Reviews van Macaw

1. 5.0
    Voormalige werknemer

Gezellige en leerzame stage

Mar 6, 2021 - Anonieme werknemer in Alkmaar

Pluspunten

- Leuke medewerkers - iedereen is bereid elkaar te helpen - frontrunners op het vlak van nieuwe technologie

Minpunten

- je wordt vrij snel 'losgelaten' en als je behoefte hebt aan meer sturing, dan moet je echt zelf aan de bel durven trekken.

2. 5.0
    Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

Echt leuk werken doe je bij Macaw

Sep 4, 2019 - Business Consultant in Hoofddorp

Pluspunten

Leuke projecten met veelal nieuwste technologie. Ideale samenwerking met collega's. Als je hulp nodig hebt, dan staat iedereen voor je klaar. Je helpt je klanten met een kwalitatief goede oplossing, hierdoor bouw je een langdurige relatie op met je klant.

Minpunten

Focus van sales niet altijd op mijn vakgebied.

3. 5.0
    Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Een team van professionals

Jul 3, 2019 - Junior Data & Analytics consultant in Hoofddorp

Pluspunten

Binnen Macaw krijg je snel het gevoel dat er aan team-gevoel heerst en sterk waarde gehecht wordt aan de medewerkers. Verder: gezellige sfeer, top cultuur, gaaf werkplek en zeer innovatief.

Minpunten

Je moet durven en niet bang zijn om nieuwe dingen te leren.

CFO

Dank voor je mooie review. Samen maken we Macaw en ik ben blij dat je dit al snel hebt ervaren. Ik hoop dat je blijft durven en jezelf en je collega's blijft uitdagen. Zo blijven we onszelf verbeteren en dat maakt ons werk alleen maar leuker.

4. 5.0
    Huidige werknemer

Mooiste IT bedrijf van Nederland !

Feb 19, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Sfeer & cultuur, vrijheid, veel ruimte voor ontwikkeling, goed salaris, je kunt jezelf zijn, innovatief en vooruitstrevend op diverse vlakken.

Minpunten

Te lekker eten, vers klaar gemaakt door een eigen kok, waardoor je teveel eet!

CFO

Excuses voor de 'te lekkere lunch'. Daar moeten we echt iets aan doen ;-) Dank voor je positieve review. We doen er alles aan om Macaw als werkgever zo aantrekkelijk mogelijk te houden.

5. 4.0

Gezellige club professionals

Nov 30, 2018 - Software Developer in Hoofddorp

Pluspunten

Macaw biedt een enorme diversiteit aan projecten waarbij je veelal deel uitmaakt van een multi-disciplinair projectteam. Macaw loopt voorop in het toepassen van de nieuwste technologie en als werknemer wordt je vanzelf meegetrokken in de stroom der ontwikkelingen. Net zo divers als de projecten en de klanten waar we voor werken zijn ook de werknemers zelf. Er lopen hier mensen rond met heel verschillende (opleidings)achtergronden en karakteristieken en dat levert nu juist toegevoegde waarde binnen de teams. Het zijn stuk voor stuk professionals die elkaar met hun individuele kwaliteiten uitstekend weten aan te vullen. Maar bovenal is de sfeer onderling altijd goed. Op de momenten dat het er toe doet wordt er een bewonderenswaardige betrokkenheid getoond maar wel met een zekere mate van relativeringsvermogen in de vorm van een gezonde dosis humor.

Minpunten

De verwachtingen van onze klant zijn (terecht) hoog maar dat zorgt er wel voor dat de druk bij het naderen van de deadline ook behoorlijk hoog kan zijn. Hoewel het ziekteverzuim bij Macaw ver beneden het landelijk gemiddelde ligt valt niet te ontkennen dat ons werk bij tijd en wijle stressvol kan zijn.

