Pluspunten
Werk loont. U kunt echt een verschil maken. De producten die u helpt ontwerpen, zullen aanvoelen als uw kinderen en u een gevoel van trots geven om ze over de hele wereld in actie te zien. Je simuleert, bouwt, test, werkt met fabricage, leert ontwerpen voor fabricage, desgn voor service en lean-principes. In feite ligt het ontwerp echt in jouw handen. Altijd een plek geweest waar het beter is om vergeving te vragen, niet om toestemming. Dit betekent dat je nieuwe manieren kunt uitproberen, zorg er gewoon voor dat ze werken. Maar eigenlijk zit je in een op productie gebaseerde carrière, dus je concurreert met de wereld, je zult tijd besteden aan het trainen van goedkopere buitenlandse arbeidskrachten om eventueel je baan aan te nemen. Dit is de manier van de wereld in de afgelopen decennia, laatste stop in Afrika. Ik voel voor de jongere generatie die dit nooit zal weten. Zij zullen degene zijn die zal vragen hoe je dingen uiteindelijk moet doen, of vragen of je daar frietjes bij wilt. Al sinds de jaren 70 in een op productie gebaseerde carrière. Genie was de beste plek waar ik ooit heb gewerkt, veel slimme enthousiaste collega's, leuke projecten, over het algemeen realistische tijdlijnen. Bij het kiezen van dit soort werk wordt het moeilijk om het je leven niet te laten opslokken, verwacht wat late nachten als je wilt slagen.
Minpunten
De productie in Amerika wordt langzaam uitgehold en wordt nu als "vies" beschouwd. Als je denkt dat alle expertise die we hebben geleerd toen we (VS) een grootmacht waren, niet verloren gaat omdat er meer content wordt uitbesteed, denk dan nog eens goed na. Sorry, ik denk niet dat dit Genie-specifiek is, alleen productiespecifiek. Financiële engineering speelt gewoon het systeem, waardoor de hoogte- en dieptepunten worden versneld. De grote recessie is daar het bewijs van. Bob, Ward en Rodger waren echte visionairen, Ron was een dromer die als een dronken zeeman doorbracht, en John is een leermeester, dus je voelt misschien niet zo veel voldoening als in het verleden. Houd uzelf niet voor de gek, de derde wereld is wanhopig op zoek naar werk en verpest het milieu en brengt hun werknemers in gevaar, zoals we in het verleden in de VS hebben gedaan. Ik denk dat het ons gewoon niets kan schelen, zolang het maar niet in mijn achtertuin is. Onvoldoende klantbetrokkenheid, betere processen nodig om "zittijd" aan de producten door te brengen, en meer ongefilterde feedback van klanten.