Reviews voor TravelBird | Glassdoor.nl

Steven Klooster
20 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

1. "Tof bedrijf met mooie cultuur en voorwaarden"

Huidige werknemer - Designer in Amsterdam
    Huidige werknemer - Designer in Amsterdam
    Geen mening over Directeur

Ik werk bij TravelBird (Langer dan 3 jaar)

Pluspunten

Super leuke mensen
    Vrije werksfeer
    Mooi kantoor
    Goede bedrijfscultuur

Minpunten

Weinig persoonlijke groei voor mij
    Ontbreken aan een duidelijke missie

Advies aan management

Bedrijfscultuur is een zeer belangrijke drijfveer voor werknemers bij TravelBird. Investeer hier in en het zal dubbel terug komen.

2. "Great place to work in!"

Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TravelBird

Pluspunten

Dynamic and international environment.
    Challenging job and great colleagues.
    A lot of attention on personal development and employees' well being

Minpunten

salaries are not very high, but it worth it to develop yourself and your career in an excellent place.

"Jong, leerzaam en ambitieus bedrijf om voor te werken"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Amsterdam
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Amsterdam
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TravelBird (Langer dan 3 jaar)

Pluspunten

Leuk bedrijf, ambitieus, vrij jong dus veel positieve veranderingen & groei, leerzaam en een hele goede vibe (en lunch!).

Minpunten

Gemiddelde leeftijd ligt vrij laag.

n/a

24 mei 2018 – International Recruiter

Thank you so much for sharing your thoughts and feedback with us, we are excited to hear that you enjoy your time in the nest!

We are aware that the average of 29 could be considered lower in... Meer

"Super werkcultuur!"

Huidige werknemer - Account Manager
    Huidige werknemer - Account Manager
    Neutraal vooruitzicht
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TravelBird (Korter dan een jaar)

Pluspunten

TravelBird is een jong en continue vernieuwend bedrijf. Je krijgt veel vrijheid wat gepaard gaat met veel verantwoordelijkheid. Door de vele veranderingen moet je je snel kunnen aanpassen en leer je snel, een perfecte plek om je loopbaan te beginnen.
    Cultural Values zijn binnen TravelBird is erg belangrijk, er wordt veel gefocust op samenwerking en interdepartementaal begrip wat zorgt voor een hele goede werksfeer met gezellige lunches, activiteiten en vrijmibo's.

Minpunten

De constante veranderingen en de drang om te blijven innoveren, zorgt nog voor behoorlijk wat verwarring en onduidelijkheid.
    Doorgroeimogelijkheden (qua functie en salaris) en persoonlijke/loopbaan ontwikkeling lijken nog niet erg belangrijk voor TravelBird. Goede krachten gaan hierdoor verloren.

Advies aan management

Focus meer op de krachten die je hebt, maak ontwikkeling en doorgroeien onderdeel van het bedrijf zodat TravelBird niet alleen maar een goede plek is om je carriere te beginnen, maar ook om er te blijven!

23 mei 2018 – International Recruiter

We hear you and we appreciate you taking the time to leave a review! We're delighted to hear you enjoy the work environment support our Cultural Values.

As a younger and continually evolving... Meer

"Jong en snelgroeiende organisatie!"

Huidige werknemer - Account Manager in Amsterdam
    Huidige werknemer - Account Manager in Amsterdam
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TravelBird (Korter dan een jaar)

Pluspunten

TravelBird is innovatief, het bedrijf geeft je veel ruimte om zelf keuzes te maken maar daarvoor krijg je ook veel verantwoordelijkheid. Ik vind dit zelf erg belangrijk en vooral erg fijn werken, zo leer je het snelst. Daarnaast krijg je veel extraatjes, als werken in een inspirerend ingericht kantoor (Urban jungle!), gezellige vrijmibo's in onze achtertuin op de Keizersgracht en mogelijkheden om veel trainingen te volgen bij onze in-house Trainer! Er werken heel veel jonge mensen, van meer dan 26 Nationaliteiten, erg leuk voor een bedrijf dat opereert in de Toerisme branche.

Minpunten

TravelBird is een jong bedrijf, dat erg graag nieuwe dingen wilt proberen. Door trial and error heb je soms de nodige uitdagingen omdat er weer een nieuwe strategie van toepassing is en alles anders moet. Dit is niet altijd even makkelijk, maar wel begrijpelijk omdat je als jong bedrijf nog veel te leren hebt.

