Pluspunten
In het verleden was werken voor eBay een goede manier om je cv te verbeteren. Ik vond het ook best leuk om voor een bekend merk te werken. Toen ik in 2002 begon, was eBay een opwindende plek om te werken. Iedereen in het team kon ideeën uitwisselen en had een echt gevoel om deel uit te maken van het succesverhaal. Dat veranderde allemaal toen de strijd om de macht begon. Er kwamen zoveel goede projecten en ideeën om het leven omdat ze uit het "verkeerde" land, de verkeerde productgroep of het verkeerde team kwamen. Kleinere landen als FR, BE of NL konden simpelweg niet doen wat ze wisten dat het beste was. Zoveel mensen raakten gefrustreerd of depressief en vertrokken of werden eruit gegooid.
Minpunten
Het bedrijf kon de verandering niet aan. De problemen lijken te zijn begonnen toen het bedrijf te snel groeide. Loopbaanontwikkeling was in eerste instantie geen issue en werd daarna onvoorspelbaar. Ik heb de dobbelstenen voor mij in beide richtingen zien rollen.