Reviews voor CIBC | Glassdoor.nl

Reviews voor CIBC

Laatst bijgewerkt 15 december 2018
2.366 reviews

Filter

Filter


3,6
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
CIBC President & CEO Victor Dodig
Victor Dodig
896 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Senior Financial Service Representative"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Senior Financial Services Representative in Ottawa, ON (Canada)
    Huidige werknemer - Senior Financial Services Representative in Ottawa, ON (Canada)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Lots of opportunities to move forward. Management really tries to make the environment supportive and fun and retention is the priority at the banking centre level. They pay for most of your credentials, which opens a lot of doors and career advancement opportunities. CIBC is changing the way they want clients to view them, and it’s less of a product push than it was a couple of years ago. They want the client to be the centre of the conversation, and targets are based on client relationship and customer experience surveys instead of the number of products you sell. This is one of the things I noticed and really liked, because I felt less like a salesman and more like a financial advisor. The mutual fund offerings are also very competitive, and in a market where ETFs are becoming more popular it’s really nice to see the mutual fund portfolios outperforming similarly allocated ETF’s and other FI’s mutual funds.

    Minpunten

    Experience is very much based on the branch you work at. The compensation is low considering the amount of work expected out of you, and as a Senior FSR you are often looked to when there’s a problem that needs to be fixed so you spend time doing things that never reflect on your performance. Also there’s a big push to make outbound calls to clients, which more often than not is taken as a negative by the client. This is starting to change, but still something that sucks. All that being said, the biggest issue is the amount you’re paid vs the amount of work you do.

    Advies aan management

    Raise compensation levels. The FSR’s, Senior FSR’s, and CSR’s are the face of your bank and more often than not they are the difference between a client being loyal and a client leaving for another FI. Compensate more for individual efforts as well, for example if I bring in $2mil of Managed Money over the course of the year, pay me for the amount I brought in and build a more structured compensation plan.


  2. "The best bank"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Pluspunten

    Everything else is good

    Minpunten

    Work politics, too much favouritism

    Advies aan management

    Recognize the team

  3. "Coordinator"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC

    Pluspunten

    Great entry level role to gain exposure

    Minpunten

    Can't think of any cons


  4. "analyst"

    StarStarStarStarStar
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij CIBC

    Pluspunten

    The location was very convenient.

    Minpunten

    Tasks can be mundane and might be confusing at the beginning.


  5. "Technical Process Analyst"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Pluspunten

    Proactive team members willing to always assist with questions

    Minpunten

    A Large company with a fast pace culture that can make it difficult to track down and engage with colleagues who are operating on a crowded schedule.


  6. "Exciting, rewarding but stressful"

    StarStarStarStarStar
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

    Pluspunten

    Great exposure and professional growth. Excellent process driven operation.

    Minpunten

    Cold culture, takes some getting use to.

    Advies aan management

    Continue to improve processes and efficiency. Pay attention to the culture and atmosphere of the working environment.


  7. "Associate"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC

    Pluspunten

    Great platform to build network and to learn banking business.

    Minpunten

    Huge organization has some teams work in silos which hurt the overall efficiency.

  8. "CIBC"

    StarStarStarStarStar
    Huidige werknemer - Director in Toronto, ON (Canada)
    Huidige werknemer - Director in Toronto, ON (Canada)

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC (Langer dan 10 jaar)

    Pluspunten

    Great place for a career.

    Minpunten

    You need to move around internally to reset your salary or else you will become locked in to the 1% increase.


  9. "Financial Advisor"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Financial Advisor
    Huidige werknemer - Financial Advisor
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Pay and Benefits is reasonable. Employees are treated well in general.

    Minpunten

    Becomes repetitive. Too many technology systems.

    Advies aan management

    Better career path, link other sectors of the bank better


  10. "Best Bank"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Director in Toronto, ON (Canada)
    Huidige werknemer - Director in Toronto, ON (Canada)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht

    Ik heb een voltijdbaan bij CIBC (Langer dan 10 jaar)

    Pluspunten

    Best bank to work for. They value their employees

    Minpunten

    Its not as big as the other Canadian Banks.

    Advies aan management

    No advise to management to provide