Advies aan management

Luister goed naar de werknemers, zij weten immers wat in de praktijk werkt! Zorg dat je blijft investeren in doorgroeimogelijkheden, zo bindt je je werknemers. Millennials lopen niet weg als zij zich gewaardeerd voelen en weten dat zij door kunnen groeien en uitgedaagd worden.

"Onprofessioneel"

Geen mening over Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TravelBird (Langer dan een jaar)

Pluspunten

In het begin een gezellige werksfeer. Veel jonge mensen, waardoor je er vrienden kunt maken. Leuke feestjes, uitgebreide lunch en een mooi gebouw, dit zorgt ervoor dat je met plezier naar je werk gaat.

Minpunten

Er zijn vrijwel geen doorgroeimogelijkheden. Er is geen (creatieve) vrijheid, je doet wat er van je gevraagd wordt (en wat er in je functieomschrijving staat) en eigen initiatieven worden nauwelijks gewaardeerd. Dit zorgt voor eenzijdig werk, elke dag is hetzelfde. Zeker in creatieve teams zorgt dit voor frustratie bij werknemers. Het gaat in feite niet om kwaliteit, maar om kwantiteit. Ook wordt er niet geluisterd naar de werknemers, als er meerdere keren wordt aangegeven dat bepaalde dingen niet bevallen. TravelBird lijkt van buiten een erg jong en 'hip' bedrijf, maar van binnen is het in feite erg corporate. Thuis werken is lastig, flexibele werktijden zijn niet aan de orde. Ook zijn er geen opleidingsmogelijkheden, wat juist voor de jonge werknemers een uitgelezen kans zou zijn (hieruit blijkt dat ze niet in je willen investeren. Voor jou 10 anderen, vandaar het hoge verloop). Wat ik een pijnlijk punt vind is dat veel Teamleads onervaren zijn en vrijwel geen trainingen of begeleiding geven in leadership of feedback geven.

Advies aan management

Luister eens goed naar de werknemers. Kijk naar hun kwaliteiten en waar zij TravelBird zouden kunnen helpen groeien. Denk niet in hokjes of in functies, want hierdoor vertrekken mensen. Zorg voor opleidingsmogelijkheden en investeer in kennis.

"Geweldige plek om te leren"

Neutraal vooruitzicht
    Waardeert Directeur

Pluspunten

- Bedrijf is enorm open en biedt voldoende mogelijkheden aan om als werknemer jezelf te ontwikkelen
    - Leuke collega's
    - Gezellige sfeer binnen het bedrijf

Minpunten

- Af en toe worden er overhaastte beslissingen genomen
    - Snelle doorloop van personeel
    - Medewerkers niet altijd voldoende geïnformeerd over bedrijfsprocessen

8. "Slecht management"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Geen mening over Directeur

Pluspunten

Mooie locatie, goede lunch en lekkere koffie!

Minpunten

Slecht georganiseerd, schuiven fouten af op zijn van start-up terwijl ze dit al lang niet meer zijn, strategie wijzigt wekelijks.

Train managers!

15 feb. 2017 – International Recruiter

Thanks for taking the time to share your feedback.

We are sorry to hear that your experience at TravelBird did not match our intention of being the coolest place you have ever worked. We would... Meer

"Superplek om je eerste werkervaring op te kunnen doen!"

Waardeert Directeur

Pluspunten

Gedurende mijn hele stage heb ik goede begeleiding gehad. Bovendien kreeg ik al vrij snel veel verantwoordelijkheid, waardoor ik tijdens de stage de mogelijkheid had om mij zowel op professioneel als persoonlijk vlak te ontwikkelen. Er heerst een gezellige sfeer en iedereen is bereid je te helpen wanneer je om hulp vraagt. Deze stage was de perfecte manier om te leren werken in een internationale en start-up omgeving.

Minpunten

De druk op het werk van een stagiaire kan hoog oplopen. Daarnaast is een pro-actieve houding noodzakelijk om alles uit deze stage te kunnen halen.

Advies aan management

Zorg voor een open bedrijfscommunicatie en kijk goed naar de verhouding vast personeel en stagiaires.

"Het was een leuke plek om te werken"

Geen goedkeuring Directeur

Pluspunten

Het was vriendelijk, sociaal, groeiende, energiek.

Minpunten

Onervaren topmanagement, slechte directeur, micromanaging, hype.