Pluspunten
- De toegepaste technologie van autonome auto's en vrachtwagens is een veelbelovende ruimte en zou nuttige technologie kunnen zijn voor onze gemeenschappen. - Basisuitkeringen (zorg, spaarregelingen, kinderopvang, vaderschapsverlof) zijn redelijk goed. - Salarissen zijn oké, maar niet geweldig in de technische sector, vooral omdat subsidies voor het vernieuwen van aandelen niet zo genereus zijn voor niet-leidinggevenden, en het eigen vermogen is nu niet liquide.
Minpunten
Bedrijfscultuur is slecht. Leiderschap doet weinig moeite om vertrouwen en loyaliteit op te bouwen bij medewerkers en management; het is ook geen prioriteit om de werkervaring van de werknemer leuk en bevredigend te maken. Ik kan niet spreken voor de technische groep, maar in niet-technische organisaties is er niet veel goed, verantwoordelijk people management. Favoriete maatjes worden gepromoveerd en krijgen de leiding, en het werk wordt heel top-down geleid, twijfel niet aan autoriteit. Het is moeilijk om gehoord te worden en om frisse ideeën binnen te brengen als je nog niet van binnenuit gepromoveerd bent. Velen in leiderschaps- en people-managerfuncties zijn fatsoenlijke mensen, maar minder volwassen dan in grotere bedrijven en niet breed ervaren, en dus kunnen hun eigen leer- en groeicurve plus een drukke werklast voor resultaten op korte termijn het vermogen van de manager om werknemers goed te managen teniet doen, om bijdragen en ontwikkeling te bevorderen, of om prioriteiten te stellen voor belangrijke doelen zoals echte diversiteit en inclusie.