Reviews voor TransPerfect | Glassdoor.nl

Reviews van TransPerfect

Bijgewerkt op jun 8, 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

2.8
38%
Aanbevelen bij een kennis
41%
Waardeert directeur
TransPerfect CEO Phil Shawe (no image)
Phil Shawe
63 Beoordelingen
  1. "Business Development Stagiair"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige stagiair(e) - Stagiair(e) Business Development 
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk al langer dan een jaar als bij TransPerfect

    Pluspunten

    - Geweldig team - Veel onafhankelijkheid - Kantoor is gevestigd in het centrum - Vrijmibo - Ontspannen atmosfeer

    Minpunten

    - Er was geen bedrijfstour - Werk werd soms een beetje repetitief

    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    TransPerfect2019-05-06
  2. Nuttig (5)

    "Hoge eisen, laag standaard"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Vertaler in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij TransPerfect gewerkt

    Pluspunten

    Je hebt een (minimaal) inkomen

    Minpunten

    Ze eisen veel van je, maar hebben lage standaarden voor hun eigen werk. HR spreekt heel moeizaam Engels, telefoongesprekken verliepen stroef. Je wordt verwacht constant klaar te staan, over te werken, en dat voor een minimaal salaris. Communicatie is niet echt een ding vanuit hogerop.

    Advies aan management

    Waardeer je linguïsten en vertalers, zij zijn de backbone van het bedrijf. Betaal ze fatsoenlijk.

    TransPerfect2017-08-11
  3. "Freelance translator"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer 
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij TransPerfect

    Pluspunten

    Ongoing job, friendly and helpful PM's

    Minpunten

    ALWAYS belated PAY. I ALWAYS have to submit a late payment notification. ALWAYS, every month

    Advies aan management

    TP payments should be revamped into an efficient, FRIENDLY and transparant system

    TransPerfect2017-05-31
  4. Nuttig (2)

    "Overtaal utrecht"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Utrecht
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij TransPerfect voor 5 jaar

    Pluspunten

    Efficiënt verdienmodel, waar na een lastige overgang naar tpt inmiddels de rust is weergekeerd.

    Minpunten

    Werkdruk lag een jaar geleden hoog, maar is inmiddels genormaliseerd.

    TransPerfect2016-05-17
  5. Nuttig (4)

    "Sweatshop-achtige praktijken"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Project Manager in Amsterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik heb korter dan een jaar als bij TransPerfect gewerkt

    Pluspunten

    De collega's zijn aardig. Tenminste, degenen die nog niet zijn gehersenspoeld.

    Minpunten

    Te veel om op te noemen.

    Advies aan management

    Betaal je mensen meer dan minimumloon. Laat ze niet verplicht en onbetaald overwerken.

    TransPerfect2015-10-14
  6. Nuttig (3)

    "Te veel eisend"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer 
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht

    Ik werk voltijd bij TransPerfect

    Pluspunten

    Haast geen pluspunten maar je leert veel

    Minpunten

    Veels te veel eisend, chaotish en geen leuke werksfeer. Ik wil zo snel mogelijk een andere baan.

    TransPerfect2015-05-28
  7. "Veeleisende functie maar biedt carrièremogelijkheden"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Projectcoördinator in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij TransPerfect

    Pluspunten

    Internationale omgeving, variabele werkdruk, kansen om te groeien

    Minpunten

    stressvol, lange uren, strakke deadlines, hoge druk om continu het beste te leveren

    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    TransPerfect2014-06-28
  8. Nuttig (14)

    "Voor Overtaal werken is geleidelijk aan erger geworden sinds ze overgekocht werden door Transperfect"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Vertaler in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij TransPerfect voor 3 jaar

    Pluspunten

    Het heeft me kennis laten opdoen, ook in terreinen waar ik niet in thuis was. PMs zijn over het algemeen aangename mensen.

