Reviews voor Macaw | Glassdoor.nl

Bijgewerkt op 4 sep 2019

4.1
Macaw CEO William van der Pijl
William van der Pijl
  1. "Echt leuk werken doe je bij Macaw"

Huidige werknemer - Business Consultant in Hoofddorp

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Leuke projecten met veelal nieuwste technologie. Ideale samenwerking met collega's. Als je hulp nodig hebt, dan staat iedereen voor je klaar. Je helpt je klanten met een kwalitatief goede oplossing, hierdoor bouw je een langdurige relatie op met je klant.

Minpunten

Focus van sales niet altijd op mijn vakgebied.

Advies aan management

Drink wat vaker een kop koffie met de medewerkers. Directie is altijd bereikbaar, het zou ook leuk zijn als het meer van beide kanten komt.

Macaw2019-09-04
  2. "Een team van professionals"

Huidige werknemer - Junior Data & Analytics consultant in Hoofddorp
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Macaw

Pluspunten

Binnen Macaw krijg je snel het gevoel dat er aan team-gevoel heerst en sterk waarde gehecht wordt aan de medewerkers. Verder: gezellige sfeer, top cultuur, gaaf werkplek en zeer innovatief.

Minpunten

Je moet durven en niet bang zijn om nieuwe dingen te leren.

Macaw2019-07-03
  3. "Mooiste IT bedrijf van Nederland !"

Goedkeurende mening over directeur

Ik werk deeltijd bij Macaw

Pluspunten

Sfeer & cultuur, vrijheid, veel ruimte voor ontwikkeling, goed salaris, je kunt jezelf zijn, innovatief en vooruitstrevend op diverse vlakken.

Minpunten

Te lekker eten, vers klaar gemaakt door een eigen kok, waardoor je teveel eet!

Ga zo door!

Macaw2019-02-19
  4. "Persoonlijke ontwikkeling, vrijheid in het werk en aandacht voor hoe je je voelt."

Ik werk deeltijd bij Macaw voor 8 jaar

Pluspunten

Macaw is een club mensen met veel passie voor hun vak. Kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling zijn belangrijk en daar wordt veel ruimte voor gegeven. Ondanks dat het bedrijf momenteel al zo'n 260 medewerkers heeft, voelt het nog steeds als een klein(er) bedrijf waar iedereen elkaar kent. Veel vrijheid om het werk op mijn manier te organiseren. Veel aandacht voor hoe je je voelt met het Energy programma.

Minpunten

De andere kant van vrijheid in je werk, is dat je soms het gevoel kan hebben om in het diepe gegooid te worden. Heb je hulp nodig, dan krijg je die ook zeker, maar je moet er wel zelf om vragen.

Macaw2018-11-19

"Gezellige club professionals"

Huidige werknemer - Software Developer in Hoofddorp

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Macaw biedt een enorme diversiteit aan projecten waarbij je veelal deel uitmaakt van een multi-disciplinair projectteam. Macaw loopt voorop in het toepassen van de nieuwste technologie en als werknemer wordt je vanzelf meegetrokken in de stroom der ontwikkelingen. Net zo divers als de projecten en de klanten waar we voor werken zijn ook de werknemers zelf. Er lopen hier mensen rond met heel verschillende... (opleidings)achtergronden en karakteristieken en dat levert nu juist toegevoegde waarde binnen de teams. Het zijn stuk voor stuk professionals die elkaar met hun individuele kwaliteiten uitstekend weten aan te vullen. Maar bovenal is de sfeer onderling altijd goed. Op de momenten dat het er toe doet wordt er een bewonderenswaardige betrokkenheid getoond maar wel met een zekere mate van relativeringsvermogen in de vorm van een gezonde dosis humor.

Meer weergeven

Minpunten

De verwachtingen van onze klant zijn (terecht) hoog maar dat zorgt er wel voor dat de druk bij het naderen van de deadline ook behoorlijk hoog kan zijn. Hoewel het ziekteverzuim bij Macaw ver beneden het landelijk gemiddelde ligt valt niet te ontkennen dat ons werk bij tijd en wijle stressvol kan zijn.

Advies aan management

Zorg er voor dat er na een stressvolle oplevering ook bewust ruimte wordt gereserveerd voor rustiger vaarwater. Macaw is nog altijd een relatief jong bedrijf. De huidige generatie werknemers wordt echter wel geacht minimaal tot hun 70e levensjaar door te werken. Moet er niet eens nagedacht gaan worden over hoe daar vorm aan gegeven kan worden? Is Macaw ook nog een 'Great place to work' voor 55 plussers? Kunnen... zij het tempo van de ontwikkelingen nog wel bijbenen? Met het oog op de vergrijzing enerzijds en het aanhoudende tekort op de arbeidsmarkt anderzijds zou het Macaw sieren om ook hier een vooruitstrevende visie neer te zetten. Dat dient ook een maatschappelijk belang.

Meer weergeven
    Macaw2018-11-30
  6. "Challenge accepted!"

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Uitdagend werk in een leuk, informeel team in een inspirerende omgeving, waar je direct waarde toevoegt aan je eigen team en de klanten van Macaw. Erkenning voor prestaties, flexibiliteit in werken, en ambities die worden gehoord en waar je echt mee aan de slag kan

Minpunten

Ondernemerschap, drive om dingen in beweging te krijgen is een must :)

Macaw2018-11-16
  7. "Goede stageplaats met doorstroommogelijkheden!"

Huidige stagiair(e) - Stagiaire in Hoofddorp
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als bij Macaw

Pluspunten

Als stagiaire word ik echt serieus genomen en ben ik onderdeel van het team. Ik word met heel veel mee genomen en kan hier optimaal leren, Er wordt veel aandacht besteed aan een gezonde manier van werken.

Minpunten

Er wordt veel zelfstandigheid verwacht maar hier leer je juist van (dus ook niet echt een minpunt).

Macaw2018-11-15
  8. "Gepassioneerde mensen, fun en vrijheid"

Huidige werknemer - People Manager in Hoofddorp

Ik werk deeltijd bij Macaw voor 5 jaar

Pluspunten

Veel kennis(&deling) in een hecht team, inhoudelijk gave projecten die met passie worden uitgevoerd, fun en vrijheid in je werk en zelf mee bepalen zijn voor mij de belangrijkste zaken die ik elke dag meemaak bij Macaw.

Minpunten

Vrijheid in je werk betekent zelf aan het stuur zitten, dus samen met je People Manager je pad bepalen en een plan maken wat je ervoor nodig hebt om daar te komen. Je krijgt niet alles op een presenteerblaadje aangeboden, dat vergt een stukje ondernemerschap wat we graag helpen ontwikkelen.

Macaw2018-11-15

"Bedrijf voor starters"

Huidige werknemer - Software Developer in Schiphol-Rijk

Ik werk voltijd bij Macaw voor 3 jaar

Pluspunten

Leuk om als starter aan de slag te gaan, om dingen te leren.

Minpunten

Weinig project- en proceskennis in het bedrijf, werkzaamheden hebben een ad-hoc karakter. Hoop beloften over relevante opdrachten waar weinig van terecht is gekomen. Leasevoorwaarden vond ik niet marktconform.

Macaw2018-08-24
  10. "Ambiteus"

Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Macaw

Pluspunten

Macaw wil groeien maar de waarden houden van een kleine onderneming. Dat lukt goed en is een knappe prestatie.

Minpunten

Te veel vrijheid voor iedereen.

Macaw2016-11-08
Er zijn 15 reviews gevonden