It all depends on your upper management and how you make it out to be! - werkgeversreview Shift Supervisor bij Starbucks

4,0
6 okt 2009
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

flexible hours, great benefits- health, dental, 401K, stock, & considerably easy job (all you have to do is make coffee!) As i said in the headline, it really depends on the competence of your management. If they know the ins and outs of the daily inventory, types of customers, how to schedule and deploy baristas/shift supervisors (Some people are meant to work in the morning and some at night). I find that their attitude trickles on down to the rest of the workers. I had a great manager who was dedicated to his job and always tried to do what's fair. I was one of his closest friends but he never showed favoritism and always called me out on things that I did wrong or could have done better. Of course, he did love me because I had a great work ethic. My manager gave me constructive criticism on a daily basis so it was easy to grow and learn. There is a method to it all. You have to have the proper deployment, have people assigned to tills according to their hours and capabilities. Once, I had one of my baristas assign a till on the wrong side and it ended up being a nightmare with giving out breaks and lunches. The stock is the best part of this job- Starbucks is a company where they lost a ton of their revenue but still made a profit. That just shows how smart and business savvy this company is.

Minpunten

You have to deal with customers who understand that Starbucks has a "Just Say Yes" policy and will abuse it to no end. I once had a customer who tried to return an OPENED cd and threw the line, "Well, my friend works for Starbucks and you have to say yes." My asst. manager ended up giving her the refund but threw away the cd in front of her. One of the worst things is if you have incompetent or apathetic co-workers (Called partners in the company). I knew a lot of partners who decided that working at Starbucks was another way to indulge in laziness. This results in "bottleneck" lines and unhappy customers. Yes, working at Starbucks is not all that luxurious but I still took pride in my job and worked hard. Another con is when you work 35-40 hours a week and have sensitive skin, all that steam will make you sweat and dry out your skin. My fingers were so dry by the end of my 4 years working there, that they started to crack and bleed while working. I wore gloves but I found they were streaked with blood by the end of my shift. If I took a couple of days off, my fingers would heal completely but as soon as my shift started, they were cracked. Of course, this is a rare case but still a fair warning. Tips are not that great. You work 35-40 hours and you still make about 90 bucks for a week's worth. I worked in a high volume store but because of the recession, people are less willing to give tips.

Ontdek andere reviews over Starbucks

5,0
23 jun 2026
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

Fast pace and new experience

Minpunten

Took the brunt of negative customer interactions

4,0
22 jul 2014
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

De voordelen zijn uit het zicht. Ik kreeg Starbucks-aandelen aangeboden na mijn eerste jaar, evenals 401k via Fidelity en een fantastisch Blue Cross Blue Shield-ziekteverzekeringsplan. U kunt met dat plan uw hele gezin dekken, en het kan ook binnenlandse partners zijn. Ik kreeg elke week een pond gratis koffie en de hele dag gratis koffie (hoewel ik denk dat dat specifiek was voor mijn winkel, die de regels ombracht). Er is ook een hotline voor medewerkersondersteuning die u kunt bellen als u problemen ondervindt in uw persoonlijke leven. En HR reageert echt - ze zullen je niet als een onruststoker zien als je legitiem een probleem hebt. Ze zullen het afhandelen. Ook seksuele geaardheid en genderidentiteit zijn opgenomen in hun antidiscriminatiebeleid. Geen van de homo's of lesbiennes in mijn staf kreeg er rotzooi van, ook al was ongeveer de helft van de staf rustig conservatief christelijk en republikeins. Als je een mensenmens bent, ontwikkel je relaties met de stamgasten en is het leuk om hun dag goed te maken. Ik vond het behoorlijk lonend om drankjes te maken. Ik hield van de artistieke kant ervan. En nogmaals, de gratis koffie ... gewoon geweldig. Ze zijn meestal ook behoorlijk flexibel wat betreft planning, dus het is ideaal voor als je twee banen hebt of student bent. Ik werkte met mensen van in de vijftig die hun eigen carrière hadden, maar voor de ziektekostenverzekering parttime bij Starbucks werkte. Het vakantietijdsysteem is ook best aardig. Ik werkte met een man die daar 10 jaar was en een maand op vakantie ging naar zijn thuisland. Het personeel kan erg krap zijn ... of ze kunnen erg gemeen zijn. Maar teamwork wordt beslist aangemoedigd. En voorbeeldig werk wordt erkend. In een 8-urige ploeg krijg je drie pauzes: een lunchpauze van 30 minuten en twee pauzes van 10 minuten. Je krijgt ook af en toe die geweldige klanten en je leeft voor het zien ervan. We hadden vier klanten die elk jaar rond Kerstmis 100 dollar in onze fooienpot stopten. Soms kunnen die mensen je dag goedmaken met de dingen die ze zeggen en doen.

