Pluspunten
Er is een hoge mate van autonomie om je werk als veldprofessional uit te voeren. Het was noodzakelijk om je focus te houden op de problemen van de klant en de levering. Het leveren van service en een hoog niveau van persoonlijke service aan klanten was zijn eigen beloning.
Minpunten
Het was voor mij duidelijk dat de problemen als professional in dit bedrijf zeker binnen het bedrijf lagen. Elk probleem met de klantenservice werd verwelkomd, omdat het je focus hield op wat nodig was en niet op wat er binnen de muren van het bedrijf waanzinnig was. Het management was altijd ineffectief om te leiden en te begeleiden, maar ze waren ook niet in staat om uit de weg te blijven en om doorgewinterde mensen technische service te laten verlenen. In veel gevallen had het personeel tientallen jaren ervaring met wat ze deden. Het lijkt erop dat deze hoeveelheid tijd, in een bepaalde discipline, het competentieniveau van de uitvoerende persoon rechtvaardigde. Het management had een gebrek aan kennis en hield vast aan willekeurige overtuigingen over hoe dit bedrijf te groeien of zelfs in stand te houden. We weten allemaal dat de huidige oplossingen niet effectief zijn met behulp van tien jaar oude methoden.