Vergelijk Salesforce met Zendesk BETA

Ontdek hoe werken bij Salesforce zich verhoudt tot werken bij Zendesk door verschillende factoren op de werkplek met elkaar te vergelijken. Wanneer u werkgevers met elkaar vergelijkt op het gebied van reviews, salarissen, vacatures, voor- en nadelen bent u andere kandidaten een stap voor. Alle salarissen en reviews zijn gepost door werknemers van Salesforce en Zendesk. Leer meer over elk bedrijf en solliciteer op vacatures bij u in de buurt.
Salesforce company icon

Salesforce

Zendesk company icon

Zendesk

Werknemersbeoordelingen

  • Salesforce scoorde op gebieden hoger met betrekking tot 8: Totaalbeoordeling, Carrière­mogelijkheden, Vergoeding en arbeids­voorwaarden, Senior management, Cultuur en waarden, Directeur-goedkeuring, Percentage aanbevelen aan een kennis en Positieve zakelijke vooruitzichten.
  • Beide scoorden gelijk op het 1 gebied: Balans werk/privé.
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
4,4
(gebaseerd op 6305 reviews)
Salesforce werknemers beoordeelden hun Totaalbeoordeling 0.3 hoger dan Zendesk werknemers.
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
4,1
(gebaseerd op 569 reviews)
Carrière­mogelijkheden
Carrière­mogelijkheden
4,3
Salesforce werknemers beoordeelden hun Carrière­mogelijkheden 0.6 hoger dan Zendesk werknemers.
Carrière­mogelijkheden
3,7
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
4,5
Salesforce werknemers beoordeelden hun Vergoeding en arbeids­voorwaarden 0.5 hoger dan Zendesk werknemers.
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
4,0
Balans werk/privé
Balans werk/privé
4,2
Balans werk/privé
4,2
Senior management
Senior management
4,1
Salesforce werknemers beoordeelden hun Senior management 0.4 hoger dan Zendesk werknemers.
Senior management
3,7
Cultuur en waarden
Cultuur en waarden
4,5
Salesforce werknemers beoordeelden hun Cultuur en waarden 0.4 hoger dan Zendesk werknemers.
Cultuur en waarden
4,1
Directeur-goedkeuring
Directeur-goedkeuring
Salesforce CEO Marc Benioff
97%
97%Marc Benioff
Werknemers van Salesforce beoordeelden hun Directeur-goedkeuring 4% hoger dan werknemers van Zendesk die van hen beoordeelden.
Directeur-goedkeuring
Zendesk CEO Mikkel Svane
93%
93%Mikkel Svane
Percentage aanbevelen aan een kennis
Percentage aanbevelen aan een kennis
89%
Werknemers van Salesforce beoordeelden hun Percentage aanbevelen aan een kennis 13% hoger dan werknemers van Zendesk die van hen beoordeelden.
Percentage aanbevelen aan een kennis
76%
Positieve zakelijke vooruitzichten
Positieve zakelijke vooruitzichten
85%
Werknemers van Salesforce beoordeelden hun Positieve zakelijke vooruitzichten 6% hoger dan werknemers van Zendesk die van hen beoordeelden.
Positieve zakelijke vooruitzichten
79%

Salarissen

Salarissen voor vergelijkbare functies
Salarissen voor vergelijkbare functies
Account Executive6 Salarissen
€ 85.576/jaar
Senior Consultant1 Salarissen
€ 4.106/mnd
Customer Success Manager1 Salarissen
€ 82.991/jaar
Er zijn geen salarissen die overeenkomen met dit bedrijf.

Wat werknemers zeggen

  • Salesforce heeft 337 meer reviews dan Zendesk die "Great culture" noemde als een Pluspunten.
  • "Big company" was de meest genoemde Minpunten bij Salesforce.
  • "Growing pains" was de meest genoemde Minpunten bij Zendesk.
Pluspunten
Pluspunten
"Great benefits"(in 417 reviews)
"Great culture"(in 384 reviews)
Pluspunten
"Work life balance"(in 102 reviews)
"Great culture"(in 47 reviews)
Minpunten
Minpunten
"Big company"(in 113 reviews)
"Fast paced"(in 112 reviews)
Minpunten
"Growing pains"(in 37 reviews)
"No 401k matching"(in 18 reviews)
Uitgelichte beoordeling

Huidige werknemer - Accountmanager

Ik werk voltijd bij Salesforce

Pluspunten

Goede begeleiding moeilijke vragen Uitdagende omgeving Ohana

Minpunten

Om nog maar te zwijgen, alles voelde geweldig tijdens het proces

Voormalige werknemer - Account Executive

Ik heb voltijd gewerkt bij Zendesk

Pluspunten

De mensen zijn de reden waarom het me zo beviel bij Zendesk. Iedereen hielp iedereen en wou groeien en beter worden. Ze hadden een ongelooflijk flexibel beleid voor betaald verlof, waardoor de balans... tussen werk en privéleven beter was dan bij eender welk ander bedrijf waar ik voor heb gewerkt. Mijn vrienden zeggen vaak 'Je vindt nooit een ander bedrijf zoals Zendesk' en ik denk dat ze gelijk hebben. Ik vond het leven daar vrij gemakkelijk. Ik werd uitgedaagd maar tegelijkertijd was het een gemakkelijk product om te begrijpen en te verkopen.

Minpunten

Hun doel als een organisatie is diensten te leveren aan ondernemingen. Helaas is hun focus nog steeds enorm transactioneel, daarom is Zendesk zo snel gegroeid. Deze transactionele basis is een enorm... nadeel voor het doel om diensten te leveren aan ondernemingen want veel mensen in het leiderschapsteam worden beïnvloed door mensen die in het bedrijf zijn opgegroeid en dus het proces aandrijven vanaf de grond. Bijna alle vertegenwoordigers spreken nog geregeld op het niveau van de beoefenaar en de gesprekken worden niet altijd gedreven door waarde. Volgens mij had Zendesk tot nu toe zoveel succes omdat het product geweldig is en gemakkelijk te gebruiken. Mijn doel daar was mijn verkoopcarrière vooruit te helpen en aan complexere en ondernemings-/strategiedeals te werken. Hoewel we wat geweldige ondernemingen als klant hebben, is de voetafdruk van die bedrijven nog steeds relatief klein. Zendesk richt zich niet op de resultaten die bedrijven willen bereiken door hun oplossing te kiezen en daarom worden verkopers steeds weer omlaag gedelegeerd naar contacten van lagere niveaus. Ik ging weg bij Zendeks omdat de cultuur enorm was veranderd. Het leiderschapsteam werd enorm politiek en er was duidelijke vriendjespolitiek gaande in de organisatie. Bovendien zijn er een paar mensen die de organisatie zowat leiden omwille van hun politieke banden en als je op hun tenen trapt, kan het je je baan en je reputatie kosten, wat betreurenswaardig is. Dit betekent dat je heel voorzichtig moet zijn wie je vertrouwt en welke informatie je deelt.

Advies aan management

Het leiderschapsteam voor de verkoop wordt gedreven door emoties en kliekjes. Dat wil zeggen dat als iemand hun traject in vraag stelt, die persoon wordt buitengewerkt. Het wil ook zeggen dat iemand... die niet bereid is aan politiek te doen met de juiste mensen niet wordt erkend en onzichtbare is en zich dus niet gewaardeerd voelt. Dus zelfs al haal je je quotum maar ben je aan de stille kant, is er minder kans dat je een promotie, goedkeuring of erkenning krijgt.

Vacatures (Job Postings)

Salesforce heeft 4.825 meer open vacatures dan Zendesk.