Reviews voor Macaw | Glassdoor.nl

4.2
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Macaw CEO William van der Pijl
William van der Pijl
  1. "Een team van professionals"

Huidige werknemer - Junior Data & Analytics consultant in Hoofddorp
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Macaw

Pluspunten

Binnen Macaw krijg je snel het gevoel dat er aan team-gevoel heerst en sterk waarde gehecht wordt aan de medewerkers. Verder: gezellige sfeer, top cultuur, gaaf werkplek en zeer innovatief.

Minpunten

Je moet durven en niet bang zijn om nieuwe dingen te leren.

Macaw2019-07-03
  2. "Mooiste IT bedrijf van Nederland !"

Goedkeurende mening over directeur

Ik werk deeltijd bij Macaw

Pluspunten

Sfeer & cultuur, vrijheid, veel ruimte voor ontwikkeling, goed salaris, je kunt jezelf zijn, innovatief en vooruitstrevend op diverse vlakken.

Minpunten

Te lekker eten, vers klaar gemaakt door een eigen kok, waardoor je teveel eet!

Ga zo door!

Macaw2019-02-19

April 16, 2019CFO

Excuses voor de 'te lekkere lunch'. Daar moeten we echt iets aan doen ;-) Dank voor je positieve review. We doen er alles aan om Macaw als werkgever zo aantrekkelijk mogelijk te houden.

3. "Persoonlijke ontwikkeling, vrijheid in het werk en aandacht voor hoe je je voelt."

Ik werk deeltijd bij Macaw voor 8 jaar

Pluspunten

Macaw is een club mensen met veel passie voor hun vak. Kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling zijn belangrijk en daar wordt veel ruimte voor gegeven. Ondanks dat het bedrijf momenteel al zo'n 260 medewerkers heeft, voelt het nog steeds als een klein(er) bedrijf waar iedereen elkaar kent. Veel vrijheid om het werk op mijn manier te organiseren. Veel aandacht voor hoe je je voelt met het Energy programma.

Minpunten

De andere kant van vrijheid in je werk, is dat je soms het gevoel kan hebben om in het diepe gegooid te worden. Heb je hulp nodig, dan krijg je die ook zeker, maar je moet er wel zelf om vragen.

Macaw2018-11-19

December 10, 2018CFO

Bedankt voor je review. Je hebt mooi verwoord hoe een groot bedrijf nog steeds klein kan aanvoelen. Precies we cultuur die we willen behouden; “groot worden door klein te blijven”. Een van de mooiste waarden bij Macaw is de hulpvaardigheid die we onderling hebben. Natuurlijk nemen ...

4. "Challenge accepted!"

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Uitdagend werk in een leuk, informeel team in een inspirerende omgeving, waar je direct waarde toevoegt aan je eigen team en de klanten van Macaw. Erkenning voor prestaties, flexibiliteit in werken, en ambities die worden gehoord en waar je echt mee aan de slag kan

Minpunten

Ondernemerschap, drive om dingen in beweging te krijgen is een must :)

Macaw2018-11-16
  5. "Gezellige club professionals"

Huidige werknemer - Software Developer in Hoofddorp

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Macaw biedt een enorme diversiteit aan projecten waarbij je veelal deel uitmaakt van een multi-disciplinair projectteam. Macaw loopt voorop in het toepassen van de nieuwste technologie en als werknemer wordt je vanzelf meegetrokken in de stroom der ontwikkelingen. Net zo divers als de projecten en de klanten waar we voor werken zijn ook de werknemers zelf. Er lopen hier mensen rond met heel verschillende (opleidings)achtergronden...

Meer weergeven

Minpunten

De verwachtingen van onze klant zijn (terecht) hoog maar dat zorgt er wel voor dat de druk bij het naderen van de deadline ook behoorlijk hoog kan zijn. Hoewel het ziekteverzuim bij Macaw ver beneden het landelijk gemiddelde ligt valt niet te ontkennen dat ons werk bij tijd en wijle stressvol kan zijn.

