Vergelijk Tele2 met Klarna BETA

Ontdek hoe werken bij Tele2 zich verhoudt tot werken bij Klarna door verschillende factoren op de werkplek met elkaar te vergelijken. Wanneer u werkgevers met elkaar vergelijkt op het gebied van reviews, salarissen, vacatures, voor- en nadelen bent u andere kandidaten een stap voor. Alle salarissen en reviews zijn gepost door werknemers van Tele2 en Klarna. Leer meer over elk bedrijf en solliciteer op vacatures bij u in de buurt.
Tele2 company icon

Tele2

Klarna company icon

Klarna

Werknemersbeoordelingen

  • Tele2 scoorde op gebieden hoger met betrekking tot 7: Totaalbeoordeling, Vergoeding en arbeids­voorwaarden, Balans werk/privé, Senior management, Cultuur en waarden, Directeur-goedkeuring en Percentage aanbevelen aan een kennis.
  • Klarna scoorde op gebieden hoger met betrekking tot 2: Carrière­mogelijkheden en Positieve zakelijke vooruitzichten.
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
4,1
(gebaseerd op 188 reviews)
Algehele beoordeling
(alleen voltijd en deeltijd)
3,9
(gebaseerd op 609 reviews)
Carrière­mogelijkheden
Carrière­mogelijkheden
3,5
Carrière­mogelijkheden
3,9
Klarna werknemers beoordeelden hun Carrière­mogelijkheden 0.4 hoger dan Tele2 werknemers.
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
4,1
Tele2 werknemers beoordeelden hun Vergoeding en arbeids­voorwaarden 0.5 hoger dan Klarna werknemers.
Vergoeding en arbeids­voorwaarden
3,6
Balans werk/privé
Balans werk/privé
4,0
Balans werk/privé
3,9
Senior management
Senior management
3,6
Senior management
3,4
Cultuur en waarden
Cultuur en waarden
4,0
Cultuur en waarden
3,9
Directeur-goedkeuring
Directeur-goedkeuring
Tele2 CEO Kjell Johnsen
86%
86%Kjell Johnsen
Werknemers van Tele2 beoordeelden hun Directeur-goedkeuring 5% hoger dan werknemers van Klarna die van hen beoordeelden.
Directeur-goedkeuring
Klarna CEO Sebastian Siemiatkowski
81%
81%Sebastian Siemiatkowski
Percentage aanbevelen aan een kennis
Percentage aanbevelen aan een kennis
86%
Werknemers van Tele2 beoordeelden hun Percentage aanbevelen aan een kennis 11% hoger dan werknemers van Klarna die van hen beoordeelden.
Percentage aanbevelen aan een kennis
75%
Positieve zakelijke vooruitzichten
Positieve zakelijke vooruitzichten
66%
Positieve zakelijke vooruitzichten
76%
Werknemers van Klarna beoordeelden hun Positieve zakelijke vooruitzichten 10% hoger dan werknemers van Tele2 die van hen beoordeelden.

Salarissen

Tele2 heeft in totaal 66 meer ingediende salarissen dan Klarna.
Salarissen voor vergelijkbare functies
Salarissen voor vergelijkbare functies
Sr Product Marketing Manager2 Salarissen
€ 102.063/jaar
Sales Manager2 Salarissen
€ 87.316/jaar
Designer1 Salarissen
€ 80.819/jaar
Salarissen voor vergelijkbare functies
Project Manager1 Salarissen
€ 3.333/mnd
Sales Associate1 Salarissen
€ 2.500/mnd

Wat werknemers zeggen

  • "Work life balance" was de meest genoemde Pluspunten bij Tele2.
  • "Fast paced" was de meest genoemde Pluspunten bij Klarna.
  • "Chaotisch" was de meest genoemde Minpunten bij Tele2.
  • "Middle management" was de meest genoemde Minpunten bij Klarna.
Pluspunten
Pluspunten
"Work life balance"(in 9 reviews)
"Veel vrijheid"(in 8 reviews)
Pluspunten
"Fast paced"(in 46 reviews)
"Growing company"(in 17 reviews)
Minpunten
Minpunten
"Chaotisch"(in 7 reviews)
"Big company"(in 5 reviews)
Minpunten
"Middle management"(in 17 reviews)
"Swedish"(in 14 reviews)
Uitgelichte beoordeling

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk voltijd bij Tele2

Pluspunten

Je hoort er echt bij!

Minpunten

Na 4 jaar nog geen minpunten.

