Helpdeskmedewerker sollicitatievragen

Een helpdeskmedewerker geeft eerstelijnsondersteuning aan klanten. U moet een goed ontwikkelde praktische kennis hebben van de software en de systemen die u ondersteunt, begrijpen waar u meer informatie moet zoeken en geduld hebben met uw klanten.

3Sollicitatievragen voor Helpdeskmedewerker gedeeld door sollicitanten

Meest gestelde sollicitatievragen voor een helpdeskmedewerker (M/V/X) en hoe te antwoorden

Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een helpdeskmedewerker te beantwoorden:

Vraag 1: Hoe onderzoekt u een probleem dat u nog niet eerder bent tegengekomen?

Zo antwoordt u: Helpdeskmedewerkers krijgen vaak te maken met veelgestelde vragen, maar soms doet een nieuw probleem zich voor. Leg de stappen uit die u neemt om een nieuw probleem op te lossen, begin met de vragen van de klant gevolgd door ander technisch onderzoek dat u uitvoert. Leg specifiek uit hoe u de oplossing documenteert voor andere medewerkers.

Vraag 2: Hoe gaat u om met een lastige collega of klant?

Zo antwoordt u: Geef eerst een voorbeeld van een situatie waarin u te maken kreeg met een veeleisende klant. Toon empathie door uit te leggen hoe het probleem impact had op het vermogen van de klant om een taak uit te voeren. Praat daarna over de strategieën die u hebt gebruikt om de klant te helpen en het resultaat.

Vraag 3: Waarom wilt u bij dit bedrijf werken?

Zo antwoordt u: Als helpdeskmedewerker vormt u een integraal onderdeel van het klantrelatieteam van een bedrijf. Laat zien dat u grondig begrijpt wat het bedrijf doet. Geef een voorbeeld van iets wat u bewondert aan het product of de dienst en wees enthousiast over het kunnen bijdragen aan tevredenheid binnen het bedrijf.

Meest gestelde sollicitatievragen

Sorteren: Relevantie|Populair|Datum
Vanas Engineering
Er werd een helpdeskmedewerker gevraagd...10 januari 2017

Geef mij een wiskundig probleem dat ik niet kan oplossen.

1 antwoorden

"Probeer de wortel van 2 te schrijven als een breuk"

Teleperformance

hoe ik om zou gaan met een klant die belt met een klacht.

1 antwoorden

Goede morgen, waarmee kan ik u mee van dienst zijn. --Nou u spreekt met Mvr. Van de Heuvel en mijn tv doet het niet en mijn man zit in het buitenland normaal kijkt hij even. Ja dat is inderdaad vervelend maar zullen we proberen het samen op te lossen. ---ja dat is goed maar ik ben niet technisch. Hoeft u ook niet te zijn denk ik, wanneer heeft de tv het voor het laatst gedaan? ---Vanmorgen toen hebben de kinderen nog met playstation gespeeld. Kunt u even kijken of de stekker in het stopcontact zit? ---Ja die zit erin. Kunt U zien of er achter de tv een kabel los ligt? ---Ja inderdaad het is een zwarte kabel. Kunt u nog wat meer vertellen over de stekker die eraan zit.. ---Vierkant koperkleurig dingetje. Als het goed is niet helemaal vierkant hij kan dus ook maar op een manier in de tv. Staat er HDMI op de bij een van de ingangen. ja dan moet hij daarin en kijk goed want hij kan er maar op een manier in. ---Ik doe dit in HDMI 1 want ik heb ook HDMI 2. Oke wat goed want dat wil ik ook weten. Zet de tv aan en kijk even of hij het doet> ----Ja hij doet het! Nou zie je wel dat we er samen wel uit komen. ---Ja helemaal top. Geweldig. Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn? ---Nee hoor, Fijne dag nog. Daag Minder

Yource Bulgaria

Reden van solliciteren voor het bedrijf

Weergave: 1 - 3 van 3 sollicitatievragen