Docent engels sollicitatievragen

Als docent Engels (M/V/X) bestaan uw taken uit het onderwijzen van uw leerlingen van de juiste grammatica en begrijpend lezen en uit het in de gaten houden van de vooruitgang van de leerlingen. Bereid u voor op vragen over uw sociale en organisatorische vaardigheden en uw vermogen om uitdagingen op de werkvloer op te lossen.

0Sollicitatievragen voor Docent Engels gedeeld door sollicitanten

Meest gestelde sollicitatievragen voor een docent Engels (M/V/X) en hoe te antwoorden

Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een docent Engels te beantwoorden:

Vraag 1: Beschrijf een Engelse les die u graag aan uw leerlingen gaf.

Zo antwoordt u: Door deze vraag kunt u uw sociale vaardigheden en uw manier van lesgeven aantonen. Het geeft u ook de kans om uw passie voor het geschreven woord en uw leerlingen uit te drukken. Als u het over een persoonlijke ervaring heeft, let er dan op dat deze om uw leerlingen draait en dat u de woorden 'ik' en 'mijn' niet te vaak gebruikt.

Vraag 2: Wat zou u doen als u een leerling had van wie de cijfers steeds verder achteruit gingen of die zich niet gedroeg in de klas?

Zo antwoordt u: De vraagsteller wil weten hoe u een leerling zou helpen die geen vooruitgang boekt. Maak duidelijk dat u bereid bent uw lesplan aan de behoeften van de leerling aan te passen en persoonlijk met de leerling te werken om ervoor te zorgen dat diegene het materiaal begrijpt. Het zou het beste zijn als u ook bereid was om de leerling, indien nodig, naar de schooldecaan te sturen.

Vraag 3: Hoe betrekt u een ouder of verzorger bij het leerproces?

Zo antwoordt u: Laat de vraagsteller weten dat u vindt dat open communicatie met ouders vitaal is, net als uzelf beschikbaar voor hen te maken. Regelmatige updates via e-mail zorgen ervoor dat ouders zich meer betrokken voelen.

Zoeksuggesties:
  1. Probeer algemene trefwoorden te gebruiken ('ingenieur' in plaats van 'systeemingenieur')
  2. Controleer uw spelling
  3. Vervang afkortingen door het volledige woord ('database administrator" in plaats van 'dba')