aan die echt passen bij het bedrijf. De procedure bestaat na de briefselectie uit twee gesprekken. In het eerste gesprek wordt er gekeken of je bij het bedrijf past. In het tweede gesprek gaan ze meer opzoek naar competenties van de functie.

• Je geeft aan dat je leergierig bent, kun je een voorbeeld geven waar dit uit blijkt?   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in augustus 2017.

Eerst een telefonische intake en daarna nog twee tot drie gespreksrondes. Je moet ook een case maken in het bijzijn van twee interviewers.
    Gedurende de gesprekken ontstond twijfel over mijn ervaring als accountmanager. De interviewers vonden dat mijn projectmanagement ervaring beter tot zn recht zou komen in een functie op de afdeling consultancy. Hierdoor ben ik dus gedurende de sollicitatieprocedure geswitcht van functie en heb ik verder gesolliciteerd op de functie van consultant.
    Ik vond het positief om te zien dat TOPdesk zo open staat voor je kwaliteiten en bereidt is om oprecht mee te denken met de rol die het beste bij jou past. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt!

• Er werd mij gevraagd om te kiezen tussen mijn advies-vaardigheden en mn accountmanagement vaardigheden. Wat zou ik lastiger vinden om achterwege te laten?   1 antwoord
    • Geef een aantal concrete voorbeelden van projecten die je in het verleden hebt gedaan en wat was je rol in deze projecten?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Accountmanager

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Delft

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in december 2017.

Nadat ik mijn motivatiebrief en cv had opgestuurd, werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij Topdesk.

Grote pluspunt hoe de accountmanager en de salesmanager het sollicitatiegesprek hebben laten verlopen. Ik voelde me erg op mijn gemak waardoor het gesprek net leek alsof ik al in dienst was en het een vergadering was.

• Wat zijn je sterke en zwakke punten?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Online Marketeer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Delft

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in april 2017.

Het eerste gesprek vindt gelijk plaats op het kantoor van TOPdesk. Aan het einde van het gesprek word je gevraagd om aan een kleine case te werken om je analytische vaardigheden te testen. Tijdens de case zaten zij erbij en vroegen zij enkele vragen zoals 'waarom heb je dit zo aangepakt?'. Tijdens het tweede gesprek gaan zij wat dieper in op de functie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Alround marketeer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Antwerpen (België)).

Vlot, duidelijk en informatief.
    Ik heb twee gesprekken waarbij eerst ingegaan werd op persoonlijkheid en daarna pas skills. De gesprekken waren aangenaam en veel zaken transparant, zoals hoeveel kandidaten er waren voor de vacature. Daarnaast kreeg je feedback op je sollicitatie! Hoewel ik het niet ben geworden was ik aangenaam verrast met de informatie en duidelijke manier van solliciteren. Daar kunnen andere bedrijven nog wel van leren. Chapeau!

• Hoe zou onze software verkopen aan ziekenhuizen? Deze sector is namelijk erg trouw en wordt gedomineerd door één speler. Hoe kom je hiertussen?   1 antwoord

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft).

De procedure bestaat uit een kennismakingsgesprek (is er een klik tussen jou en TOPdesk) en een vervolggesprek (die dieper ingaat op de functie). Daarna volgt er eventueel nog een aanbiedingsgesprek, maar dan heb je al een "we zien je graag als collega" van TOPdesk en ligt de bal bij jou. Tijdens de gesprekken gaat het er niet alleen om dat je als sollicitant bij TOPdesk past, maar is ook ook veel ruimte voor jou om te ontdekken of TOPdesk wel bij jou past. Zeker geen eenrichtingsgeprek dus.

Er werd later in deze beoordeling gevraagd naar de moeilijkheid van het sollicitatiegesprek. Ik zeg liever nog iets over de ervaring zelf. Het was een zeer prettige kennismaking en ik heb zelden zo'n leuk gesprek gehad in een sollicitatieprocedure.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Afgewezen aanbod

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in mei 2019.

Fijn sollicitatiegesprek. Informeel, maar wel zakelijk / prettige sfeer. Voldoende ruimte om vragen te stellen en tevens wordt gekeken in hoeverre er een match is tussen jou als persoon en de organisatie TopDesk.

• Er wordt ingegaan op ambitie en toekomstperspectief. Ik heb gevraagd om meer inzicht te verkrijgen in hoe het werk van een consultant er concreet uitziet. In een vervolggesprek werd mij de mogelijkheid geboden om in gesprek te gaan met een huidige medewerker. Ik kon hem al mijn vragen stellen: hoe is het om bij TopDesk te werken, hoe ziet je dag eruit, tevens heb ik een inkijkje in het systeem gekregen. De sollicitatieprocedure heb ik dan ook als zeer prettig en positief ervaren. Zeker een aanrader. Helaas heb ik voor een baan bij een andere werkgever gekozen omdat dit qua baaninhoud beter bij mij past (de kant die ik op wil gaan en ambities die ik heb).   Vraag beantwoorden

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (25)