Reviews van Klarna

Bijgewerkt op Sep 30, 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

2 van meer dan 690 reviews gevonden

3.9
75%
Aanbevelen bij een kennis
83%
Waardeert directeur
Klarna CEO and Founder Sebastian Siemiatkowski
Sebastian Siemiatkowski
408 Beoordelingen

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

  1. 2.0
    Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

    De sekte van Sebastian

    Sep 30, 2019 - Anonieme werknemer 
    Aanbevelen
    Directeur-goedkeuring
    Zakelijk vooruitzicht

    Pluspunten

    + je werkt met de nieuwste technologie + het merendeel van de mensen die bijdragen op individueel niveau zijn slimme en hardwerkende mensen + goed voordelenpakket + je leert veel op veel verschillende niveaus (inclusief de politiek)

    Minpunten

    - de CEO, de Zweedse versie van Elizabeth Holmes (in zekere zin). Gedurende de laatste jaren is hij veranderd van inspirerende leider tot een arrogante na-aper van Steve Jobs, die persoonlijk alle belangrijke projecten afhandelt (m.a.w. micro-managing) en mensen ontslaat wanneer ze niet exact doen wat hij beveelt. Het is ongelooflijk te zien hoeveel directeurs van het C-niveau er zijn ontslagen. Degenen die nog resteren zijn persoonlijk uitgekozen uit de vroegere jaren van Klarna (die met het bedrijf en de "Sekte van Sebastian" zijn meegegroeid") en hebben geleerd hem niet uit te dagen. - de meerderheid van het midden management moeten ook jaknikkers worden (als ze dat al niet zijn). Ik begrijp nog steeds niet waarom ze bekwame mensen aanwerven als ze enkel iemand willen die "JA Sebastian" zegt en "Ik zal het precies doen zoals jij het zegt. Ik weet het... het maakt niet uit of het verdacht is op juridische grond, of vanuit het oogpunt van meegaandheid en privacy, en dat het een enorme technische schuld zal opleveren waardoor we binnen enkele jaren alle werk opnieuw zullen moeten doen (wat ons uiteindelijk zal vertragen)... als je het nu wil, dan doe ik het nu!" - het nieuwe operationeel model heeft het bedrijf zo gesegmenteerd dat uiteindelijk niemand meer weet wat de anderen aan het doen zijn en iedereen opnieuw het wiel uitvindt en dingen doet om Sebastian's doelstelling sneller te bereiken. Zelfs als het nergens op slaat - het nieuwe operationeel model hevelt zoveel administratief werk naar de team managers toe (of "competence leads" zoals ze worden genoemd) dat enkele van de slimste mensen in Klarna eigenlijk verheerlijkte secretarissen zijn geworden - enkele jaren geleden was de productie het ingenieursteam aan het ergeren met enorm onbekwame en arrogante product managers. Nu hoeven ze dat niet meer te doen... Engineering (of de "geeks", zoals Sebastian ze intern soms noemt) maakt nu volledig deel uit van productie. Het ingenieursteam krijgt alle leuke speelgoed dat ze maar kunnen vinden, zolang ze mooie zandkasteeltjes kunnen bouwen - verwacht geen kansen voor carrièregroei (na een zeker niveau) als je niet iedereen een high-five geeft en zit uit te roepen dat "Klarna fantastisch is". Er zijn er zoveel die dit spelletje spelen en ze geven het zelfs onder vier ogen toe dat ze enkel een functie willen die hen toelaat naar een ander bedrijf over te gaan - alle successen (echt of nep) worden gevierd maar verloren deals of verliezen worden nooit vermeld. Het voelt aan alsof het bedrijf de problemen probeert te verbergen en niet wil leren van vroegere fouten - je zal heel veel moeten werken. Als manager is het een ongeschreven regel dat je de telefoon moet opnemen en op elk gegeven moment aan het werk moet zijn (zelfs tijdens je vakantie). Dit wordt misschien zelfs de realiteit voor individuele medewerkers in sommige gevallen. Het vreemdst is nog dat het bedrijf tot dusver de grens tussen persoonlijke en professionele tijd heeft doen vervagen. Ik neem aan dat Sebastian dat bedoelde wanneer hij zei dat hij "niet gelooft in een werk-leefbalans"

    Verder lezen
    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    49 personen vonden deze review nuttig
  2. 2.0
    Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

    Het is een bank

    Apr 1, 2019 - Software Ingenieur in Stockholm,
    Aanbevelen
    Directeur-goedkeuring
    Zakelijk vooruitzicht

    Pluspunten

    Werk zij aan zij met geweldige talenten Cultureel divers Moderne dev tooling Full-stack onafhankelijke teams

    Minpunten

    Het kantoor is echt propvol met bureau's. Als je gelukt hebt krijg je misschien je eigen. Een toenemend aantal teams werkt nu aan gedeelde werkplekken, waar je de hele dag, elke dag, de hele tijd, aan het programmeren bent in tweetallen of met het gehele team. Dat is natuurlijk geweldig voor de productiviteit, het riskeren van de afkeuring van je collega's, hoe kan je afgeleid raken? Door dezelfde reden is het kantoor erg rumoerig. Open werkplekken + programmeren in teams = LAWAAI Je kan niet vanuit huis werken. Beleid van het bedrijf. Wanneer er gevraagd werd naar deze onderwerpen, zei een manager van het hoogste niveau dat werken vanuit huis niet goed was voor de samenwerking en dat ze iets doen aan het gebrek aan ruimte: de bureau's vervangen door werkplekken en gordijnen plaatsen tussen de teams om lawaai te voorkomen. Kwetsbaar voor kritiek. Er wordt verwacht dat je ten alle tijden een positieve houding laat zien. Onthoud, goede werknemers klagen niet. Mentaliteit van een softwarefabriek. Er wordt je verteld hard te werken, hoe meer tijd je op kantoor doorbrengt hoe beter. Dat toont toewijding. Geen plek voor creatieve mensen. Volgens studies moet je brein meerdere keren per dag afwisselen tussen een modus van focus en diffusie om creativiteit te bevorderen. Je kan dat hier niet doen, je moet de hele tijd gefocust zijn wanneer je de hele dag werkt in koppels. Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat programmeren in koppels een geweldig hulpmiddel is, ik heb geweldige tijden gehad toen ik het gebruikte in het verleden, maar ik geloof ook dat je het maar met mate kan doen, en het gemakkelijk kan worden misbruikt door managers wiens enige belang de getallen is. Niet werken op je eigen tempo. Geen langzame denkers. Verplichte pseudo-wetenschappelijke logische testen. Hoog opzeggingspercentage. Hoog ontevredenheidsniveau gemeten door het bedrijf zelf. Het individue wordt niet sterker gemaakt met vertrouwen en vrijheid. Geen onderbreking van de werkomgeving of zo iets. Het is een bank, tenslotte.

    Verder lezen
    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    46 personen vonden deze review nuttig
Weergave: 1 - 2 van 2 reviews in het Nederlands

Loopbanen die populair zijn bij Klarna-werkzoekenden

Analyst
VacaturesSalarissenSollicitatiegesprekken

Werkt u bij Klarna? Deel uw ervaringen

Klarna logo
of