Reviews voor TravelBird | Glassdoor.nl

Bijgewerkt op 5 nov 2019

3.7
TravelBird CEO Steven Klooster
Steven Klooster
  1. "Mooie start up ervaring."

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Goedkeurende mening over directeur

Ik heb voltijd gewerkt bij TravelBird

Pluspunten

Jong team, ruimte voor creativiteit en een sterke bedrijfscultuur.

Minpunten

Jammer dat t niet meer bestaat

TravelBird2019-03-20
  2. "Weinig ruimte voor eigen initiatief"

Voormalige werknemer - Back Office in Amsterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij TravelBird gewerkt

Pluspunten

Gezellige collega's en veel feestjes

Minpunten

Weinig ervaren collega's om van te leren, erg jong team, soms wat onprofessioneel

TravelBird2019-11-05
  3. "geweldige werkomgeving maar financiële problemen"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb voltijdgewerkt bij TravelBird voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

De, werkomgeving, de atmosfeer en de leuke collegas

Minpunten

Ik werkte hier tot oktober, maar helaas raakte het bedrijf failliet

TravelBird2019-01-07
  4. "Tof bedrijf met mooie cultuur en voorwaarden"

Designer in Amsterdam

Ik werk bij TravelBird voor 3 jaar

Pluspunten

Super leuke mensen Vrije werksfeer Mooi kantoor Goede bedrijfscultuur

Minpunten

Weinig persoonlijke groei voor mij Ontbreken aan een duidelijke missie

Advies aan management

Bedrijfscultuur is een zeer belangrijke drijfveer voor werknemers bij TravelBird. Investeer hier in en het zal dubbel terug komen.

TravelBird2018-10-30
  5. "Great place to work in!"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk voltijd bij TravelBird

Pluspunten

Dynamic and international environment. Challenging job and great colleagues. A lot of attention on personal development and employees' well being

Minpunten

salaries are not very high, but it worth it to develop yourself and your career in an excellent place.

TravelBird2018-09-25

"Jong, leerzaam en ambitieus bedrijf om voor te werken"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik werk voltijd bij TravelBird voor 3 jaar

Pluspunten

Leuk bedrijf, ambitieus, vrij jong dus veel positieve veranderingen & groei, leerzaam en een hele goede vibe (en lunch!).

Minpunten

Gemiddelde leeftijd ligt vrij laag.

n/a

TravelBird2018-04-26

"Super werkcultuur!"

Huidige werknemer - Account Manager

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij TravelBird

Pluspunten

TravelBird is een jong en continue vernieuwend bedrijf. Je krijgt veel vrijheid wat gepaard gaat met veel verantwoordelijkheid. Door de vele veranderingen moet je je snel kunnen aanpassen en leer je snel, een perfecte plek om je loopbaan te beginnen. Cultural Values zijn binnen TravelBird is erg belangrijk, er wordt veel gefocust op samenwerking en interdepartementaal begrip wat zorgt voor een hele goede werksfeer... met gezellige lunches, activiteiten en vrijmibo's.

Meer weergeven

Minpunten

De constante veranderingen en de drang om te blijven innoveren, zorgt nog voor behoorlijk wat verwarring en onduidelijkheid. Doorgroeimogelijkheden (qua functie en salaris) en persoonlijke/loopbaan ontwikkeling lijken nog niet erg belangrijk voor TravelBird. Goede krachten gaan hierdoor verloren.

Advies aan management

Focus meer op de krachten die je hebt, maak ontwikkeling en doorgroeien onderdeel van het bedrijf zodat TravelBird niet alleen maar een goede plek is om je carriere te beginnen, maar ook om er te blijven!

TravelBird2018-04-24

"Jong en snelgroeiende organisatie!"

Huidige werknemer - Account Manager in Amsterdam

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij TravelBird

Pluspunten

TravelBird is innovatief, het bedrijf geeft je veel ruimte om zelf keuzes te maken maar daarvoor krijg je ook veel verantwoordelijkheid. Ik vind dit zelf erg belangrijk en vooral erg fijn werken, zo leer je het snelst. Daarnaast krijg je veel extraatjes, als werken in een inspirerend ingericht kantoor (Urban jungle!), gezellige vrijmibo's in onze achtertuin op de Keizersgracht en mogelijkheden om veel trainingen te... volgen bij onze in-house Trainer! Er werken heel veel jonge mensen, van meer dan 26 Nationaliteiten, erg leuk voor een bedrijf dat opereert in de Toerisme branche.

Meer weergeven

Minpunten

TravelBird is een jong bedrijf, dat erg graag nieuwe dingen wilt proberen. Door trial and error heb je soms de nodige uitdagingen omdat er weer een nieuwe strategie van toepassing is en alles anders moet. Dit is niet altijd even makkelijk, maar wel begrijpelijk omdat je als jong bedrijf nog veel te leren hebt.

Advies aan management

Luister goed naar de werknemers, zij weten immers wat in de praktijk werkt! Zorg dat je blijft investeren in doorgroeimogelijkheden, zo bindt je je werknemers. Millennials lopen niet weg als zij zich gewaardeerd voelen en weten dat zij door kunnen groeien en uitgedaagd worden.

TravelBird2017-08-09

"Onprofessioneel"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Amsterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

Ik voltijd gewerkt bij TravelBird voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

In het begin een gezellige werksfeer. Veel jonge mensen, waardoor je er vrienden kunt maken. Leuke feestjes, uitgebreide lunch en een mooi gebouw, dit zorgt ervoor dat je met plezier naar je werk gaat.

Minpunten

Er zijn vrijwel geen doorgroeimogelijkheden. Er is geen (creatieve) vrijheid, je doet wat er van je gevraagd wordt (en wat er in je functieomschrijving staat) en eigen initiatieven worden nauwelijks gewaardeerd. Dit zorgt voor eenzijdig werk, elke dag is hetzelfde. Zeker in creatieve teams zorgt dit voor frustratie bij werknemers. Het gaat in feite niet om kwaliteit, maar om kwantiteit. Ook wordt er niet geluisterd... naar de werknemers, als er meerdere keren wordt aangegeven dat bepaalde dingen niet bevallen. TravelBird lijkt van buiten een erg jong en 'hip' bedrijf, maar van binnen is het in feite erg corporate. Thuis werken is lastig, flexibele werktijden zijn niet aan de orde. Ook zijn er geen opleidingsmogelijkheden, wat juist voor de jonge werknemers een uitgelezen kans zou zijn (hieruit blijkt dat ze niet in je willen investeren. Voor jou 10 anderen, vandaar het hoge verloop). Wat ik een pijnlijk punt vind is dat veel Teamleads onervaren zijn en vrijwel geen trainingen of begeleiding geven in leadership of feedback geven.

Advies aan management

Luister eens goed naar de werknemers. Kijk naar hun kwaliteiten en waar zij TravelBird zouden kunnen helpen groeien. Denk niet in hokjes of in functies, want hierdoor vertrekken mensen. Zorg voor opleidingsmogelijkheden en investeer in kennis.

TravelBird2017-07-11

"Geweldige plek om te leren"

in Amsterdam

Ik heb gewerkt bij TravelBird

Pluspunten

- Bedrijf is enorm open en biedt voldoende mogelijkheden aan om als werknemer jezelf te ontwikkelen - Leuke collega's - Gezellige sfeer binnen het bedrijf

Minpunten

- Af en toe worden er overhaastte beslissingen genomen - Snelle doorloop van personeel - Medewerkers niet altijd voldoende geïnformeerd over bedrijfsprocessen

TravelBird2017-05-23
Er zijn 163 reviews gevonden