Advies aan management

Zorg er voor dat er na een stressvolle oplevering ook bewust ruimte wordt gereserveerd voor rustiger vaarwater. Macaw is nog altijd een relatief jong bedrijf. De huidige generatie werknemers wordt echter wel geacht minimaal tot hun 70e levensjaar door te werken. Moet er niet eens nagedacht gaan worden over hoe daar vorm aan gegeven kan worden? Is Macaw ook nog een 'Great place to work' voor 55 plussers? Kunnen zij...

Macaw2018-11-30

December 10, 2018CFO

Wat fijn dat je in jouw review de cultuur bij Macaw en persoonlijkheid van de collega’s zo treffend beschrijft. Bij Macaw respecteren en waarderen we onze diversiteit en dat maakt dat het geheel groter is dan de som der delen. De grote betrokkenheid en onderlinge werksfeer maken het ...

Meer weergeven
  6. "Gepassioneerde mensen, fun en vrijheid"

Huidige werknemer - People Manager in Hoofddorp

Ik werk deeltijd bij Macaw voor 5 jaar

Pluspunten

Veel kennis(&deling) in een hecht team, inhoudelijk gave projecten die met passie worden uitgevoerd, fun en vrijheid in je werk en zelf mee bepalen zijn voor mij de belangrijkste zaken die ik elke dag meemaak bij Macaw.

Minpunten

Vrijheid in je werk betekent zelf aan het stuur zitten, dus samen met je People Manager je pad bepalen en een plan maken wat je ervoor nodig hebt om daar te komen. Je krijgt niet alles op een presenteerblaadje aangeboden, dat vergt een stukje ondernemerschap wat we graag helpen ontwikkelen.

Macaw2018-11-15
  7. "Toonaangevend professioneel bedrijf waar plezierig werken hoog in het vaandel staat."

Huidige werknemer - Solutions Consultant in Hoofddorp

Ik werk voltijd bij Macaw voor 10 jaar

Pluspunten

Professioneel bedrijf, waar veel met de nieuwste technologie wordt gewerkt. Samen werken, samen plezier in werk maar ook daarbuiten hebben. Elkaar helpen als collega's, en elkaar helpen verbeteren.

Minpunten

Beloning conform vergelijkbare bedrijven, maar niet hoger.

Advies aan management

Sturen op teams bij klant, ipv individuele inzet

Macaw2018-11-09

December 10, 2018CFO

Bedankt voor je review. Je beschrijft een bedrijf waar ik zelf graag zou willen werken. En dat doe ik dan ook al vele jaren. We zitten midden in een commerciële ontwikkeling waarin we ons (succesvol) meer en meer positioneren op grote, complexe en innovatieve projecten. Daarmee ...

"Bedrijf voor starters"

Huidige werknemer - Software Developer in Schiphol-Rijk

Ik werk voltijd bij Macaw voor 3 jaar

Pluspunten

Leuk om als starter aan de slag te gaan, om dingen te leren.

Minpunten

Weinig project- en proceskennis in het bedrijf, werkzaamheden hebben een ad-hoc karakter. Hoop beloften over relevante opdrachten waar weinig van terecht is gekomen. Leasevoorwaarden vond ik niet marktconform.

Macaw2018-08-24

December 10, 2018CFO

Dank voor je review. Blij te lezen dat je veel bij ons hebt geleerd. Dan hebben we in elk geval een van onze beloften waargemaakt. Het is me niet helemaal duidelijk of je nog steeds bij ons werkt, omdat je hier en daar in verleden tijd schrijft. In dat geval nodig ik je uit om ...

9. "Ambiteus"

Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Macaw

Pluspunten

Macaw wil groeien maar de waarden houden van een kleine onderneming. Dat lukt goed en is een knappe prestatie.

Minpunten

Te veel vrijheid voor iedereen.

Macaw2016-11-08
  10. "Wel ok"

Huidige werknemer - Principal in Utrecht
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Macaw voor 3 jaar

Pluspunten

Mooie klanten, spannende opdrachten. Technologie goed toegepast. Veel vrijheid in handelen, eigen verantwoordelijkheid

Minpunten

Werkdruk, beloftes die niet altijd worden nagekomen. Focus die wel eens te snel wijzigt waardoor mensen op de bank zitten en zich bezig houden met interne projecten, opvul klussen

Geen

Macaw2016-09-07