Vragen tijdens solliciteren bij TOPdesk | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij TOPdesk

Sollicitaties bij TOPdesk

2,7

Reviews geschreven in het:Nederlands (16), Engels (34), Portugees (2)

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk.

Het eerste gesprek is vooral een kennismakingsgesprek gericht op je keuzes in het verleden en de competenties die je nu inzet. Hierna ga je samen nog een casus oplossen. De nadruk ligt vooral op waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt en de motivatie daarachter.

• - Waarom deed je studie x?
      - Hoe klantgericht ben je?
      - Hoe overtuigend ben je?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Digital Graphic Designer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Delft

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in december 2019.

I applied for this position through the TOPdesk website and one week later I had an invitation for an interview. I talked with 2 members of the HR team. They asked me questions about my self and my career. They were very friendly and kind. Unfortunately I wasn't invited for a second interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie IT-Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk.

Eerst bellen ze je op om een paar vragen te stellen telefonisch en te kijken wat je ervaring is en wat je juist zoekt in de job, als dit positief is mag je op een eerste gesprek met HR.

Eerste gesprek met HR gehad, een lang en boeiend gesprek waarin ze jouw CV doorlichten. Je moet ook een bewijs geven van ergens waar je initiatief hebt getoond, dit is zeer belangrijk voor TOPdesk.
    Na dit gesprek volgt er nog 1, finaal gesprek met de teamlead/manager van de functie waarvoor je gaat.

Finaal gesprek was met een consultant die net gestart was en de TL.
    Zeer moeizaam gesprek, ik merkte al van in het begin dat ik het niet zou worden. Geen leuk gesprek, andere bedrijven zijn losser in hun interviews. Je krijgt hier mensen voor je neus die duidelijk minder ervaring hebben of pas van de schoolbanken zijn.

Op het einde krijg je een case voorgeschoteld. Op basis van dit wordt je uiteindelijk geselecteerd.

Leuk bedrijf als je net bent afgestudeerd, indien je iets meer ervaring hebt zou ik hier niet solliciteren. Reviews op Glassdoor zijn niet de weerspiegeling van TOPdesk zelf volgens de werknemers.

Reactie van TOPdesk

3 dec. 2019 – HR-adviseur

Jammer dat je het gesprek met ons zo hebt ervaren. Naast starters richten wij ons zeker ook op mensen die al werkervaring hebben. Helaas heb je dat niet ervaren. We hopen dat je snel met veel plezier bij een andere werkgever aan de slag kan!

Sollicitatiegesprek voor de functie IT-Consultant

Neutrale ervaring

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk.

1. CV en motivatie

2. Sollicitatie gesprek 1: voornamelijk kijken of jij bij de bedrijf past en een klein logica test.

3. Sollicitatie gesprek 2: Gesprek met een business case. Zo ver ben ik niet gekomen.

• Kan jij een voorbeeld geven van een moment waneer je een klant blij maakte?   Vraag beantwoorden

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk.

Leuke sollicitatie, met goede gerichte vragen. De HR manager heeft samen met een van de management leden het interview afgenomen. De sollicitatie werd afgesloten met een opdracht. De bedoeling van de opdracht is om je analytisch denkvermogen te testen.

• Waarom wil jij weg bij je huidige werkgever?   1 antwoord

Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in juni 2019.

In 3 gesprekken heb ik 6 verschillende mensen gesproken. Geen recruiters, maar echte consultants en projectleiders. Dat vond ik zeer prettig, want het zorgde ervoor dat de gesprekken inhoudelijk en op niveau waren.

• Beschrijf implementatieprojecten waarbij je in het verleden betrokken bent geweest en geef aan wat er wel en niet goed ging.   Vraag beantwoorden

Afgewezen aanbod

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in mei 2019.

Fijn sollicitatiegesprek. Informeel, maar wel zakelijk / prettige sfeer. Voldoende ruimte om vragen te stellen en tevens wordt gekeken in hoeverre er een match is tussen jou als persoon en de organisatie TopDesk.

• Er wordt ingegaan op ambitie en toekomstperspectief. Ik heb gevraagd om meer inzicht te verkrijgen in hoe het werk van een consultant er concreet uitziet. In een vervolggesprek werd mij de mogelijkheid geboden om in gesprek te gaan met een huidige medewerker. Ik kon hem al mijn vragen stellen: hoe is het om bij TopDesk te werken, hoe ziet je dag eruit, tevens heb ik een inkijkje in het systeem gekregen. De sollicitatieprocedure heb ik dan ook als zeer prettig en positief ervaren. Zeker een aanrader. Helaas heb ik voor een baan bij een andere werkgever gekozen omdat dit qua baaninhoud beter bij mij past (de kant die ik op wil gaan en ambities die ik heb).   Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Delft

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft) in februari 2019.

obv mijn brief werd ik uitgenodigd voor een gesprek en dat was met 2 personen. 1 iemand van HR en 1 teamleider van de afdeling. het was een informeel gesprek met een goede uitleg van de procedure en aanpak van het gesprek.

• ik werd gevraagd om een klein testje/opdracht te doen om te zien hoe ik problemen / puzzels aanpakk. dat was okay   Vraag beantwoorden

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Delft).

De procedure bestaat uit een kennismakingsgesprek (is er een klik tussen jou en TOPdesk) en een vervolggesprek (die dieper ingaat op de functie). Daarna volgt er eventueel nog een aanbiedingsgesprek, maar dan heb je al een "we zien je graag als collega" van TOPdesk en ligt de bal bij jou. Tijdens de gesprekken gaat het er niet alleen om dat je als sollicitant bij TOPdesk past, maar is ook ook veel ruimte voor jou om te ontdekken of TOPdesk wel bij jou past. Zeker geen eenrichtingsgeprek dus.

Er werd later in deze beoordeling gevraagd naar de moeilijkheid van het sollicitatiegesprek. Ik zeg liever nog iets over de ervaring zelf. Het was een zeer prettige kennismaking en ik heb zelden zo'n leuk gesprek gehad in een sollicitatieprocedure.

Sollicitatiegesprek voor de functie Alround marketeer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij TOPdesk (Antwerpen (België)).

Vlot, duidelijk en informatief.
    Ik heb twee gesprekken waarbij eerst ingegaan werd op persoonlijkheid en daarna pas skills. De gesprekken waren aangenaam en veel zaken transparant, zoals hoeveel kandidaten er waren voor de vacature. Daarnaast kreeg je feedback op je sollicitatie! Hoewel ik het niet ben geworden was ik aangenaam verrast met de informatie en duidelijke manier van solliciteren. Daar kunnen andere bedrijven nog wel van leren. Chapeau!

• Hoe zou onze software verkopen aan ziekenhuizen? Deze sector is namelijk erg trouw en wordt gedomineerd door één speler. Hoe kom je hiertussen?   1 antwoord