Pluspunten
1. Het beleid van thuiswerken is goed 2. Boven de marktconforme vergoeding. 3. Je gaat aan de slag met getalenteerde teamleden. 4. Het beleid voor jaarlijkse bonussen en schenkingen is goed. 5. Er zijn maar weinig teams die goed werk doen met behulp van de nieuwste technologieën en de rest houdt gewoon de bestaande spullen in stand.
Minpunten
1. Als je in een aantal core / legacy-producten terechtkomt, denk dan dat je gedoemd bent, alleen bugfixes, productieproblemen en kleine functies. 2. Zeer oude codebasis, waar niemand zich concentreert op verbetering en het ergste is dat ze dezelfde rotzooi gebruiken om naar de cloud te gaan in plaats van nieuwe technologieën te gebruiken. 3. Er zijn veel mensen in het bedrijf van 10-15 jaar. Al deze mensen concentreren zich alleen op het oplossen van problemen en genieten van de balans tussen werk en privé. Managers richten zich alleen op hen en nieuwe medewerkers worden gedumpt met het onderhoud en het handmatige werk. 4. Er zijn maar weinig softwarearchitecten die echt goed zijn en hun product verder ontwikkelen, zoals Integration Cloud, maar voor andere cloudproducten praat de architect meer over zakelijke dingen dan over het daadwerkelijke technische ontwerp. U krijgt nooit duidelijke antwoorden die u van een architect verwacht. Omdat architect in het bedrijf zit van een heel lang bedrijf, kan niemand hem iets zeggen. 5. Micromanagement is nu naar het hoogste niveau gestegen, waar managers zich concentreren op het leveren van alleen functies en niet op codekwaliteit of productkwaliteit.