Pluspunten
Snowflake heeft een fenomenaal product. De oprichters waren echt revolutionair en hebben iets gebouwd dat gedifferentieerd is en leidt tot geweldige klantresultaten. Mensen geven voor het grootste deel echt om het succes van klanten. De toekomst is rooskleurig als ze intern alle onrust kunnen overwinnen. Klanten moeten enthousiast zijn over waar het product naartoe gaat, maar mogen vanwege de werkomgeving niet te gehecht raken aan het verkoopteam waarmee ze werken.
Minpunten
De externe perceptie is dat iedereen in de verkoop het kapot maakt, maar dit is verre van waar. De meeste vertegenwoordigers komen niet in de buurt van het doel, maar externe recruiters brengen cijfers naar buiten die van de hele wereld zijn, maar niet in de buurt van de waarheid. Het is waar dat het verloop erg laag is, aangezien de meeste verkopers hopen op een liquiditeitsgebeurtenis en vasthouden aan de rit. Massale overhuur heeft geleid tot zeer kleine territoria (in veel gevallen 1-3 accounts) en een aanzienlijk aantal vertegenwoordigers dat geen geld verdient, maar het hogere management haalt nog steeds hun quota vanwege overbezetting. Vriendjespolitiek is ongekend hoog met een volledige verandering van het senior management. Iedereen kijkt over zijn schouders of ze de volgende zijn om plaats te maken voor hun vervanging. De cultuur is de afgelopen zes maanden echt achteruitgegaan.