    Minpunten

    Ik begon ongeveer 4 jaar geleden voor Overtaal te werken, toen ze me aanbevolen werden door mijn respectabele collega's die goede tarieven en veel jobs van hun kregen. Ik begon voornamelijk met het maken van EU vertalingen (mijn vakgebied). Ik had enkele vaste klanten voor wie ik via hen werkte, en hoewel ze mij veel minder betaalden dan mijn collega's was het interessant werk. Ik deed veel ervaring op en de Project... Managers leken oprecht om kwaliteit te geven en leken te weten wat ze deden (zij hielden voor lange tijd het EU contract vast en deden goed werk voor deze vertalingen). Toen eindigde het EU contract en begon ik meer jobs voor hen te doen, vaak in de medische sector (waar ik nu veel expertise in opgedaan heb, maar op dat ogenblik was ik vrij onervaren). Geleidelijk aan vertrokken er meer en meer competente Nederlandse PM's die werden vervangen door jonge PMs van over de hele wereld. Velen van hen zijn heel aardig, maar het uitleggen van de fijne kneepjes van het Nederlands aan hen in het Engels leidt tot nogal wat verwarring. Het is voor mij niet ongewoon om de Nederlandse constructies van de klant aan hen uit te leggen. Het is ook vrij duidelijk dat ze gedwongen worden om tegen de vertalers te liegen dat ze "beter betaalde jobs in de toekomst" krijgen, dat "dit een nieuwe klant is", dat "we hier echt geen budget voor hebben, je zou ons een enorme gunst doen, we zoeken een heel goede vertaler voor deze tekst", of dat "deze nalezing slechts twee uur zal duren" maar die uiteindelijk 6 uur duurt. Vaak aanvaard ik een vertaling, in de waan dat ze mij het tarief zullen betalen dat we jaren geleden overeengekomen waren, maar waarna ze me vervolgens - nadat ik de vertaling aanvaard heb - vertellen "oh, maar ons budget voor deze vertaling is slechts xxx", en waar xxx ongeveer de helft is van mijn normale - al lage - tarief. Of ik ga akkoord, en dan zie ik op de PO dat ze mijn starttarief gebruiken dat sindsdien al opnieuw onderhandeld is, en wanneer ik er iets van zeg, zeggen ze "oeps, ik zal je oude tarief gebruikt hebben, ik zal het snel aanpassen". Ik heb hen onlangs gevraagd of ze een nota in hun nieuwe systeem konden zetten om mij geen vertalingen meer te sturen waarvoor ze mijn minimumtarief niet kunnen betalen, en er werd gereageerd dat "als er ruimte is voor onderhandelen, kan je op onderhandelen klikken en proberen tot aan je minimumtarief te onderhandelen" en dat dit "een stuk minder omslachtig was dan over en weer mailen". Onderhandelen *tot* aan mijn minimumtarief? Ik moet zeggen dat ik een beetje verontwaardigd was... Een tijdje later werd ik gecontacteerd door het kantoor in Barcelona aan wie ik aanbevolen werd door Overtaal, ik vulde al het papierwerk in en kwam er vervolgens achter dat ze niet meer dat hun standaardtarief van 0,08 USD konden bieden. Ik heb beleefd geweigerd en gezegd dat ik niet voor een dergelijk tarief wilde werken en dat ik niet de intentie had voor om iedere job te moeten onderhandelen zoals ik dat nu bij Overtaal doe. Ze probeerden me te overhalen met onzinnige argumenten als "je zal veel werk van ons ontvangen" (tegen 0,08 USD als norm en dus het waarschijnlijk onbereikbare maximumtarief? Nee danku), "het komt allemaal vanuit de VS dus je hoeft geen belastingen te betalen" (ik denk dat zij niet beseffen hoe ons belastingsysteem werkt... het zou trouwens ook betekenen dat ik terug 10% verlies op de wisselkoers en transactiekosten), enz. Ik weerlegde deze argumenten en heb sindsdien niets meer van hen gehoord. Ze blijven ook op belachelijke uren werken, het gebeurt vaak dat ik mails van hen krijg om 23u op een vrijdag. Ik vind het niet erg om in het weekend of 's nachts te werken, maar dat doe ik omdat ik ervoor kies, omdat het handiger is aangezien ik minder afleiding heb of mensen die me constant mailen. Ik hou er niet van om op ieder moment beschikbaar te moeten zijn. Voor iedereen die voor hen wil werken, dit is de kern: Ze blijven aandringen voor lagere en lagere tarieven, en hebben de grens van belachelijke tarieven lang geleden al overschreden. Ze verwachten vertalingen van goede kwaliteit aan deze tarieven, maar hebben geen idee wat kwaliteit is (aangezien ze meestal de doeltaal niet spreken). Ze zullen iedereen aannemen die bereid is om aan hun tarieven te werken (zoals blijkt uit de zeer lage kwaliteit van de vertalingen die ik voor hen heb nagelezen). Hoewel de PMs aardig zijn, is het hun taak om te proberen je op te lichten, en de constante e-mails heen en weer zijn zeer tijdrovend en vermoeiend.

