Reviews voor Spirit Airlines | Glassdoor.nl

Reviews voor Spirit Airlines

Laatst bijgewerkt 7 februari 2019
312 reviews

Filter

Filter


3,5
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Spirit Airlines President & CEO Robert Fornaro
Robert Fornaro
83 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Great culture"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Miramar, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Miramar, FL (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Spirit Airlines (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Growing airlines, great culture.

    Minpunten

    negative public image, but it is coming along and improving


  2. "A company with opportunity"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - GSA in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - GSA in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij Spirit Airlines (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Benefits, opportunity and family atmosphere

    Minpunten

    Pay could be better. Access for more open communication. Gossip can be a problem between agents.

    Advies aan management

    Leader that can respect their team members and show dignity.
    We are all here for one reason.

  3. "currently employed"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Flight Attendant in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Flight Attendant in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Spirit Airlines (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Union protection and benefits. Will be granted a line based on Seniority after probationary period and reserve status.

    Minpunten

    after training everything seems to flow very smoothly


  4. "Great"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - GSA in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - GSA in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij Spirit Airlines (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    flight benefits, amazing co-workers, approachable supervisors, you can take time off if you get your shift covered

    Minpunten

    None I can think of at this time.


  5. "good place to work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Customer Serv in Elmhurst, NY (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - Customer Serv in Elmhurst, NY (Verenigde Staten)

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Spirit Airlines (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    learn a lot, good experience, friendly colleagues, friendly manager

    Minpunten

    challenging job, need to be mentally strong and be prepared to deal with angry customers

    Advies aan management

    keep improving and innovating and focus more on customer service


  6. "Overall Experience"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Flight Attendant in New York, NY (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - Flight Attendant in New York, NY (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Spirit Airlines (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Flights benefits like with any airline.
    Higher wage compared to other low-cost carriers.
    Jumpseat bidding based on first come- first serve basis.

    Minpunten

    Difficult to commute to base with only 3 flights a day from home.
    Automatic points for any call out.
    Full benefits don't start till after 6 months of graduating.
    No answer when trying to contact IT, or other departments for help on log-ins, crew pay, etc.

    Advies aan management

    Lack of attention for help, is what has many employees leaving for other airlines.


  7. "Ok job with flight benefits"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - CSA - Customer Service Associate in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - CSA - Customer Service Associate in Fort Lauderdale, FL (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan gehad bij Spirit Airlines (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    The people you work with .

    Minpunten

    Management doesn’t care about employees, everyone is just another number. High turnover rate.

  8. "Less Money More Work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Engineer in Miramar, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Engineer in Miramar, FL (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Spirit Airlines (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Really good team members. Fun place to work. Can get things done if you have the right Manager. Good for initial career growth.

    Minpunten

    Too much work. The management doesn't hire enough people to save costs especially in the Technical field.
    Nobody really appreaciates extra effort and work put to improve things.
    Poor benefits and paid time off compared to other airlines.

    Advies aan management

    Please make sure you have enough employees in your technical and engineering teams to support your ever growing fleet. As your fleet grows at least at some point your number of employees should grow.
    Provide better Paid time off, 401K and medical.


  9. "Great place to work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Flight Attendant
    Huidige werknemer - Flight Attendant
    Aanbevolen
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Spirit Airlines (Langer dan 5 jaar)

    Pluspunten

    Love the people and environment

    Minpunten

    Wish the pay was better.


  10. Nuttig (1)

    "All is not as it seems"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Management in Miramar Terrace, FL (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Management in Miramar Terrace, FL (Verenigde Staten)
    Niet aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Spirit Airlines (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Travel benefits are great
    They have a nice corporate culture depending on the group you work in
    Nice mix of young and old-timers
    Nice salary
    Company is growing
    Beers with Peers events
    Down to earth people

    Minpunten

    Senior Management is not what they pretend to be
    There is a tolerance of unprofessional behavior and actions
    Small raises
    No enough vacation time. Forced to call out sick to use your time
    kind of a dictatorship thing going on in some departments
    Senior management lives in a bubble and really does not understand what goes on really.
    The seating arrangement are horrible
    The open office concept is inefficient and distracting
    IT department has its issues
    Work quality is not consistent for peers

    Advies aan management

    Get your act together and clean up the dictatorships
    Offer better benefits (e.g. more vacation time, medical before 90 days)