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb voltijdgewerkt bij Klarna voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

+ je werkt met de nieuwste technologie + het merendeel van de mensen die bijdragen op individueel niveau zijn slimme en hardwerkende mensen + goed voordelenpakket + je leert veel op veel... verschillende niveaus (inclusief de politiek)

Minpunten

- de CEO, de Zweedse versie van Elizabeth Holmes (in zekere zin). Gedurende de laatste jaren is hij veranderd van inspirerende leider tot een arrogante na-aper van Steve Jobs, die persoonlijk alle... belangrijke projecten afhandelt (m.a.w. micro-managing) en mensen ontslaat wanneer ze niet exact doen wat hij beveelt. Het is ongelooflijk te zien hoeveel directeurs van het C-niveau er zijn ontslagen. Degenen die nog resteren zijn persoonlijk uitgekozen uit de vroegere jaren van Klarna (die met het bedrijf en de "Sekte van Sebastian" zijn meegegroeid") en hebben geleerd hem niet uit te dagen. - de meerderheid van het midden management moeten ook jaknikkers worden (als ze dat al niet zijn). Ik begrijp nog steeds niet waarom ze bekwame mensen aanwerven als ze enkel iemand willen die "JA Sebastian" zegt en "Ik zal het precies doen zoals jij het zegt. Ik weet het... het maakt niet uit of het verdacht is op juridische grond, of vanuit het oogpunt van meegaandheid en privacy, en dat het een enorme technische schuld zal opleveren waardoor we binnen enkele jaren alle werk opnieuw zullen moeten doen (wat ons uiteindelijk zal vertragen)... als je het nu wil, dan doe ik het nu!" - het nieuwe operationeel model heeft het bedrijf zo gesegmenteerd dat uiteindelijk niemand meer weet wat de anderen aan het doen zijn en iedereen opnieuw het wiel uitvindt en dingen doet om Sebastian's doelstelling sneller te bereiken. Zelfs als het nergens op slaat - het nieuwe operationeel model hevelt zoveel administratief werk naar de team managers toe (of "competence leads" zoals ze worden genoemd) dat enkele van de slimste mensen in Klarna eigenlijk verheerlijkte secretarissen zijn geworden - enkele jaren geleden was de productie het ingenieursteam aan het ergeren met enorm onbekwame en arrogante product managers. Nu hoeven ze dat niet meer te doen... Engineering (of de "geeks", zoals Sebastian ze intern soms noemt) maakt nu volledig deel uit van productie. Het ingenieursteam krijgt alle leuke speelgoed dat ze maar kunnen vinden, zolang ze mooie zandkasteeltjes kunnen bouwen - verwacht geen kansen voor carrièregroei (na een zeker niveau) als je niet iedereen een high-five geeft en zit uit te roepen dat "Klarna fantastisch is". Er zijn er zoveel die dit spelletje spelen en ze geven het zelfs onder vier ogen toe dat ze enkel een functie willen die hen toelaat naar een ander bedrijf over te gaan - alle successen (echt of nep) worden gevierd maar verloren deals of verliezen worden nooit vermeld. Het voelt aan alsof het bedrijf de problemen probeert te verbergen en niet wil leren van vroegere fouten - je zal heel veel moeten werken. Als manager is het een ongeschreven regel dat je de telefoon moet opnemen en op elk gegeven moment aan het werk moet zijn (zelfs tijdens je vakantie). Dit wordt misschien zelfs de realiteit voor individuele medewerkers in sommige gevallen. Het vreemdst is nog dat het bedrijf tot dusver de grens tussen persoonlijke en professionele tijd heeft doen vervagen. Ik neem aan dat Sebastian dat bedoelde wanneer hij zei dat hij "niet gelooft in een werk-leefbalans"

Advies aan management

Klarna producten zullen binnen enkele jaren moeten worden uitbesteed (en volledig opnieuw moeten worden gemaakt) omdat ze exact zullen zijn geworden waar de banken nu al om worden bespot; traag en... niet flexibel door technische oplossingen en de manier waarop ze enkele jaren geleden zijn gebouwd. Dit is eigenlijk al begonnen en de uitbestedingspartners kunnen hun ogen soms niet geloven hoe sommige dingen zijn gebouwd. Wanneer je je ingenieurs behandelt als keyboard-aapjes, dan zullen ze dingen moeten bouwen die niet onderhouden kunnen worden en binnen enkele jaren zullen ze moeilijk met andere systemen kunnen werken. Zoals iemand wijselijk zei: "Ik heb nog nooit een bedrijf zo snel zoveel technische schuld zien opbouwen"

Vacatures (Job Postings)

Klarna heeft 353 meer open vacatures dan Tele2.