Employer Branding, Glassdoor

11 dingen die u kunt doen met een gratis werkgeversaccount

blog

De zoektocht naar een nieuwe baan wordt steeds transparanter! Sollicitanten die op zoek zijn naar hun droombaan willen van te voren een idee krijgen hoe het is om bij een bedrijf te werken voordat ze gaan solliciteren. Zaken zoals: hoe ziet het sollicitatieproces eruit? Hoe is de werk-privé balans? En wat zijn mijn doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf? Zijn slechts enkele voorbeelden van informatie waar kandidaten naar op zoek zijn.

Het is dus belangrijk dat u uw bedrijf in een positief daglicht stelt. Met een gratis werkgeversaccount bij Glassdoor kunt u dat doen. Een werkgeversaccount geeft u de mogelijkheid om uw Glassdoor werkgeversprofiel te maximaliseren en uw employer brand tot bloei te brengen. Een bedrijfsprofiel op Glassdoor helpt u bij het promoten van een positieve bedrijfscultuur en bij het werven van topkandidaten.

11 voordelen van een Gratis Glassdoor Werkgeversaccount:

1. Werk uw bedrijfsprofiel bij

Op het tabblad “Overzicht” van uw bedrijfsprofiel kunt u uw belangrijkste bedrijfsgegevens invoeren. Waar is uw hoofdkantoor gevestigd? Hoeveel werknemers heeft uw bedrijf in dienst? In welke branche is uw bedrijf actief? Wat is uw bedrijfswebsite? Zorg dat deze informatie up to date is zodat bezoekers van uw profiel de meest recente gegevens te zien krijgen.

2. Voeg een logo toe

Uw logo op Glassdoor is min of meer uw profielfoto. Zorg dat het up-to-date is. Op die manier kunnen werkzoekenden en werknemers uw profiel eenvoudig identificeren aan de hand van het logo op Glassdoor.

3. Voeg foto’s toe

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Dit geldt ook voor uw employer branding. Het uploaden van foto’s is de snelste manier om content toe te voegen aan uw profiel. Dit kunnen foto’s zijn van het kantoorgebouw, de werknemers, de kantine of kantoorruimte. Foto’s geven kandidaten een goed beeld van wat ze kunnen verwachten bij hun potentiële nieuwe werkgever.

4. Reageer op Reviews

Reageer op positieve en negatieve beoordelingen van werknemers. In een enquête van Glassdoor in 2014 was 69% van de respondenten het ermee eens dat het antwoord van een werkgever op een review zijn imago van het bedrijf verbetert. Met een reactie waarin u de medewerker bedankt voor zijn inbreng en eventuele zorgen uit de beoordeling weg kan nemen, toont u aan dat u om uw werknemers geeft, dat u begint met het maken van suggesties en dat feedback belangrijk voor u is.

5. Moedig medewerkersfeedback aan

Nodig huidige werknemers uit om oprechte feedback achter te laten, zodat u de transparantie van uw bedrijf kunt benadrukken. Niet alleen werkzoekenden, maar u als werkgever profiteert ook van werknemers reviews. Reviews geven u inzicht in wat uw werknemers leuk vinden, wat er goed gaat binnen de organisatie en waar er ruimte is voor verbetering. Moedig daarom uw medewerkers aan om anoniem feedback op Glassdoor te plaatsen. In het werkgeverscentrum kunt u snel gemakkelijk met een klik, een e-mail sturen naar uw werknemers om ze uit te nodigen om een ​​review achter te laten.

6. Analyseer uw prestaties

Met een gratis werkgeversaccount heeft u de mogelijkheid om statistieken over uw profielactiviteiten te bekijken.

7. Meer informatie over uw kandidaten

Bovendien kunt u demografische informatie over kandidaten in uw werkgeverscentrum analyseren. Bekijk via Glassdoor wie uw doelgroep is.

8. Voeg positieve reviews toe op uw website

Om te laten zien waarom werken bij uw organisaties het allerleukste is, kunt u eenvoudig het “Pluspunten” gedeelte van elke review of zelfs de gehele review opnemen als een widget op uw bedrijfswebsite. Neem contact met ons op als u van deze functie gebruik wilt maken.

9. Voeg individuele bedrijfslocaties toe aan uw profiel

In het werkgeverscentrum kunt u naast uw hoofdkantoor ook extra bedrijfslocaties toevoegen waarvoor afzonderlijke totaalscores worden gemaakt zodra er reviews voor die locaties beschikbaar zijn. Dit helpt werkzoekenden om sneller verschillen tussen bedrijfslocaties te identificeren. Bovendien is dit een nuttige SEO-functie: als een Google-gebruiker naar uw bedrijf en een specifieke locatie zoekt, is het waarschijnlijker dat uw Glassdoor-profiel hoger in de zoekresultaten verschijnt.

10. Deel uw bedrijfsprofiel op sociale media

Een andere manier om uw profiel te promoten, is door het op sociale media te delen. Trek de aandacht van sollicitanten naar uw profiel om hen te laten zien wat ze kunnen verwachten. Bewijs dat uw bedrijf staat voor transparantie!

11. Blijf op de hoogte

Als u een gratis werkgeversaccount heeft, sturen we u een e-mail als uw bedrijfsprofiel enig effect heeft, evenals maandelijkse profielstatistieken. U hoeft niet bang te zijn dat we uw inbox overspoelen u kunt de frequentie van deze e-mails beheren in uw accountinstellingen.

Wacht niet langer en Activeer hier uw gratis werkgeversaccount!