Pluspunten
Supervisor, oftewel de spreekbuis van het management, is aardig genoeg, collegas zijn geweldige mensen
Minpunten
Management van het bedrijf is erg slecht en heeft weinig loyaliteit richting haar werknemers, ze bieden totaal geen voordelen en laten werknemers alles uit eigen zak betale. Ze hebben ook stricte en bindende contracten die voorkomen dat je wat voor rechten dan ook hebt. Het enige waar ze iets om geven is hun contract met de stad Toronto, waar zo al zo'n slecht werk leveren dat elke fout onmiddelijk tot ontbinding kan leiden. Senioriteit betekent niks voor dit management, ze hebben mensen er uit gegooid die meer dan 10 jaar voor ze gewerkt hebben omdat ze weigerden diensten te ruilen. Die specifieke man was Hoang, moge god zijn ziel zegenen, Crossdock Systems peigerde deze man tien jaar lang af als een gedempte ezel en hield hem al deze tijd op hetzelfde salaris- illigale praktijken- Allemaal omdat hij geen engels sprak. Het bedrijf gedijt bij het hebben van ongeschoolde werknemers die hun rechten niet kennen of in een lastige financele positie zitten waardoor ze hun baan niet kunnen opzeggen.
Over het werk - ik heb hier 3 jaar gewerkt, waarbij ik naar meer dan 50 adressen per dag gegaan ben om vuilnis en recyclingbakken te legen. Er is geen WSIB dus als je jezelf bezeerd wordt je aan de kant geet en vervangen, of je kan doorwerken met een hernia wat andere chauffeurs doen als je kan geloven hoe verschrikkelijk dat is. Ik werkte meer dan 11 uur per dag, bedekt met het vuil van herbruikbare bakken en meer dan 200 kilometer rijdend per dag, waarvan de helft woonstraten zijn. Je moet betalen voor je eigen truck en het onderhoud, en voor de benzine en alle andere uitgaven zoals elke week nieuwe kleding, dagelijkse handschoenen, veiligheidskleding, sterke zeep voor je lichaam als je klaar bent. Ik heb zelf een huidconditie opgelopen voor ik ontslagen werd, waar geen behandeling voor is.