Sollicitatievragen bij de Bijenkorf

Bijgewerkt op Oct 13, 2021

Als u wilt filteren op sollicitatiegesprekken, moet u zich of .
Er zijn 23 van meer dan 23 sollicitatiegesprekken gevonden

Rekruteerder17%
Verwijzing werknemer6%
2.5
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

Sollicitaties naar topfuncties bij de Bijenkorf

Anonieme werknemer in Den Haag

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf (Den Haag) in Oct 2021

Eerst kon je via de site de vacatures vinden, je kon online je cv en motivatiebrief opsturen door middel van een online formulier. Hierna word je misschien uitgenodigd voor een kennismaking gesprek en daarna kan je geselecteerd worden voor een vervolg gesprek met andere werknemers.

• Kan je wat over jezelf vertellen? Hoe ben je bij ons bedrijf beland? Waaruit blijkt dat je een competentie beheerst? Wat is je affiniteit met mode? Hoe blijkt dat je goed kan samenwerken?
    Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf

Je wordt ingewerkt via een externe bedrijf. Er wordt heel streng gedaan, maar als je er eindelijk werkt merk je dat veel dingen niet goed geregeld zijn. Dat is eigenlijk best jammer

Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf

Ik had twee interviews via FaceTime en daarna contract gekregen. Sollicitatie was wel via YoungCapital als uitzendkracht met contract. Binnen een week was ik aangenomen, en het solliciteren was erg makkelijk

• Waarom wil je voor de bijenkorf werken? Wat betekent de bijenkorf voor jou?

Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf

Nadat ze mijn brief hadden ontvangen ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Ik werd netjes ontvangen. De vragen waren duidelijk. Na het gesprek hoorde ik vrij snel dat ik het geworden was. De organisatie kwam professioneel over.

Anonieme werknemer in Sohna

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf (Sohna) in Mar 2021

I had applied internship through Internshala app. After apply .I got shortlisted. And they given me a assignment. And give ma a some days to complete task. After submit the task. I got phone call after some days. That is interviewer. And asked some core java questions. At the end he said you will get a call today or tomorrow

Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf

Via website Bijenkorf. Vervolgens een gesprek. Dit was erg prettig. Ik kreeg meteen de uitslag dat ik was aangenomen. Voor het gesprek werd er contact opgenomen door HR. Dit verliep erg soepel.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf

Gesolliciteerd voor een sales associate functie. Vervolgens nooit bericht gekregen. Wel een doordachte motivatiebrief aan cv toegevoegd. Erg jammer dat er dan helemaal niet wordt gereageerd! Niet eens een standaard (semi -automatisch) afwijzing.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf (Amsterdam) in Sep 2019

1. Initial interview with Lead Data Engineer. 2. Case Study related to Kafka and DB integration as well as some basic programming excercises. 3. Face-to-face interview with two Data Engineers to discuss the case plus some additional technical questions.

Anonieme werknemer in Eindhoven

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf (Eindhoven) in Sep 2019

30 min talk, gained a lot of knowledge about the work process behind de bijenkorf. Then it was for me to talk about myself. Very nice and organized. Overall it was a very good experience. I got feedback 1 week after. We discussed everything and ii got free for NYE but that didn't gone true perfect.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf (Amsterdam) in Apr 2019

Een connectie die bij de Bijenkorf werkzaam is heeft mij uitgenodigd om een keer op kantoor te komen voor een mogelijke positie als Software Engineer. Vanwege de referentie heb ik een aantal stappen overgeslagen van de gehele sollicitatieprocedure, maar het gesprek bij hun op het kantoor was een fijn en warm gesprek en ik raakte enthousiast. Zij hebben mij gevraagd om een opdracht te maken om mijn ervaring aan te tonen. Nadat deze gemaakt was hebben zij mij wederom uitgenodigd op het kantoor en om online een persoonlijkheidstoets te maken. Ditmaal kwam ik naar het kantoor voor een 3 uur durende sessie waarbij de gemaakte opdracht werd besproken, er een capaciteitentoets werd afgelegd en een bespreking van de resultaten van deze capaciteitentoets en van de persoonlijkheidstoets. Het gesprek met 2 developers over de gemaakte opdracht was erg positief en ze waren zeer te spreken over wat ik had gemaakt. De capaciteitentoets ging wat minder, de toets heeft namelijk een timer van circa een minuut per vraag, maar gaat pas lopen de laatste 5 seconden. Ik had dus een aantal vragen, waarvan ik het antwoord aan het controleren was, niet kunnen invullen omdat de timer opeens afgelopen was. Het gesprek over de persoonlijkheidstoets ging wel erg positief en ik had een persoonlijkheid die goed bij het bedrijf aansloot. Na dit gesprek hebben ze twee weken langs niets meer van zich laten horen om uiteindelijk als antwoord te geven dat ik niet aangenomen ben vanwege de resultaten van de capaciteitentoets. Na doorvragen bleek dat ik 1 vraag teveel fout had. (resultaat was gemiddeld bachelor capaciteit). Ik kon het eigenlijk niet geloven dat als alles positief is ze hier iemand om afwijzen, dus heb nog verder gevraagd of dit absoluut het enige was. Ze gaven aan: Je heb een goede verwijzing van onze college, goede ervaring, goede opdracht gemaakt, goed passende persoonlijkheid en goede gesprekken met ons gehad. "Het is puur en alleen de capaciteitentoets". Ik heb hierna aangegeven dat ik vaker capaciteitentoetsen heb gemaakt, ook bij vorige werkgevers en dat de score een moment opnamen is geweest die niet juist is. Zelfs op hun oefentoets die je kan doen van te voren scoorde ik aanzienlijk hoger, maar dat is blijkbaar niet belangrijk. Na als laatste poging te hebben aangeboden om nog maal naar het kantoor te reizen om de toets te herkansen kreeg ik de definitieve nee te horen. Nu ben ik persoonlijk blij dat het uiteindelijk hem niet geworden is. Want tot op de dag van vandaag kan ik er met mijn hoofd niet bij dat er een potentiële werknemer: aangedragen door een collega, met goede ervaringen, goed gemaakte opdracht, goede persoonlijkheid en gemiddelde capaciteiten resultaat uit een niet degelijke toets wordt afgewezen. Als de Bijenkorf hun selectieprocedures inrichten op willekeur houd ik mijn hart vast voor wat je kan verwachten aan toekomstige collega's en overige processen. Overigens duurde de gehele procedure meer dan 1 maand en dan had ik nog de 'korte'route. Het was enkel zonde van de toch wel 20 uur aan tijd + heel lang wachten. Mocht je wel enthousiast zijn om hier te gaan werken (wat uiteraard mag!), hier een aantal tips: - Verwacht geen snelle reacties, de gemiddelde tijd van een reactie is minstens 1 week en de gehele procedure zal tussen de 1 en 2 maanden duren. - Oefen de oefentoets een aantal keer thuis. De echte toets heeft namelijk soortgelijke vragen en als je ze een aantal keer heb geoefend ben je verzekerd van minstens 25% hoger resultaat. - Hoop dat er geen andere willekeurige reden wordt bedacht om je wel of niet aan te nemen.

• Voor het niet technische gedeelte zijn er geen diepgaande vragen gesteld. Voor de technische gedeelte wel.
4 personen vonden dit sollicitatiegesprek nuttig
Weergave: 1 - 10 van 23 Sollicitatiegesprekken
RSS-feed</>Embed

Loopbanen die populair zijn bij de Bijenkorf-werkzoekenden

Department Manager
Senior marketing en verkoopspecialist