Administratief medewerker sollicitatievragen
Directeuren rekenen erop dat administratief medewerkers hun volle agenda's en bedrijfsactiviteiten zo duidelijk mogelijk organiseren. Verwacht vragen over uw organisatorische, sociale en timemanagementvaardigheden. Veel van deze vragen worden aan de hand van een verhaal gesteld, dus wees erop voorbereid situaties te beschrijven waarin u erin slaagde verschillende deadlines naast elkaar tot een goed einde te brengen of waarin u in staat was om met lastige klanten aan de receptie om te gaan. Hoewel er in deze sollicitatiegesprekken voornamelijk op zachte vaardigheden wordt ingezoomd, kan de werkgever u ook vragen of u ervaring heeft met het gebruik van software voor basisadministratie.
Meest gestelde sollicitatievragen voor een administratief medewerker (M/V/X) en hoe te antwoorden
Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een administratief medewerker te beantwoorden:
Vraag 1: Kunt u een situatie beschrijven waarin u een fout maakte? Hoe loste u die vervolgens op?
Zo antwoordt u: Iedereen maakt wel eens een fout op het werk, zelfs de meest doorgewinterde administratief medewerkers. Bij het beantwoorden van een vraag over fouten kunt u de situatie in het kort beschrijven en vertellen hoe de fout heeft kunnen plaatsvinden. Benadruk wat u deed om de fout te herstellen en hoe u ervoor zorgt dat u die fout in de toekomst niet opnieuw maakt. Gebruik de STAR-techniek om de situatie, taak, actie en het resultaat te beschrijven.
Vraag 2: Aan welke sfeer geeft u de voorkeur in uw functie als administratief medewerker?
Zo antwoordt u: Vaak fungeren administratief medewerkers als visitekaartje van een kantoor, dus zij moeten onder andere over vaardigheden beschikken die receptionisten ook hebben. Neem bij het beantwoorden van een vraag over welke sfeer uw voorkeur heeft, de sfeer van het bedrijf waarbij u solliciteert mee. Bespreek uw vermogen om in een team te werken en met anderen te communiceren.
Vraag 3: Hoe plant u verschillende projecten die allemaal een hoge prioriteit hebben naast elkaar?
Zo antwoordt u: Een administratief medewerker ondersteunt soms meerdere personen die allemaal projecten geven met een hoge prioriteit. Deze vraag helpt een aanwervende manager bepalen hoe sollicitanten hun beoordelingsvermogen gebruiken bij het beheren van projecten en taken en hoe ze hun tijd indelen.
Meest gestelde sollicitatievragen

Waarom ik graag bij het OCMW wil werken Welke relevante ervaring ik heb Wat ik zou doen in een specifieke situatie
1 antwoorden↳
Divers werk Diploma kantoor Uitgelegd hoe ik het probleem zou oplossen

Hoeveel jaren werkervaring heb je al?
1 antwoorden↳
Toegelicht hoeveel jaren werkervaring ik heb door bij al mijn werkgevers de jaren bij elkaar op te tellen Minder



Waarom ben je geïnteresseerd in deze functie?
1 antwoorden↳
Sluit goed aan bij beschikbaarheid en eerdere ervaring. Nabij woonplek.

- Waarom wil je deze job
1 antwoorden↳
Ik kijk uit naar de verantwoordelijkheid die deze functie met zich meebrengt.

hoe goed kent u excel
1 antwoorden↳
ik kan grafieken maken, eenvoudige formules en heb kennis van draaitabellen

hoe zou je omgaan in een gevaarlijke situatie in de lab?
1 antwoorden↳
direct de noodstop duwen en de persoon proberen helpen als het erg is de ambulance bellen Minder