    Meer weergeven

    Advies aan management

    "If you pay peanuts, you get monkeys." Probeer linguïsten aan te werven in plaats van apen, als freelancers en als PMs.

    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    TransPerfect2014-04-18
  9. Nuttig (12)

    "Toen TransPerfect Overtaal kocht, wat eens een premium vertaalbureau was, werd een cynisch, gulzig zakelijk monster"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige contractwerker - Vertaler in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik werk bij TransPerfect voor 8 jaar

    Pluspunten

    Ik werkte graag voor Overtaal voordat ze werden overgenomen door TransPerfect. Overtaal was een van de weinige organisaties die zich niet uitsluitend gericht heeft op de korte termijn winsten, maar waar men echt gaf om de kwaliteit van het uitgevoerde werk, haar medewerkers en de externe vertalers. Na Overtaal werd overgenomen door TransPerfect, werd het maximaliseren van de winst de enige zorg.

    Minpunten

    TransPerfect heeft een zeer slechte reputatie onder vertalers. De tarieven behoren tot de laagste in de industrie en je zult vaak merken dat je in de handen bent van ongekwalificeerde projectmanagers die geen flauw idee van vertaling hebben (grote kans dat dit hun eerste baan is, direct na de universiteit, geen taalkundige achtergrond, minimale training). Nadat Overtaal was overgenomen, was er een ware exodus... onder eigen medewerkers, die werden vervangen door ongekwalificeerde en onderbetaalde starters. Kwaliteit leed enorm, en een groot aantal grote klanten werden verloren. De tarieven betaald aan externe vertalers werden verminderd met ongeveer vijftig procent, wat ook weer leidde tot een uittocht van vertalers (die worden door TransPerfect "verkopers" genoemd worden - een veelbetekenende teken). Betalingsachterstanden waren aan de orde van de dag en je moest drie maanden wachten voordat betaald worden weer normaal werd. Daarnaast rekende TransPerfect 20 dollar "betaalkosten" per transfer, dat van elke factuur werd afgetrokken. Hierdoor verloor ik een paar honderd dollar. Mijn medewerking werd gevraagd om een grote EU-offerte te winnen. TransPerfect vroeg me om een ondergetekend CV in te dienen, waarin stond dat ik zou werken voor TransPerfect als de offerte gewonnen werd. Echter, een van de projectmanagers (die later natuurlijk vertrokken is) vertelde me dat, hoewel de cv's van de best gekwalificeerde vertalers als offerte documenten zouden worden voorgelegd, TransPerfect al besloten had dat geen van hen zou worden gebruikt voor de baan, omdat goedkopere vertalers beschikbaar waren. Het feit dat deze vertalers grotendeels ongeschikt waren was volstrekt irrelevant. De cv's van gekwalificeerde, ervaren vertalers zouden worden gebruikt om de aanbesteding te winnen, maar het werk zou worden gegeven aan anderen die ongekwalificeerd en onervaren - maar goedkoop waren. Ik weigerde mijn ondertekend CV in te sturen en dit was het einde van de samenwerking met Overtaal/TransPerfect. Gelukkig heeft de truc niet gewerkt en heeft TransPerfect de aanbesteding niet gewonnen. Gebaseerd op LinkedIn profielen, zijn vrijwel alle project managers waarmee ik werkte nu vertrokken. Gebaseerd op vertaalopdrachten aan mij toegestuurd door andere instanties, hebben veel ex-Overtaal klanten besloten om hun bedrijf bij een ander bureau te plaatsen en merk ik dat ik dezelfde documenten vertaal voor dezelfde klanten - maar niet via TransPerfect.