Minpunten

Als je in een winkel werkt die hun zout waard is, zullen ze je tot op het bot bewerken. Vooral in een grote of grote winkel is er zoveel te doen, zoveel schoon te maken. Een persoon in de ochtendploeg zal absoluut de waanzin van een ochtendspits hebben, maar van een avondpersoon moet worden verwacht dat hij de avondspits met een beperkt personeelsbestand net zo GOED afhandelt als de plaats vlekkeloos krijgt op wat ik denk dat geen redelijke tijd is. We zouden de plaats om 10:45 schoon kunnen krijgen, oké - als we de gezondheids- en bedrijfsregels overtreden over wanneer dingen moeten worden afgebroken. En als dat ooit werd ontdekt, zaten we er natuurlijk diep in. En als we over 10:45 gingen, waren we ook in de problemen. Het management heeft soms zeer onrealistische ideeën over wat de functie eigenlijk inhoudt en welke regels en grenzen daarbij horen. Het loon in mijn staat begint bij het minimumloon. Het plafond voor een barista is $ 10 / uur, wat je bereikt als je er ongeveer vijf jaar bent. Maar tips helpen, en sommige welvarende winkels met een hoog volume hebben tips tot $ 4 / uur. Er is ook een neiging tot fanatiek management. Andere "vriendelijke" bedrijven zoals Whole Foods hebben dit ook - de managers drinken de Kool-Aid en aanbidden het bedrijf. Ik heb ooit met mijn manager gesproken omdat mijn schema werd gewijzigd met een opzegtermijn van minder dan 24 uur, en dat was in strijd met de staatswet. Ze kreeg een gekke blik in haar ogen en spuugde: "De wet van Starbucks gaat boven de staatswet!" Maar dat is slechts een neiging. Er zijn behoorlijk coole managers die er zijn. De mijne was krankzinnig. De klanten worden rot verwend, dus ze worden ook een beetje onredelijk over hun Starbucks. Ze zullen daar staan en eisen dat je vijf keer een drankje maakt, omdat er nog steeds schuim op die latte zit en ze zeiden GEEN schuim, geen LICHT schuim. Dit is een bedrijfsmodel van Starbucks: iedereen is speciaal en we zullen de regels voor iedereen buigen. En ik heb mensen tegen me laten schreeuwen en me a (b) noemen en me beloven dat ze me mijn baan zouden laten verliezen. Ik heb ook dingen naar me toe gegooid. Maar dat is ook gewoon klantenservice. De laatste jaren is Starbucks ook geobsedeerd door verkopen. Er staat veel druk op het personeel om ervoor te zorgen dat mensen naar huis gaan met zakken koffie van $ 15 en ondermaatse espressomachines. Het is moeilijk om de relaties te onderhouden die ze willen dat we onderhouden terwijl we dingen proberen te verkopen. Over het algemeen, als u de klanten en de fysieke vraag kunt verdragen, en als voordelen belangrijker zijn dan inkomen, doe het dan. Het loont op zijn eigen manier. Draag inlegzolen.

1035
avatar
Reactie van Starbucks
5y
Bedankt dat u de tijd heeft genomen om feedback te geven. De cultuur en het succes van Starbucks worden gedreven door onze partners en hun prestaties. We zijn ook toegewijd aan het handhaven van een cultuur waarin inclusie, diversiteit, gelijkheid en toegankelijkheid worden gewaardeerd en gerespecteerd. Partners vormen echt de kern van ons bedrijf en we streven ernaar om input te vragen, feedback in overweging te nemen en transparant te communiceren over bedrijfsbrede beslissingen. Het is onze bedoeling om ervoor te zorgen dat iedereen zich gesteund en verzorgd voelt, en we zullen dit met onze teams delen om ervoor te zorgen dat we ons blijven verbeteren op dit gebied.
Bekijk reviews op: Nuttig|Beoordeling|Datum|Alle