Pluspunten
1. Projecten zijn prima. 2. Collega's op kantoor zijn prima. Simpele, hardwerkende mensen met wie je kunt samenwerken. 3. 50% korting op de sportschool, daar hebben ze een dealtje mee.
Minpunten
1. Er heerst een goede agent-/slechte agentsituatie. Er zijn 2 CEO's. 2. Je moet vreselijk rekbaar zijn... 12 uur per dag werken. Als je na 9,5 uur vertrekt, kijken andere collega's je aan alsof je te vroeg vertrekt. Het is de norm geworden voor deze mensen dat je niet weg mag voor je 12 uur hebt gewerkt. 3. Ze laten je geen ontslag nemen. Als je ze vertelt dat je weg wilt, claimen ze eerst dat 'het bedrijf alleen dankzij jou gegroeid is'. Als je je daar niet geflatteerd door voelt, laten ze hun ware aard zien en laten ze je wachten op je ontslagpapieren. 4. Je moet begrijpen dat dit bedrijf wel goede, eerlijke mensen heeft en dat het bedrijf daar het meest uit probeert te halen. Ze kennen iedereens zwaktes, en gebruiken die ook waar nodig. Ze zijn zeer goed in manipulatie, en geloof me, in het manipuleren van hun werknemers. Ik zou liever een woord in Hindi-straattaal gebruiken voor dat 'manipuleren', maar dat zou niet professioneel zijn. Maar dat woord is perfect voor wat men hier doet. 5. Laten we het maar niet over het salaris hebben. Ik vertelde mijn collega's nooit over mijn pakket. Niet omdat ik dat niet wilde, maar omdat ik me schaamde. Mijn pakket was vergelijkbaar met een beginner van NY MNC, en dat terwijl ik al zoveel ervaring had. Tenslotte denk je misschien dat ik lieg over er ook goede recensies over dit bedrijf zijn geschreven... Die goede recensies zijn geschreven door de werkgevers van het bedrijf zelf. De recensieschrijver was een van mijn collega's. Dus gewoon om een positief beeld van het bedrijf te schetsen hebben ze 1 persoon een paar goede recensies laten schrijven. Je kunt gemakkelijk zien welke nep zijn als je de positieve en de negatieve recensies vergelijkt. Er zit een duidelijk enorm verschil tussen de recensies met 4 of 5 sterren en die met 1 of 2 sterren. Het is niet eens een MNC. Het is gewoon een bedrijf in de vorm van 2BHK met ongeveer 30/40 mensen. Zoveel waren het er tenminste toen ik wegging, want de vertrek-/aannameratio is 1:2. Elk jaar verlaten twee keer zoveel werknemers het bedrijf als dat er nieuwe mensen worden aangenomen. Ik hoop dat ik zo een duidelijk beeld heb gegeven van dit bedrijf. Ik heb genoeg geleden tijdens mijn aanstelling. Als je toch bij dit bedrijf mocht gaan werken, kom dan later terug en lees mijn recensie nog eens. Je zult het met ieder punt eens zijn.