featured

Glassdoor onthult een nieuwe verfrissende look!

Geplaatst door Glassdoor-team

Experts op het gebied van loopbaanadvies

Laatst bijgewerkt April 27, 2017

Modern. Betrokken. Verfrissend. Vandaag onthult Glassdoor het nieuwe logo met bijbehorende branding.

Vanaf nu ervaren Glassdoor gebruikers wereldwijd op zowel desktop als op mobiele apparaten een dynamischer en functioneel verbeterde website met nog steeds de vertrouwde toegang tot miljoenen vacatures. “Met onze verfrissende look hopen we een betere connectie met onze gebruikers te maken, zodat zij een baan kunnen vinden die goed bij hun leven past” aldus Moody Glasgow, Glassdoor Chief Marketing Officer. “Voor ons is het meer dan een nieuw logo en kleurtje – dit nieuwe design is onderdeel van onze belofte om een betrokken en waardevolle beleving te geven aan iedereen die we willen helpen met hun zoektocht naar een nieuwe baan”.

Ontwikkeld door het interne design team,  in samenwerking met Nelson Cash Studio, was dit een unieke kans om om de wereld op een andere manier naar banen te laten zoeken. De verfrissende look heeft betrekking op alle aspecten van de business, zodat zowel werkzoekenden, werkgevers als onze eigen werknemers en sollicitanten zullen ervaren dat Glassdoor een unieke positie heeft om mensen over de hele wereld te helpen met het vinden van hun droombaan bij hun droombedrijf.

1e foto

 

Onderdeel van ons doel was een upgrade van het logo; een modernere versie van het open deur icoontje dat bedoeld is om een ‘kijkje in de keuken’ te weerspiegelen.

“Ons nieuwe logo is een voortzetting van het concept van de "open deur" dat al sinds de oprichting symbool staat voor ons bedrijf. Deze nieuwe richting creëert een gevoel van symmetrie, oneindigheid en nieuwe perspectieven.” aldus Glasgow.

Hoewel de uitstraling van Glassdoor verfrist is, zullen de banen, salarisinformatie, bedrijfsreviews en interviewvragen voor ongeveer 700.000 bedrijven waar 41 miljoen mensen¹ op bouwen, transparant en vertrouwd blijven. In bijna 9 jaar tijd is dit voor Glassdoor de meest uitgebreide update van onze huisstijl.

Onderdeel van onze nieuwe look — een proces van bijna 1 jaar lang —  is de nieuwe kleur groen, die een moderne en eigentijdse tint reflecteert. Naast onze nieuwe groene  Glassdoor kleur zul je merken dat dit ondersteund wordt door een complementair palet met blauwe, oranje en neutrale kleuren, zoals lichtgrijs en zwart.

"Voor velen is de zoektocht naar een baan een overweldigende ervaring," zegt Alison Hadden, Senior Director of Brand Strategy en Product Marketing. "Kijkend naar de toekomst, heeft Glassdoor een unieke kans in de banenmarkt om gezien te worden als een merk dat opereert als een behulpzame vriend die mensen begeleidt tijdens hun banenjacht -  door informatief en benaderbaar,  authentiek en vertrouwd, vriendelijk en verbindend te zijn."

In combinatie met design hebben Glassdoor's product- en engineeringsteams de visie tot leven gebracht. Terugkijkend zei Chief Product Officer Heather Friedland van Glassdoor: "We hebben met een reeks onze ontwerpkeuzes een A / B test gedaan en nauw samengewerkt met design, product en analisten om de juiste keuzes te maken - door gebruik te maken van zowel een kwalitatieve als kwantitatieve blik op de ontwerpbeslissingen, heeft dit geleid naar een vollediger en gevalideerde reeks aanbevelingen."

Wij zijn ervan overtuigd dat onze hechte community - werkzoekenden, werknemers en werkgevers over de hele wereld - profiteren van de nieuwe look en feel van Glassdoor. Van degenen die een sneak peek hebben gekregen van ons nieuwe design, zijn de reacties overweldigend positief.

Vertel het ons! Wat vind jij van de nieuwe Glassdoor look?  Deel het op Facebook @Glassdoor of Twitter @GlassdoorNL

NoticeInsta

 

¹Meer dan 41 miljoen unique users bezoeken Glassdoor’s mobiele apps en website maandelijks, gemiddelde over CQ1’17.

 

Labels: