Overwerkt - werkgeversreview Besturingstechnicus iii bij Dematic

2,0
5 jun 2013
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

Er is hier veel geld te verdienen, als je bereid bent om je familie, vrienden, of iets wat op een sociaal leven lijkt op te geven. De meeste werknemers zijn erg makkelijk om mee te werken.

Minpunten

De verwachtingen zijn dat je constant bereid moet zijn om te reizen, of een enorm aantal uur wil werken, wat overweldigend kan zijn. Als je toevallig een baan hebt waar je minder moet reizen is er bijna geen compensatie nadat je er de 10 uur per salarisperiode overwerken er af haalt. Hiervoor was dit een maatregel om ons bedrijf weer op de rails te krijgen na een moeizame periode voor het bedrijf (we hebben allemaal offers gemaakt), maar nu is het de norm geworden. Elke keer dat ik me omdraai is er weer iets nieuws waar we niet meer voor betaald krijgen. Er is ook de dreiging dat als je veel reist je niet betaald krijgt voor de reis en deze uit je eigen zak moet betalen als je niet alle formulieren op de juiste manier invult en goedgekeurd krijgt. Het trainen van nieuwe werknemers is op zijn best minimaal. Meestal worden ze naar de locatie gestuurd en krijgen ze te horen dat ze maar moeten bellen als ze dingen niet begrijpen of in de problemen raken. Uren tijdens het reizen kunnen zorgen voor dagen van 10-18 uur. Er zijn meerdere reizen geweest waar ik meer dan 30 uur achter elkaar wakker ben geweest. Meestal is het veldwerk minimaal bezet en wordt er verwacht dat je dubbele diensten draait op maar 3-4 uur slaap. Je krijgt alleen betaald voor het reizen als je tijdens normale werktijden reist. Dus als je op de dag dat je naar een locatie moet gaat reizen, en het duurt tot middernacht voor je thuis bent, krijg je slechts tot 17:00 uur ESTbetaald (ook al ben je in een andere tijdzone). Onredelijke veiligheidsstandaarden worden geforceerd op werknemers ''gewoon omdat''. Je ziet vaak dat je naast een klant staat die slippers, korte broek, en een t-shirt draagt, terwijl jij laarzen met stalen neuzen, lange broek, shirt met lange mouwen, helm, en veiligheidsbril met oogkleppen draagt. Deze maatregelen zijn er altijd wanneer je op de locatie van een klant bent, ook al zijn deze ARBO regels niet vereist. Als je klaagt wordt er op je neergekeken alsof je een ongeleid projectiel bent en een gevaar voor je collega's. ''Je wilt veilig werken, toch?''. Vaak stuur HR de mensen op pad wiens enige taak in het leven is om tegen je te schreeuwen (letterlijk) voor het niet naleven van deze regels. De nieuwe kamertjes (6x7) zijn ongelofelijk demoraliserend. Het is niet toegestaan om iets te hebben wat boven de 1.2 meter hoge muren uitkomt, en er is bijna geen opbergruimte. Er is geen privacy voor de momenten waarop je iets persoonlijks moet bekijken (zoals je salaris of informatie over de zorgverzekering, wat alleen toegankelijk is vanuit het bedrijf en op de site van het bedrijf. De mentaliteit dat 'dit is beter dan alles wat je kan vinden' is zowel kinderachtig als kortzichtig. Ze claimen dat HR informeert bij andere bedrijven om er zeker van te zijn dat we beter betaald krijgen, maar vaak krijgen onze nieuwe werknemers te horen van de universiteiten waar ze opgeleid zijn dat ze meer zouden moeten verdienen (10-20% meer). Als je goed bent in wat je doet, zal je beloning zijn dat ze je nog meer werk geven. Het beoordelingsproces is absoluut NIET gebaseerd op prestaties. De managers zijn zo ver verwijderd van wat je in werkelijkheid doet dat het bijna onmogelijk is voor ze om je prestaties objectief te beoordelen, en daarom niet gekwalificeerd zijn om te oordelen over loonsverhogingen. Vaak zie je dat mensen die het totaal niet verdienen loonsverhoging krijgen en degene die het verdienen minimale of geen verhoging krijgen. Het wordt gestimuleerd om op vakantie te gaan, maar je moet dat 3-6 maanden van tevoren aanvragen. Dit zorgt er voor dat het extreem moeilijk wordt om iets te plannen EN het voor elkaar te krijgen. Een gebrek aan planning vanuit het hogere management betekend dat je vaak meemaakt dat je op een vrijdagavond verteld wordt dat je naar het vliegveld moet, net voordat je er klaar voor bent om naar huis te gaan om tijd door te brengen met je familie. Eén persoon moest zelfs zijn hele jubileumreis annuleren omdat een manager erop stond dat die persoon ter plaatse was was terwijl vele anderen in hun plaats had kunnen gaan. Dit gebeurt vaker dan je je kan voorstellen. $35 per maand is alles wat je krijgt voor je mobiele budget, maar je bent zoveel meer aan de telefoon dan de $35 zal dekken. Dagvergoeding is slechts $39 per dag, ongeacht wat het lokale dagtarief is (tenzij je in LA, Chicago, Boston of NY City bent, wat zeldzaam is) EN ze zullen het ontbijt van die dag af halen als ze erachter komen het hotel waar je verblijft ontbijt serveert (ook al ben je meestal al vertrokken voordat ze beginnen met het serveren van het ontbijt). Klanten krijgen heel andere dingen beloofd dan wat aan je verteld wordt dat er verkocht was, en als de klant van streek is zal jij, en niet de verkoop- of projectmanager, het moeten oplossen. Daarna wordt je uitgescholden omdat je te veel geld aan het project besteedt, ook al heeft iemand het geld dat je wilt uitgeven mondeling goedgekeurd.

avatar
Reactie van Dematic
12y
Bedankt voor je feedback. Het spijt me zeer te horen dat u zo gefrustreerd bent en moedig u aan om uw zorgen aan Human Resources te melden. Dematic heeft een aanzienlijke groei doorgemaakt en schrijft veel van dit succes toe aan onze uitstekende medewerkers. Dematic-leiders zetten zich in voor continue verbetering door middel van product- en medewerkerontwikkeling en hebben zwaar geïnvesteerd in beide gebieden. Veiligheid heeft de hoogste prioriteit. Onze veiligheidsnormen kunnen niet worden aangetast. Hoewel ik kan begrijpen dat dit van tijd tot tijd vervelend kan zijn, is het voor het welzijn van al onze werknemers, verkopers en klanten absoluut noodzakelijk om veilige werkmethoden te volgen. Dematic heeft het geluk gehad updates en verbeteringen aan onze faciliteiten aan te brengen. De nieuwe kantoorconfiguraties stimuleren open communicatie en creativiteit. Hoewel het voor sommigen een aanpassing was, zien we nu al een positieve impact van de verandering in werkruimtes. Andere wijzigingen die we hebben aangebracht zijn de cafetaria op het terrein, het eigen fitnesscentrum en extra parkeergelegenheid. Ik moedig u nogmaals aan om uw zorgen aan Human Resources of uw manager voor te leggen. We waarderen vaste medewerkers en verwelkomen constructieve feedback. Neem gerust contact op met een HR-vertegenwoordiger.

Ontdek andere reviews over Dematic

5,0
11 jun 2026
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

Good place to work, really

Minpunten

Growth opportunities are slow and limited

3,0
19 jun 2026
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

High growth industry Good work-life balance Decent culture at the ground level and lower management Remote work Job security Healthy outlook on A.I. Upper management willing to listen Parental leave

Minpunten

Increasingly inefficient internal processes enacted by high-level leadership Growth of outsourcing Global engineering talent underutilized Lack of synergy between departments, offices Slow to innovate Former coworkers mention difficulty transferring between Dematic and KION Group family companies, we lose experience to competitors' headhunting

Bekijk reviews op: Nuttig|Beoordeling|Datum|Alle