Pluspunten
- Voordelen van wereldklasse: eten en fitness, 401k, gezondheidszorg, high-end swag, vakantie - De meeste voordelen van een Alphabet-medewerker zijn: toegang tot alle prachtige campussen, recruiters die u regelmatig op LinkedIn bellen, enz. -Aandelen van werknemers zijn hoog groeipotentieel - Inclusieve cultuur, flexibel schema, getalenteerd team, lieve mensen - Vrijwel onbeperkte middelen voor loopbaanontwikkeling - 20% projecten, gratis lessen, enz. - Waymo neemt veiligheid serieuzer dan de ouders van een tienerdochter. Maar serieus, ik ben enorm trots op hoe toegewijd iedereen is aan de bedrijfsmissie
Minpunten
-Geen liquiditeit aangezien Waymo nog steeds geen beursgang heeft gedaan en werknemers worden gedwongen aandelen te verkopen als ze vertrekken -Te veel ondergeschikte taken en verantwoordelijkheden die de loopbaangroei vertragen en het beoordelingsvermogen vertroebelen. 90% van ons werk zou waarschijnlijk op de een of andere manier geautomatiseerd kunnen worden, maar keer op keer kiezen we ervoor om dieper in de technische schulden te duiken om de kortetermijndoelstellingen voor het kwartaal te halen - Grote afhankelijkheid van aannemers die als tweederangsburgers worden behandeld , zoals vermeld in andere recensies en elders - Talent verzorgen om voor concurrenten te werken (zie: zware afhankelijkheid van aannemers) - Basissalaris is behoorlijk gênant voor een bedrijf uit de FAANG-klasse. Natuurlijk krijgen we voordelen, eigen vermogen en een bonus die 42% wordt ingehouden, maar wees bereid om voor altijd huur te betalen of een huis te kopen op 2 uur rijden van Mountain View, want deze comp brengt je alleen zo ver. Het management verzekert ons dat we eerlijk worden vergoed, maar sluit het idee voor werknemers af om hun comp vrijwillig intern bekend te maken voor transparantie - Te veel roodbaars en boerenkool - Retentie, zelfs onder fulltime personeel lijkt de laatste tijd moeilijk voor alle hierboven beschreven problemen