Pluspunten
Je krijgt een prima salaris omdat je geen ervaring hebt, maar na 3 of 4 maanden wordt duidelijk dat je onderbetaald wordt.
Minpunten
Geen bescherming tegen loonsverlagingen door aannemers. Fedex ondermijnt constant de bezorgers en is buitengewoon bekrompen. Geen kwaliteitsvolle baantraining, ik heb meerdere nieuwe chauffeurs zien rijden zonder hun rijexamen af te leggen. Veel verbroedering en vriendjespolitiek onder aannemers en Fedex-managers. Geen ruimte voor vooruitgang, want je bent een coureur en dat is alles wat ze je ooit zullen laten zijn. Absoluut geen zorgen voor uw veiligheid of welzijn, u bent gewoon een warm lichaam voor hen. Het aannemersysteem is opgezet om Fedex een manier te geven om nooit verantwoordelijkheid te nemen en altijd alles op chauffeurs te zetten. Geen verantwoordelijkheid voor hun eigen werknemers, ze zijn niet verplicht om drugstests te doen, krijgen geen berisping voor het gooien van pakketten, enz. Geen ziektekostenverzekering, geen betaald verlof of vakantiedagen, Een chauffeur stapte ooit van haar truck en brak haar enkel terwijl ze op de terminal was en kreeg geen enkele vorm van vakmanschap. We worden constant geadviseerd om te liegen over inlog- en rijtijden, wat een DOT-overtreding is. Samengevat, ze geven niet om je en dit zou alleen een tijdelijke baan moeten zijn, zodat je een kans hebt op een goed salaris totdat je een betere baan vindt.