1 persoon vond deze review nuttig

CFO

Wat fijn dat je in jouw review de cultuur bij Macaw en persoonlijkheid van de collega’s zo treffend beschrijft. Bij Macaw respecteren en waarderen we onze diversiteit en dat maakt dat het geheel groter is dan de som der delen. De grote betrokkenheid en onderlinge werksfeer maken het tot een fijne plek om te werken met een goede balans tussen hard werken en hard ontspannen. En dat laatste vinden we extreem belangrijk, juist omdat de ambitie en betrokkenheid van onze mensen en de hoge verwachtingen van onze klanten (want we maken immers mooie dingen) de druk soms hoog doen oplopen. Een van de taken van onze peoplemanagers is oog hebben voor die balans. Dank ook voor je suggestie inzake de 55+-ers. Men blijft lang hangen dus die groep wordt vanzelf ook groter. Tijd voor een ‘senioren’ beleid 😉

6. 5.0
    Huidige werknemer, meer dan 8 jaar

Persoonlijke ontwikkeling, vrijheid in het werk en aandacht voor hoe je je voelt.

Nov 19, 2018 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Macaw is een club mensen met veel passie voor hun vak. Kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling zijn belangrijk en daar wordt veel ruimte voor gegeven. Ondanks dat het bedrijf momenteel al zo'n 260 medewerkers heeft, voelt het nog steeds als een klein(er) bedrijf waar iedereen elkaar kent. Veel vrijheid om het werk op mijn manier te organiseren. Veel aandacht voor hoe je je voelt met het Energy programma.

Minpunten

De andere kant van vrijheid in je werk, is dat je soms het gevoel kan hebben om in het diepe gegooid te worden. Heb je hulp nodig, dan krijg je die ook zeker, maar je moet er wel zelf om vragen.

CFO

Bedankt voor je review. Je hebt mooi verwoord hoe een groot bedrijf nog steeds klein kan aanvoelen. Precies we cultuur die we willen behouden; “groot worden door klein te blijven”. Een van de mooiste waarden bij Macaw is de hulpvaardigheid die we onderling hebben. Natuurlijk nemen we eigenaarschap voor ons eigen werk en ontwikkeling. Maar als je hulp nodig hebt, is die nooit ver weg.

7. 5.0

Challenge accepted!

Nov 16, 2018 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Uitdagend werk in een leuk, informeel team in een inspirerende omgeving, waar je direct waarde toevoegt aan je eigen team en de klanten van Macaw. Erkenning voor prestaties, flexibiliteit in werken, en ambities die worden gehoord en waar je echt mee aan de slag kan

Minpunten

Ondernemerschap, drive om dingen in beweging te krijgen is een must :)

8. 5.0
    Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Gepassioneerde mensen, fun en vrijheid

Nov 15, 2018 - People Manager in Hoofddorp

Pluspunten

Veel kennis(&deling) in een hecht team, inhoudelijk gave projecten die met passie worden uitgevoerd, fun en vrijheid in je werk en zelf mee bepalen zijn voor mij de belangrijkste zaken die ik elke dag meemaak bij Macaw.

Minpunten

Vrijheid in je werk betekent zelf aan het stuur zitten, dus samen met je People Manager je pad bepalen en een plan maken wat je ervoor nodig hebt om daar te komen. Je krijgt niet alles op een presenteerblaadje aangeboden, dat vergt een stukje ondernemerschap wat we graag helpen ontwikkelen.

9. 3.0
    Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Bedrijf voor starters

Aug 24, 2018 - Software Developer in Schiphol-Rijk

Pluspunten

Leuk om als starter aan de slag te gaan, om dingen te leren.

Minpunten

Weinig project- en proceskennis in het bedrijf, werkzaamheden hebben een ad-hoc karakter. Hoop beloften over relevante opdrachten waar weinig van terecht is gekomen. Leasevoorwaarden vond ik niet marktconform.

1 persoon vond deze review nuttig

CFO

Dank voor je review. Blij te lezen dat je veel bij ons hebt geleerd. Dan hebben we in elk geval een van onze beloften waargemaakt. Het is me niet helemaal duidelijk of je nog steeds bij ons werkt, omdat je hier en daar in verleden tijd schrijft. In dat geval nodig ik je uit om eens te komen babbelen. Zo niet, dan vind ik het jammer dat we je niet volledig hebben kunnen laten ervaren waar we als Macaw voor staan.

10. 5.0
    Huidige werknemer

Ambiteus

Nov 8, 2016 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Macaw wil groeien maar de waarden houden van een kleine onderneming. Dat lukt goed en is een knappe prestatie.

Minpunten

Te veel vrijheid voor iedereen.

Weergave: 1 - 10 van 20 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij Macaw-werkzoekenden

Senior Projectmanager

Werkt u bij Macaw? Deel uw ervaringen