Reviews voor Lyft | Glassdoor.nl

Reviews voor Lyft

Laatst bijgewerkt 19 februari 2019
330 reviews

Filter

Filter


4,2
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Lyft CEO Logan Green
Logan Green
249 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Great flexibility"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een deeltijdbaan bij Lyft (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Opportunity to meet new people.

    Minpunten

    The ride payments could be higher.


  2. "Great management, good company, perks/benefits"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Recruiter in New York, NY (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Recruiter in New York, NY (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    - flat org, no egos
    - great opportunity for growth
    - bandwidth, manager always checks in to see if you are overwhelmed or need help
    - close with lead/management = great opportunity for both parties to grow together and learn from each other, hands off but there when you need
    - mgmnt always has your best interest in mind and will fight for you
    - mgmnt goes out of her way to bring culture to office, she genuinely cares about her team
    - Qly offsites!

    Minpunten

    - none that i can think of

  3. "Great work environment"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Customer Experience Associate in Nashville, TN (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Customer Experience Associate in Nashville, TN (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    - Benefits
    - Accepting/diverse work environment
    - Ability to learn about technology and geofencing

    Minpunten

    - Harder to move up/get promoted


  4. "Community Associate"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Pluspunten

    Good pay, genuinely helpful management, full benefits

    Minpunten

    Deal with irate drivers very often.


  5. Nuttig (3)

    "Fantastic vision and energetic leadership"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Product Manager in San Francisco, CA (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Product Manager in San Francisco, CA (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    -Huge opportunity for impact all across the company
    -Great blend of product leadership expertise from Goog/FB and operational expertise from transportation behemoths.
    -The person sitting next to you really wants to be there and generally believes in the vision.

    Minpunten

    -Hyper growth has lead to kingdom building and posturing amongst head butting executives.
    -Your experience may vary by organization. The major levers of the business are allocated resources that some groups see pulled.

    Advies aan management

    You have done an outstanding job managing growth at such a breakneck speed. Double down on your culture investment - this is a huge part of what brings the vision together amidst the noise of scaling the business and the rideshare market.


  6. Nuttig (2)

    "Idealistic startup that doesn't feel that small"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Marketing in San Francisco, CA (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Marketing in San Francisco, CA (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft

    Pluspunten

    Solid PM, data, and eng orgs

    Health insurance not bad, Lyft credit is good

    Generally good execution and things move fast

    Lots of experienced leadership joining from other companies

    Minpunten

    Feels penny smart and pound foolish: No 401k match, low salary compared to other companies

    Focus on feelings and sentiment over practicality and quality (ie things like car quality)

    Not sure what the local teams do and why we have so many of them. People get defensive when this is asked. It's not like we are managing different countries with different cultures, this is cities in the same country.

    Not a fun environment. I don't see many people hanging out at work. It feels super politically correct and sjw.

    Supporting functions like marketing and ops aren't that good

    Advies aan management

    Pay at the top of the market or at least close to it. SF is a competitive market.

    What's the next thing? Ride share in the US is nearly saturated. We need new verticals and adjacent businesses.

    Don't hold all hands so late in the afternoon.


  7. "Good Place to Work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Community Associate in Oakland, CA (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Community Associate in Oakland, CA (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Community, Perks, Big Company, Coworkers

    Minpunten

    Movement within the company is difficult

  8. Nuttig (1)

    "Great Culture"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Manager in Nashville, TN (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Manager in Nashville, TN (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Working for a mission to improve how we get there.

    Minpunten

    Fast-paced and can move more quickly without understanding.


  9. Nuttig (1)

    "Recruiting Coordinator"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Lyft

    Pluspunten

    Great people to work with

    Minpunten

    Low pay compared to what you need to make in this area


  10. Nuttig (4)

    "Would avoid until they become more established"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Community Associate in Toronto, ON (Canada)
    Voormalige werknemer - Community Associate in Toronto, ON (Canada)
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Lyft (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    -Ability to learn a lot
    -Lunch on Friday's
    -I think the culture and company is great in the United States

    Minpunten

    -Extremely underpaid. Making $5-10 less than other people in the same role. They claim it's because of the market. Yet Toronto & Ottawa make the same hourly rate when costs of living aren't even remotely similar.
    -There is no line of what clear responsibilities and expectations are. You will be doing the job of a title 3 or 4 ranks higher than you. Then you cannot skip a step once it comes to any sort of promotion. They do 2 times of year when you are eligible for said promotions. There is only two real positions you can take from this job (after you've been there for over a year.. depending on when your start date was because they only promote twice a year).
    -Management is all over the place. They will make promises they cannot keep. They promise room for growth when end of the day they make you take on more and more responsibility and don't offer any extra compensation to accommodate.
    -The culture is trash. You will be micromanaged. The negative energy in the hub is depressing.

    Advies aan management

    -Pay your staff for what you expect them to be doing. They should not be doing analytics, communications, events, office management and admin roles and expected to work the primary job which is customer service and pay them $17/hour in a city like Toronto.
    -Stop taking advantage of talent to better your bottom line.