    Meer weergeven

    Advies aan management

    Als relatieve buitenstaander, is het moeilijk om advies te geven. Het lijkt mij dat de enige focus van TransPerfect ligt op het verdienen van geld, het maakt niet uit hoe, medewerkers, klanten en vertalers worden allemaal gezien als legitieme bronnen van inkomsten. Ik betwijfel of deze bedrijfsfilosofie duurzaam is.

    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    TransPerfect2014-02-28
  10. Nuttig (17)

    "Niet aan te raden."

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Director of Business Development 
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik heb voltijdgewerkt bij TransPerfect voor meer dan 3 jaar

    Pluspunten

    Wat een opluchting wanneer je de deur voor de laatste keer achter je dicht laat vallen en je je hebt kunnen losrukken van dit bedrijf.

    Minpunten

    Ik werkte als directeur van Business Development bij TransPerfect. Hoewel mijn titel misschien indrukwekkend klonk, kwam het erop neer dat ik constant moest cold-callen, enveloppen moest vullen en halve waarheden of gewoon leugens moest vertellen aan naïeve klanten. Dat is wat iedereen in de verkoop doet. Het is een aanvaarde manier om je geld te verdienen. Klanten worden beschouwd als sukkels. Als ze dom zijn,... verdienen ze het om te worden bedrogen. De algemene sfeer is zeer negatief. Als een klant een grote bestelling plaatst, merk je geen dankbaarheid dat je hebt kunnen verkopen, enkel leedvermaak dat de klant zo dom was je verhaal te geloven. Nog nergens anders ben ik ooit zo’n vreemde mentaliteit tegengekomen. Het spel is hier niet om te winnen, maar om anderen te zien verliezen. Veel mensen om je heen zijn zware drinkers (bij TransPerfect ‘work hard, play hard’). Collega's proberen klanten te stelen van elkaar (bij TransPerfect ‘een gezonde, competitieve sfeer’). Je speelt het spel door ze klaar te zetten voor mislukking in je verslagen. Als ze de stress niet meer aankunnen heb je de kans hun accounts over te nemen en commissie weg te steken. Je loon is gebaseerd op een voorschot op commissie. Je commissie is je enige inkomen, en deze wordt betaald als voorschot op je bonussen. TransPerfect probeert altijd je commissie in te houden door middel van krankzinnige eisen rond prijsstijgingen en winst. Als een verkoop te laat wordt gefactureerd (waar je geen controle over hebt) verlies je je commissie. Als je de minimum winst niet hebt gehaald, hetzelfde verhaal. Als een klant te laat betaald, geen commissie. Als een klant een probleem heeft met de kwaliteit wordt je commissie ingehouden. Dit ingewikkelde systeem van boetes, inhoudingen en sancties wordt in heel het bedrijf toegepast op elke verkoop. Zowel projectmanagers als vertalers worden bestraft onder eender welk voorwendsel. De klant betaalt natuurlijk altijd volle pot. En ocharme de klant die een factuur tweemaal betaalt door een boekhoudkundige fout. Dat bedrag zullen ze nooit terugkrijgen. En raad eens wie ze komen lastig vallen om hun geld terug te krijgen? De verkoper natuurlijk, want hij is de contactpersoon. Als je ontslag neemt zal je de bonussen die ze jou verschuldigd zijn niet meer krijgen. TransPerfect zal je voorschot op commissie opnieuw berekenen en altijd tot de conclusie komen dat je het bedrijf geld verschuldigd bent, in plaats van andersom. Vermijd deze plek.

    Meer weergeven
    Vertaald uit het Engels
    Toon origineel
    TransPerfect2014-01-15
Er zijn 17 reviews gevonden