Contentschrijvers zijn creatievelingen met veel verbeelding en gericht op detail. De meest effectieve contentschrijvers creëren spectaculaire beschrijvingen van producten of diensten voor een klant en voegen hun eigen stem en stijl toe om een doelpubliek te bereiken. Ze werken in verschillende media, zoals sociale media, blogposts, artikelen en verkoopteksten.
Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een contentschrijver te beantwoorden:
Zo antwoordt u: Alle content die u maakt, moet zijn geschreven met een specifiek doel en publiek voor ogen. De mate waarin u uitdagingen aanpakt, u zich richt op trefwoorden en uw publiek weet te betoveren, zijn allemaal goede prestatiemaatstaven.
Zo antwoordt u: Praat over uw passie voor geletterdheid. Beschrijf in detail uw competentie en creativiteit in schriftelijke communicatie. Leg uit hoe vertrouwd of vloeiend u bent met verschillende schrijfstijlen en hoe u ze moet inzetten.
Zo antwoordt u: Bureaus en organisaties hebben ieder hun eigen verschillende manieren voor het benaderen van hun contentstrategie. Voor een sollicitatiegesprek voor een contentschrijver kunt u het volgende eenvoudige en slimme proces gebruiken:
Stap 1. Definieer de marketingdoelen.
Stap 2. Bepaal het publiek (hun karakter, gedrag, demografische gegevens, etc.).
Stap 3. Bepaal hoe de klant/het merk moet worden gezien door het publiek (positionering).
Stap 4. Brainstorm over ideeën (de thema/onderwerp-pool creëren, een lijst met trefwoorden maken, etc.).
Stap 5. Maak een plan voor de uitrol.