Reviews voor Merkle | Glassdoor.nl

Reviews voor Merkle

Laatst bijgewerkt 14 februari 2019
562 reviews

Filter

Filter


3,3
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Merkle Chairman and CEO David Williams
David Williams
320 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Overall a good place to work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Call Center Agent in Hagerstown, MD (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - Call Center Agent in Hagerstown, MD (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan gehad bij Merkle (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Pay is ok
    Not hard work
    Manager tries to create a positive environment for workers
    Opportunities for advancement

    Minpunten

    Lack of benefits
    No paid time off
    They don’t always follow through with training you on new clients
    They call it part time, but your effectively working 40 hrs a week just not being paid for lunch
    Timed breaks and lunch that need to be 15 or 30 minutes exactly
    No where to park for employees as the parking lots are always full

    Advies aan management

    Provide better incentives for employees


  2. "Analytics Manager"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Office hours, positive culture, career growth

    Minpunten

    Nothing to say on this

    Reactie van Merkle

    15 feb. 2019 – UK People Team

    Thank you! Delighted to read this - thank you for sharing your positive experience on this platform : )

  3. "Great People, Too Coporate"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Associate Manager in Charlottesville, VA (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Associate Manager in Charlottesville, VA (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle (Langer dan 5 jaar)

    Pluspunten

    Great culture & people. Managers who care. Great training program.

    Minpunten

    Slow upward mobility. Client teams can be too large. Employee happiness not on same level as client.


  4. "Engagement Manager"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Engagement Lead in Singapore (Singapore)
    Huidige werknemer - Engagement Lead in Singapore (Singapore)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Excellent products and services, great work culture

    Minpunten

    Can be demanding, hard work


  5. "Company to grow with"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Exception Services Clerk
    Huidige werknemer - Exception Services Clerk
    Neutraal vooruitzicht

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Opportunities for growth, Great benefits

    Minpunten

    Not many options for overtime, overtime on weeks off for a holiday


  6. Nuttig (1)

    "Optimistic, positive leadership, difficult in practice"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Software Developer
    Huidige werknemer - Software Developer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle

    Pluspunten

    Very positive, dynamic, proud company. Top brass are very optimistic and enthusiastic. Has a library of online resources to help you develop your career and is more than willing to help you work harder and better.

    Minpunten

    The enthusiasm of the top management doesn't translate well down at the implementation side. The skills, experience and ideas of top management never make it down to the shop floor through the various layers. It leaves people quite disillusioned. Encourages a lot of extra self-learning to progress your career, even if you don't want to. A lot of pressure on deadlines. A lot of backstabbing as people try to protect themselves. Management don't seem to understand when the people just below are clouding the real reasons why issues have occurred.

    Advies aan management

    More training for the middle management in leading teams positively. More examination on why deadlines are missed instead of looking to blame.
    Anonymous surveys on employee satisfaction, and more emphasis on team cohesion rather than fault finding.
    A happy team that stands together will work harder for each other.


  7. "There's Better Jobs"

    StarStarStarStarStar
    Voormalige werknemer - NOC Analyst
    Voormalige werknemer - NOC Analyst

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Merkle

    Pluspunten

    Opportunity to learn, people within certain positions are friendly enough to give advice

    Minpunten

    Management will overwork and take advantage of hard-working employees by creating an atmosphere where you're never working "hard enough"

  8. "Great People & Training"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle

    Pluspunten

    Great initial training provided to employees
    Everyone that works in the company is friendly and kind

    Minpunten

    Difficult to develop within the company


  9. "Overall Great Experience"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Software Developer in Charlottesville, VA (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Software Developer in Charlottesville, VA (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht

    Ik heb een voltijdbaan bij Merkle (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    The people in my office are all awesome, friendly, helpful people. They are knowledgeable and I've learned a lot from them. The VP of our Department is a fair leader and empowers you to make a lot of tech decisions.

    Minpunten

    It's basically helping big companies market, so not the most passionate mission. But the work is still interesting.

    Advies aan management

    Keep up the good work, a little faster decision making would be helpful. Sometimes we can be left in limbo and it would be good to know what's going on.


  10. Nuttig (2)

    "Work Hard and—Work Even Harder"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Account in Chicago, IL (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - Account in Chicago, IL (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Merkle (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    —From what I understand, Merkle pays better than most agencies.
    —Has a very entrepreneurial spirit at times although the mentality of corporate (headquartered in Maryland) is making it just that: corporate. So often doesn't have that agency vibe.
    —Can offer clients wide range of services.

    Minpunten

    —Be prepared to have no work/life balance. Kiss your pets and kids goodbye.
    —Teams are understaffed and therefore overworked.
    —VPs on the account side can be unreasonable (see above). Some shouldn't be managing people. I'm not saying they're not talented at what they do, but often these very bright leaders are not the best to oversee staff. While I did not experience such behavior, I saw first-hand how poorly some staff were unfairly treated. (Think lawsuit)
    —Often feels as though you service Merkle internal teams (finance, legal, etc.) more than actual clients.
    —Corporate seems preoccupied with reorganizations (and the mind numbing flow charts that follow) while losing sight of more important issues (unhappy clients)—until it was too late to resolve problems.

    Advies aan management

    —Less "fiddle while Rome burns"
    —Hire more staff. Just because your huge salaries, bonuses and other perks justify having to work insane hours, the lower level employees (director-level and below) deserve more help. This is one reason it's hard for them to retain good employees.
    —The Chicago office seems less happy than other satellite offices around the US and abroad. They definitely get worked the hardest.