Decaan sollicitatievragen

Een decaan op een middelbare school of HBO is het hoofd van een bepaald domein. Dit kan een afdeling, de faculteit of de studenten zijn. Vragen tijdens het sollicitatiegesprek zijn afhankelijk van de functie waarnaar u solliciteert, maar u zult het ongetwijfeld gaan hebben over uw leiderschapservaring, organisatievermogen en time-management-vaardigheden.

1Sollicitatievragen voor Decaan gedeeld door sollicitanten

Meest gestelde sollicitatievragen voor een decaan (M/V/X) en hoe te antwoorden

Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een decaan te beantwoorden:

Vraag 1: Hoe zou uw relatie met een studentenvereniging eruitzien?

Zo antwoordt u: Als decaan voor een middelbare school of HBO zult u waarschijnlijk een bepaalde mate van communicatie met studenten hebben en met de studentenvereniging in zijn geheel. Dit is uw kans om uit te leggen hoe u zou communiceren met deze groepen die naar u toe komen met zorgen, opmerkingen en vragen.

Vraag 2: Kunt u ons vertellen wat uw achtergrond in onderwijs en management is?

Zo antwoordt u: Met dergelijke vragen kunt u uw cv een narratief geven. Probeer niet gewoon de onderdelen van uw cv op te sommen. U kunt benadrukken wat u hebt geleerd in bepaalde opvallende functies en de ervaring die u opdeed zodat u kunt solliciteren naar deze functie als decaan.

Vraag 3: Kunt u ons vertellen over een situatie waarin u uw leiderschapsvaardigheden hebt gebruikt?

Zo antwoordt u: Gebruik dit type vraag om instanties waar u uw leiderschapskwaliteiten hebt bewezen voor het voetlicht te brengen. U kunt het hebben over eerdere conflictoplossingen, het ondersteunen bij het oplossen van grote problemen, etc. Denk aan de leiderschapsvaardigheden die u hebt die nuttig zijn voor de functie van decaan waarnaar u hebt gesolliciteerd.

Meest gestelde sollicitatievragen

Sorteren: Relevantie|Populair|Datum
Universiteit Utrecht
Er werd een Decaan Universiteit gevraagd...15 december 2019

Vragen betroffen vooral bestuurlijke ervaring en visie.

Weergave: 1 - 1 van 1 sollicitatievragen